AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Det er kun mannen min som veit om meg...får meg ikke til å fortelle det til noen andre. Noe dritt er det i hvertfall..... Anonymkode: 38a91...6db 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Bare mannen min som vet hva jeg sliter med og hvorfor. Alle andre vet bare at jeg sliter med vekta. Anonymkode: 713ee...563 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Kun psykologen min. Har ingen andre enn barna som bryr seg om meg, og de snakker jeg ikke om sånt med. Anonymkode: cd3d8...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Mannen min og psykologen kjenner til overspisingslidelsen. Venner og familie er ikke blinde, så de ser at jeg ikke har idealvekt, men de tror antakelig bare at jeg ikke har skjønt sammenhengen mellom sjokolade og overvekt. 😛 Anonymkode: 3c68e...658 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Ja, man kan jo se det Anonymkode: b717f...8f8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Ja, jeg forteller åpent om det til både venner, kollegaer og familie, men ingen tror på meg siden jeg er slank. Så alle bare ler det bort og sier «ja særlig». Det verste er jo at kollegaer ser jo hvor mye jeg spiser også, så de er av den oppfatning av jeg har «høy forbrenning». Det de ikke skjønner er at jeg da de resterende dagene jeg ikke overspiser lever på et knallhardt kaloriregime og treningsregime for å komme «a jour» etter binging. Anonymkode: 780ba...b58 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg forteller åpent om det til både venner, kollegaer og familie, men ingen tror på meg siden jeg er slank. Så alle bare ler det bort og sier «ja særlig». Det verste er jo at kollegaer ser jo hvor mye jeg spiser også, så de er av den oppfatning av jeg har «høy forbrenning». Det de ikke skjønner er at jeg da de resterende dagene jeg ikke overspiser lever på et knallhardt kaloriregime og treningsregime for å komme «a jour» etter binging. Anonymkode: 780ba...b58 Akkurat sånn har jeg det også, det er vondt 😔. Anonymkode: 50b39...732
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, man kan jo se det Anonymkode: b717f...8f8 Det er ikke sånn at alle som er overvektige har en overspisingslidelse. Det er faktisk en alvorlig spiseforstyrrelse med konkrete diagnosekriterier. Til og med Else kåss furuset fikk jo beskjed at hun ikke hadde det. Man kan nemlig også bare ha stor apetitt, nedsatt metthetsfølelse, medisinske grunner/medisiner og ha laget seg vaner med å bruke mat som både feiring/trøst/belønning osv. På samme måte som at ikke alle tynne har anoreksi. Noen har bare liten apetitt, noen er tynne pga depresjon eller kreft osv. Man kan også ha spiseforstyrrelser uavhengig av kroppsstørrelse. Så bare fordi du har høy vekt, kan ikke folk rundt deg vite at du har en spiseforstyrrelse. Anonymkode: f48ad...20c 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå