Gå til innhold

veit venner og familie at du har en overspisingslidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kun mannen min som veit om meg...får meg ikke til å fortelle det til noen andre. Noe dritt er det i hvertfall.....

Anonymkode: 38a91...6db

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare mannen min som vet hva jeg sliter med og hvorfor. Alle andre vet bare at jeg sliter med vekta. 

Anonymkode: 713ee...563

• Hjerte 1
Skrevet

Kun psykologen min. Har ingen andre enn barna som bryr seg om meg, og de snakker jeg ikke om sånt med. 

Anonymkode: cd3d8...6e7

• Hjerte 1
Skrevet

Mannen min og psykologen kjenner til overspisingslidelsen. Venner og familie er ikke blinde, så de ser at jeg ikke har idealvekt, men de tror antakelig bare at jeg ikke har skjønt sammenhengen mellom sjokolade og overvekt. 😛 

Anonymkode: 3c68e...658

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, man kan jo se det

Anonymkode: b717f...8f8

Skrevet

Ja, jeg forteller åpent om det til både venner, kollegaer og familie, men ingen tror på meg siden jeg er slank. Så alle bare ler det bort og sier «ja særlig». Det verste er jo at kollegaer ser jo hvor mye jeg spiser også, så de er av den oppfatning av jeg har «høy forbrenning». Det de ikke skjønner er at jeg da de resterende dagene jeg ikke overspiser lever på et knallhardt kaloriregime og treningsregime for å komme «a jour» etter binging. 

Anonymkode: 780ba...b58

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg forteller åpent om det til både venner, kollegaer og familie, men ingen tror på meg siden jeg er slank. Så alle bare ler det bort og sier «ja særlig». Det verste er jo at kollegaer ser jo hvor mye jeg spiser også, så de er av den oppfatning av jeg har «høy forbrenning». Det de ikke skjønner er at jeg da de resterende dagene jeg ikke overspiser lever på et knallhardt kaloriregime og treningsregime for å komme «a jour» etter binging. 

Anonymkode: 780ba...b58

Akkurat sånn har jeg det også, det er vondt 😔.

Anonymkode: 50b39...732

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, man kan jo se det

Anonymkode: b717f...8f8

Det er ikke sånn at alle som er overvektige har en overspisingslidelse. Det er faktisk en alvorlig spiseforstyrrelse med konkrete diagnosekriterier. Til og med Else kåss furuset fikk jo beskjed at hun ikke hadde det. Man kan nemlig også bare ha stor apetitt, nedsatt metthetsfølelse, medisinske grunner/medisiner og ha laget seg vaner med å bruke mat som både feiring/trøst/belønning osv. På samme måte som at ikke alle tynne har anoreksi. Noen har bare liten apetitt, noen er tynne pga depresjon eller kreft osv. Man kan også ha spiseforstyrrelser uavhengig av kroppsstørrelse. Så bare fordi du har høy vekt, kan ikke folk rundt deg vite at du har en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: f48ad...20c

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...