AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Opplevde noe fint og uvanlig med en kaie tidligere i dag! Satt med barnet som spiste en Kroneis, og vi hadde slått oss ned på en ca 40 cm høy murkant langs veien. Et kryss ned til matbutikken et lite stykke unna. Vi så en kaie som hoppa rundt i veien og var litt i fare for å bli truffet av bilene. Hoppa opp på fortauet, og hoppa rundt uten å fly. Så at ene vingen kunne se litt "bustete" ut, så jeg lurte på om den kunne være skadet. Vi kastet litt kjeks fra isen til den, og den hoppa rundt på trygg avstand, henta biter i nærheten av oss, hoppa litt tilbake, osv. Vi satt og snakket litt med den. Har kaier i hagen og i nabolaget selv, og synes de er så vakre og kloke! Vi var til slutt tomme for noe å tilby, men den gikk rundt og spiste restene den fant. Var mer igjen før den ga ser. Men så kom den plutselig tassende mot oss, og gikk opp den skrå kanten opp til muren. Den sto på enden der, og kikka litt på oss, et par meter unna, og så fløy den inn plutselig avgårde. Var tydeligvis heldigvis ikke skadet☺️ Jeg fikk en sånn følelse av at den kanskje sa takk, på et vis, før den forsvant videre? De er jo veldig smarte, og husker hvilke mennesker som er slemme eller greie mot dem osv, men legger jeg kanskje litt vel mye i det at den kom opp til oss? Koselig var det uansett ☺️ Anonymkode: 78a14...60e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Selv om kaier nok ikke takler per se, tenker jeg at det lå en bekreftelse der på at den forsto at dere ga den maten med vilje. Jeg vil tro du kunne trent den der til å bli en god husvenn hvis du bodde i nærheten. Anonymkode: 9b88f...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå