AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Vi tenker å flytte til neste år og vurdere områdene Lier og Asker. Ser ta Asker er nærmere Oslo og dyrere, mens Lier hat mer natur og flere friluftsmuligheter. Jeg kommer selv fra Oslo og ønsker natur rundt meg, med barnevennlige omgivelser og grei avstand til Oslo. Har noen her erfaring med Asker og Lier, evt tips til flotte og barnevennlige områder på disse stedene? Anonymkode: 5d70f...593
fru Alving Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Lier er veldig stort, strekker seg fra Lierstranda til Tyrifjorden. De "urbane" delene er dyrere og mer sentrale og det er nok fint å vokse opp i Lier tror jeg. Mye idrett, kultur og en kommune med ok økonomi. Asker er og svært variert fra Vollen som er dyrest tror jeg til områder med blokker og billigere boliger. Du finner veldig ulike boligområder både i Lier og asker. jeg kjenner folk som har barn på Høvik skole i Lier, der er det mange pengesterke folk.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Ville valgt Lier om dere ikke skal bo midt i Oslo sentrum uansett. Anonymkode: bab36...247
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Begge er vinnere, men det er nok lettere å komme seg til Oslo fra Asker. Selv bor jeg Lier ;) Anonymkode: c55fd...68d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Anbefaler Asker på det sterkeste, men er nok inhabil Anonymkode: da623...7d4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Begge er store kommuner med veldig varierende områder. Man kan ikke sammenligne Nøste i Lier med Sylling eller Vollen i Asker med Sætre. Selv vokste jeg opp på Reistad i Lier og bor her fortsatt i en alder av 42 (avbrutt av noen år i Drammen sentrum i 20-åra). Liker nærheten til Drammen og Asker sentrum og ikke minst gode solforhold og fantastisk utsikt. Skulle jeg pendlet til Oslo kunne jeg tatt toget fra Lier stasjon eller bussen fra Heiatoppen. Anonymkode: 97f23...3f0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Takk for alle svar. Virker som både Lier og Asker er fine plasser. Som flere påpeker er det store variasjoner innenfor hvert område, og det er umulig å se hele Asker eller hele Lier under ett. Vi ønsker å bo et barnevennlig sted med relativt ressurssterke folk, helst ikke for langt fra gode tur og friluftsmuligheter. Og vi pendler gjerne med tog inn til Oslo Anonymkode: 5d70f...593
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Pendler med buss og tog. Bor i Asker. Sentrum er dyrere enn områdene rundt. Bussen tar 10 min til togstasjonen. Helt ok blir jo en vane. Sjekk fx i nærheten av Vardåsen barneskole. Bhg ligger også i nærheten og en extrabutikk. Sjekk også Lierskogen. Ville ha valgt et sted som passer deres reisemåte. Anonymkode: e5b1c...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå