AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hei Jeg og sønnen min flyttet for 1 år siden inn i «drømmehuset». Alle kompisene hans bor her, huset er fint(rekkehus) ol. Men jeg sliter med å finne min plass her i rekka. Mye av problemet er at naboen spiller mye høy musikk, som da gjør at jeg må tilpasse meg det. Har prøvd å snakke med de, men de fester som de bor i en enebolig. Dvs. sønnen på 18 som fester når foreldrene er borte. De gir seg ca. 23/2330, men allikevel så ille når det står på at jeg ikke kan oppholde meg hjemme. Jeg føler meg litt innesperra mellom de 2 på min side, og føler at de som spiller så høy musikk på en måte kontrollerer mitt hus og hva jeg kan gjøre. Har blitt så ille at jeg sitter hele lørdagen og gruer meg i tilfelle de har fest/vors igjen. Jeg er super stress over hele situasjonen. lang Mail dette😀 burde jeg bare flytte og finne ett annet sted? Burde jeg svelge dette og bli boende for sønnen min. Er jo ikke det beste markedet nå, så er en stor sjangse å kjøpe før salg. Og hvis jeg selger først, må vi leie i mellomtiden mest sannsynlig. Vet jo ikke hvor fort det kommer ett hus/rekkehus her til salgs. Hva ville du gjort? Anonymkode: cfdd5...a6b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Hvor gammel er sønnen din? Anonymkode: eeafc...599
Mt3 Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Men hvor ofte er foreldrene borte slik at 18åringen har fest da? Hver 14.dag, en fest pr måned....?? Er det sjeldnere enn hver måned så ville jeg bare sagt til foreldrene at du gjerne ønsker beskjed om når de drar bort så tidlig som råd, så du også kan planlegge å dra bort. Er det ofte så lei ett sabla til anlegg og spill gammeldans/dansbandmusikk på full trøkk, og si at du slår av om de demper lyden. 2
GammelKaktus Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Jeg hadde blitt boende men jeg er ikke følsom for lyd. Synes ikke det høres så ille ut, er jo slikt du må forvente når du bor i et nabolag. uavhengig av om det er rekkehus eller enebolig. Skjønner ikke helt hva du mener med at du føler de som spiller høy musikk på en måte kontrollerer deg og ditt hus? Hvorfor føler du det slik? Er det virkelig så ille at du føler du må flytte? Og er det slik året rundt eller blir det forsterket på sommeren? Alle lyder blir jo på en måte mer på denne tiden av året når folk har vinduene åpne, da for man jo med seg mye rart. Du har jo uansett ikke en garanti for at du for lydløse naboer i et nytt nabolag.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Ts her er nok mer frykten for at de skal sette i gang med musikk som er ille, liker å komme hjem fra jobb og vite at det er stille og jeg kan ta meg en lur. det er ett gammelt rekkehus, så veldig lytt her. Så derfor blir det som å være med på festen😂. Og jeg er sensitiv på lyder. sønnen min er 12 år. nei man vet jo aldr hvordan naboer man får, det er sant. Men disse er nok over middels egoistiske og vanskelige. Har fått høre fra andre naboer i ettertid. Bortsett fra lyden har jeg jo ikke så mye med de å gjøre. De bor på enden, så jeg er eneste nabo som hører musikken. det var verst må i sommer, tok helt av, hadde samling 5-6 lørdager på rad når foreldrene var borte. Foreldrene dro på langtur til USA. jeg får gi det litt mere tid, vi har ikke bodd her så lenge. Er jo mye mas å flytte også, så vil jo helst unngå det. Er jo endel småting med huset jeg ikke liker, har jeg funnet ut. Også fikk musikken begeret til å renne over. Anonymkode: cfdd5...a6b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Kjøp AirPods pro. Innen tre år har nabosønnen flytta ut. I neste uke kan han ha fått seg kjæreste med enebolig, ny vennegjeng eller annen musikksmak. Finn på faste ting på lørdag kveld, kan ikke du og sønnen se på film med relativ høy lyd hver lørdag kveld? (Marvel har 44 superheltfilmer, det vil ta dere mange år). Så tar du en dusj kl.22.30, og legger deg med ørepropper og hører lydbok til det blir stille kl.23.30. Ikke flytt pga en 18-åring. Anonymkode: 41f56...8b4 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Du kan faktisk ringe politiet for husbråk når det er så ille. Naboen vår setter en gedigen høytaler på verandaen og har full guffe til kl 4 på natta. Verandaen er fylt med 20-30 stk og det er allsang og hyling hele natta. Politiet har vært der mange ganger da naboer har varslet om husbråk. Selv om man skal være stille kl 23, så skal man ta hensyn når man bor så tett. Anonymkode: 6fc85...fb6 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Neste gang det skjer ringer du på dagen derpå og forklarer til foreldrene hvordan det har vært, og spør om nabovarsel ved neste anledning så du kan finne en løsning. Ikke anklagende. Er de oppegående da så ser de at det er et problem. Skjer det igjen etter det, så kan du begynne å klage til foreldrene. Da har de i det minste fått en heads up på hva som foregår. Etter det involverer du politiet og melder om husbråk. Anonymkode: 8c737...202
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Hvis dere bor i borettslag så kan du snakke med styret om det. Sjekk også om flere naboer er plaget. Og mest sannsynlig har denne 18 åringen flyttet snart. Anonymkode: b9d2d...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjøp AirPods pro. Innen tre år har nabosønnen flytta ut. I neste uke kan han ha fått seg kjæreste med enebolig, ny vennegjeng eller annen musikksmak. Finn på faste ting på lørdag kveld, kan ikke du og sønnen se på film med relativ høy lyd hver lørdag kveld? (Marvel har 44 superheltfilmer, det vil ta dere mange år). Så tar du en dusj kl.22.30, og legger deg med ørepropper og hører lydbok til det blir stille kl.23.30. Ikke flytt pga en 18-åring. Anonymkode: 41f56...8b4 Gode forslag, men hvor mange lørdager er det i et år? 🤪 Anonymkode: 953ce...4cb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 Ring politiet neste gang, for støy! Anonymkode: 84788...063
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 Tviler politiet gjør noe med høy musikk før klokka 23 på en lørdag. Du må bare holde ut TS, denne nabogutten flytter jo garantert ut snart. Men å be foreldrene si ifra før de reiser bort slik at du kan være forberedt og ev reise bort selv er en god ide ☺️ (det sagt så forstår jeg godt hvordan du har det. Vi bor selv i rekkehus og jeg er sensitiv for lyd og å ha andre folk så tett innpå. Klarer liksom ikke slappe av helt på min egen veranda fordi jeg hører naboens musikk (som ikke er for høy), og fordi jeg føler meg så eksponert). Anonymkode: 4e27b...e2d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gode forslag, men hvor mange lørdager er det i et år? 🤪 Anonymkode: 953ce...4cb Hvor mange filmer finns det som det er ok å se sammen med en 12-åring, utover Marvel? Stranger things-serien (anbefales) vil ta 4-5 mnd hvis man ser to episoder hver lørdag. Eller de kan gå fast kveldstur, dra på besøk. Spille musikk selv. Man flytter ikke fordi man får «indre uro» pga musikk fra naboen, musikk som stopper kl.23.30. Mor og sønn kan sitte med headset og game hver lørdag kveld. Gå på kino hver lørdag. Spise kveldsmat på kafé/mcDonalds hver lørdag, dra på besøk til noen hver lørdag. Anonymkode: 41f56...8b4
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du kan faktisk ringe politiet for husbråk når det er så ille. Naboen vår setter en gedigen høytaler på verandaen og har full guffe til kl 4 på natta. Verandaen er fylt med 20-30 stk og det er allsang og hyling hele natta. Politiet har vært der mange ganger da naboer har varslet om husbråk. Selv om man skal være stille kl 23, så skal man ta hensyn når man bor så tett. Anonymkode: 6fc85...fb6 Dette👋💪 ring om husbråk . Tving de til å ta hensyn . Du skal ikke være nødt å flytte .
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 18-åringen flytter snart, bli boende... Anonymkode: 95ddd...c81
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei Jeg og sønnen min flyttet for 1 år siden inn i «drømmehuset». Alle kompisene hans bor her, huset er fint(rekkehus) ol. Men jeg sliter med å finne min plass her i rekka. Mye av problemet er at naboen spiller mye høy musikk, som da gjør at jeg må tilpasse meg det. Har prøvd å snakke med de, men de fester som de bor i en enebolig. Dvs. sønnen på 18 som fester når foreldrene er borte. De gir seg ca. 23/2330, men allikevel så ille når det står på at jeg ikke kan oppholde meg hjemme. Jeg føler meg litt innesperra mellom de 2 på min side, og føler at de som spiller så høy musikk på en måte kontrollerer mitt hus og hva jeg kan gjøre. Har blitt så ille at jeg sitter hele lørdagen og gruer meg i tilfelle de har fest/vors igjen. Jeg er super stress over hele situasjonen. lang Mail dette😀 burde jeg bare flytte og finne ett annet sted? Burde jeg svelge dette og bli boende for sønnen min. Er jo ikke det beste markedet nå, så er en stor sjangse å kjøpe før salg. Og hvis jeg selger først, må vi leie i mellomtiden mest sannsynlig. Vet jo ikke hvor fort det kommer ett hus/rekkehus her til salgs. Hva ville du gjort? Anonymkode: cfdd5...a6b Du bor i rekkehus i ett borettslag, du må tåle litt bråk fra andre eller kjøpe den enebolig på landet! Når de gir seg tidlig er det ikke ett så stort problem? om det er til kl.23/2330 1 gang i måneden eller mindre?? Bryr sønnen din seg? Plager det han? Snakk med naboene og spør om de kan skru litt ned, kjøp deg ørepropper eller headsett med noise cancelling! Anonymkode: f48a1...083
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 Ts her jeg skal gi det litt tid, håper det roer seg. håper sønnen flytter ut snart eller drar i militæret. enig i at man skal høre litt lyder i rekkehus, men her er det veldig lytt. Alle på rekka tar hensyn, men ikke de på hjørnet ved siden av meg. Og er som sagt bare jeg som hører lyden inni huset da kun jeg er nærmeste nabo. sønnen min får ikke sove, men ja han er 12 år. Men legger seg ca 22 i helgene. faren i huset er også glad i å spille høy musikk, så det er ille nok på hverdager. Heldigvis er søsteren stille og rolig😂. hjelper ikke m headset, kjenner bassen i kroppen 🙉. men kunne vel alltid vært verre😂 Anonymkode: cfdd5...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå