AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Dette er snakk om når mannen søker et seriøst forhold. Men hva mener han med dette, hvordan tolker man det? 🤔 Anonymkode: 84677...d41
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Jeg hadde tolket det negativt. For meg høres det ut som en mann som ikke kjenner seg selv, og ikke tar ansvar for sine egne mål her i livet. Anonymkode: 7c836...d85 12
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Han vil ha ei som utfordret ham på et intellektuelt plan og som tenker litt annerledes enn ham. Han trenger ikke ett ekko av seg selv. Anonymkode: 5e0b5...444 5 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Tror han vil ha en partner som er minst like smart og flink som han selv. Anonymkode: 0b431...205 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Tolker det som at han er en forvokst tenåring som trenger en ny mamma som kan sette grenser og kreve ting av ham, for det klarer han ikke selv. Nei takk. Anonymkode: a4638...e0e 11 1 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Da hadde jeg spurt han. Hva legger du i det da? min mann sier det samme. Han mener jeg setter ting i perspektiv når han ønsker noe eller vil gjør noe. Tankene hans flakser ofte. Og jeg setter på litt bremser og får han til å se det hele bildet. Jeg tenker annerledes enn han. Jeg er introvert han er ekstrovert. Anonymkode: b589a...813 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Kommer han til å legge skyld på henne hvis han ikke får det til? Anonymkode: 5fe99...010
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 Sudo/kvasiintellektuell, det ville vært min første tanke.. En som på det fjortende forsøket klarte å komme gjennom boka Sofies verden, og derfor tror at hele verden er for hans eller hennes føtter. Er selv godt utdannet, og det siste jeg ønsker om jeg skulle blitt singel var ei som skulle utfordre meg i hverdagen. I hverdagen ønsker jeg alt annet enn tåpelige utfordringer, bare for utfordringen sin skyld. Anonymkode: a8f23...0c7 6 1
Blåttvann Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 (endret) Jeg hadde tenkt at det var positivt. Han ønsker en å snakke med, ikke en å snakke til. Men spør han! Jeg ønsker en partner som ikke er enig med meg i alt. En jeg kan diskutere med. Lære av. Lære til. En som tenker annerledes enn mine venner, så jeg får ny input. En som tør å stå for meningene sine selv om de ikke er "innafor" a4-boksen. En som tør å stille krav. Men det krever selvfølgelig at man kommer over ens, ellers ser jeg for meg en særdeles slitsom hverdag med unødvendige gnisninger. Takhøyden må være langt der oppe i et slikt forhold. Hos begge. Respekten må bestå, ellers blir det fort sur stemning. Endret 1. september 2023 av Blåttvann 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 «Jeg trenger en mamma» Anonymkode: c12ab...fb5 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sudo/kvasiintellektuell, det ville vært min første tanke.. En som på det fjortende forsøket klarte å komme gjennom boka Sofies verden, og derfor tror at hele verden er for hans eller hennes føtter. Er selv godt utdannet, og det siste jeg ønsker om jeg skulle blitt singel var ei som skulle utfordre meg i hverdagen. I hverdagen ønsker jeg alt annet enn tåpelige utfordringer, bare for utfordringen sin skyld. Anonymkode: a8f23...0c7 Haha 😁 bingo! Anonymkode: c12ab...fb5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sudo/kvasiintellektuell, det ville vært min første tanke.. En som på det fjortende forsøket klarte å komme gjennom boka Sofies verden, og derfor tror at hele verden er for hans eller hennes føtter. Er selv godt utdannet, og det siste jeg ønsker om jeg skulle blitt singel var ei som skulle utfordre meg i hverdagen. I hverdagen ønsker jeg alt annet enn tåpelige utfordringer, bare for utfordringen sin skyld. Anonymkode: a8f23...0c7 Godt å se at mindre intelligente mennesker også kan få seg en utdanning her til lands. Anonymkode: 2798d...61d 2 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Synes det høres ut som en fyr som ikke tar ansvar for eget liv, men legger alt ansvaret over på partneren. Hadd sveipet venstre om en slik tekst om opp. Anonymkode: 8250c...942 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sudo/kvasiintellektuell, det ville vært min første tanke.. En som på det fjortende forsøket klarte å komme gjennom boka Sofies verden, og derfor tror at hele verden er for hans eller hennes føtter. Er selv godt utdannet, og det siste jeg ønsker om jeg skulle blitt singel var ei som skulle utfordre meg i hverdagen. I hverdagen ønsker jeg alt annet enn tåpelige utfordringer, bare for utfordringen sin skyld. Anonymkode: a8f23...0c7 Så du velger ei som får deg til å skinne og fremstå som skikkelig smart, ei som beundrer deg og ikke setter spørsmål ved dine avgjørelser....? Anonymkode: 5e0b5...444 3 1
Søgni Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 Uavhengig av om han er kvasiintellektuell eller ikke: Hvorfor i all verden er det verre å ønske en viss intellektuell dybde enn alle disse visuelle kravene en del folk har? Problemet, og ankepunktet, er kanskje at det er et uttalt krav eller ønske og hva dette sier, ikke kravet i seg selv. Han ønsker det alle andre ønsker. Kanskje er han kvasiintellektuell? Kanskje er han ute etter å markere hva slags "type dame" eller relasjon han ser etter? Kanskje sier det noe om hans syn på et forhold? Kanskje vil han få fram at han ikke ser på andre meninger enn han har, som så farlig? Kanskje han har tatt ex.phil og blitt bitt av basillen? Jeg hadde tenkt følgende: Det han med vekslende hell vil få fram, er at han oppfatter seg selv som intellektuell, og at han ønsker det samme i en partner. Han liker å prate om ting, sier han. Det jeg ikke hadde tenkt, var at dette handler om behov for en mor eller oppdrager. Jeg tror dette handler om å ville markere seg som ute etter intellekt. (Uten at vi kan si noe om hvorvidt han matcher sitt eget krav, foreløpig.) 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 Tolker det som at han ikke vil ha ei for medgjørlig dame; ei som har egne meninger, verdier og interesser. Ei som kanskje har andre erfaringer enn ham, og kan lære ham noe. Kanskje ei tom litt bossy dame. Anonymkode: 763fa...c1d 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 Han er en mannebaby som trenger en mamma. Og du vil få kjenne på hva trassalder er. Anonymkode: b4066...82c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #18 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så du velger ei som får deg til å skinne og fremstå som skikkelig smart, ei som beundrer deg og ikke setter spørsmål ved dine avgjørelser....? Anonymkode: 5e0b5...444 Hvordan klarer du å trekke de slutningene ut i fra det jeg skrev? Anonymkode: a8f23...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #19 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tolker det som at han er en forvokst tenåring som trenger en ny mamma som kan sette grenser og kreve ting av ham, for det klarer han ikke selv. Nei takk. Anonymkode: a4638...e0e Dette er også min erfaring med sånne menn, dessverre. Ansvarsløse og ofte krevende menn (og kvinner) som trenger at kjæresten oppdrar dem Anonymkode: 06072...501 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #20 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tolker det som at han er en forvokst tenåring som trenger en ny mamma som kan sette grenser og kreve ting av ham, for det klarer han ikke selv. Nei takk. Anonymkode: a4638...e0e Ja men prøv å sette de grensene og forventningene, så er du snart en psyko eks.. Anonymkode: b4066...82c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå