el. Skrevet 1. september 2023 #1 Del Skrevet 1. september 2023 Hei Vi skal pusse opp kjøkkenet og ønsker en spesialtilpasset benkeplate i stål, gjerne med integrert evt underlimt vask. Har noen erfaring fra lignende og kan anbefale oss nettsider/leverandører? Holder til i Oslo. Mvh E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1. september 2023 #2 Del Skrevet 1. september 2023 (endret) Vi har hatt kjøkken med benkeplate i stål, jeg er også utdannet kokk, så jeg er vant til materialer som tåler å brukes. Liker du å lage mat og virkelig bruker kjøkkenet, så er det vanskelig å toppe stål, du kan sette fra deg varme panner, søle hva du vil og ingenting påvirker benkeplaten, et enormt pluss. Skal du ha et større kjøkken med mye benkeplass, så hadde jeg valgt en kombinasjon med stål rundt vask, der jeg lager mat osv. og en del med tre eller stein for baking, da får du det beste fra begge verdener. Endret 1. september 2023 av K.B. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el. Skrevet 2. september 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 2. september 2023 K.B. skrev (På 1.9.2023 den 20.25): Vi har hatt kjøkken med benkeplate i stål, jeg er også utdannet kokk, så jeg er vant til materialer som tåler å brukes. Liker du å lage mat og virkelig bruker kjøkkenet, så er det vanskelig å toppe stål, du kan sette fra deg varme panner, søle hva du vil og ingenting påvirker benkeplaten, et enormt pluss. Skal du ha et større kjøkken med mye benkeplass, så hadde jeg valgt en kombinasjon med stål rundt vask, der jeg lager mat osv. og en del med tre eller stein for baking, da får du det beste fra begge verdener. Tusen takk for svar og gode tips ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Del Skrevet 3. september 2023 K.B. skrev (På 1.9.2023 den 20.25): Vi har hatt kjøkken med benkeplate i stål, jeg er også utdannet kokk, så jeg er vant til materialer som tåler å brukes. Liker du å lage mat og virkelig bruker kjøkkenet, så er det vanskelig å toppe stål, du kan sette fra deg varme panner, søle hva du vil og ingenting påvirker benkeplaten, et enormt pluss. Skal du ha et større kjøkken med mye benkeplass, så hadde jeg valgt en kombinasjon med stål rundt vask, der jeg lager mat osv. og en del med tre eller stein for baking, da får du det beste fra begge verdener. Eller bare gå for dekton, så får man noe som ser pent ut i tillegg.. og har det beste fra begge verdener i ett. Anonymkode: 4a6ce...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Del Skrevet 3. september 2023 K.B. skrev (På 1.9.2023 den 20.25): Vi har hatt kjøkken med benkeplate i stål, jeg er også utdannet kokk, så jeg er vant til materialer som tåler å brukes. Liker du å lage mat og virkelig bruker kjøkkenet, så er det vanskelig å toppe stål, du kan sette fra deg varme panner, søle hva du vil og ingenting påvirker benkeplaten, et enormt pluss. Skal du ha et større kjøkken med mye benkeplass, så hadde jeg valgt en kombinasjon med stål rundt vask, der jeg lager mat osv. og en del med tre eller stein for baking, da får du det beste fra begge verdener. Merk at det finnes to typer kjøkkenbenk i stål for hjemmebruk: 1. Tynn stålplate limt på MDF. Tåler mye slitasje men tåler ikke høy varme (limet går opp). Kan også bulkes av tunge/skarpe ting. Rimelig. 2. Tykk (4-8mm) stålplate. Tåler varme. Stor mekanisk styrke. Dyrt. Felles for begge er at de blir ripete, noe man kan polere opp. Jeg var på industrikjøkken i militæret og innbiller meg at kjøkkenet det bestod av tynnplate i stål uten noe under? Det gir fryktelig mye bråk. Anonymkode: 77db5...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Del Skrevet 3. september 2023 Mitt drømmekjøkken: Tykk stålplate i et «L-kjøkken» med undersveiset vask (tørk skitten rett nedi uten fals) og kant-montert steketopp. Aller helst med påsveiset «oppbrett» mot bakvegg så det blir et smooth hjørne uten silikon. Alt det våte og varme og skitne samlet her. Kan la gryta og vinglassene stå på benken til neste dag uten å være redd. Kjøkkenøy med benk i eik heltre. Myker opp kjøkkenet og fin å stå å skjære opp grønnsaker på. Siden det ikke er vask eller steketopp her, så blir det mindre belastning og jeg slipper å behandle/pusse benken hver 12.mnd. Anonymkode: 77db5...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå