AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hei! Min 4 åring overnattet hos tanten sin i natt. Våknet i går kveld og kastet opp tre ganger. Vi har jo bare ventet på omgangssyken denne høsten, så det var for så vidt greit. Jeg fikk henne hjem i morges, og har selvfølgelig holdt henne hjemme fra bhg, men hun er helt frisk og fin i formen. Jeg er gravid i 38. uke og livredd for å få dette. Nå er det 18 timer siden oppkast, jeg har ikke vært i nærheten av oppkastet eller avføring, men har selvfølgelig nærkontakt med barnet mitt. Vasker hender ofte osv.. Når kan jeg eventuelt puste lettet ut og tenke at jeg mest sannsynlig slapp unna denne gangen? Vet inkubasjonstid er opptil 48 timer, men hvor lang tid har det typisk tatt for fra dere var eksponert for smitte til dere selv fikk utbrudd? Og hvilke erfaringer har dere med å bli smittet uten å ha vært i kontakt med oppkastet? Anonymkode: 3036f...f80
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 For meg har det tatt et par dager. Trenger ikke være i kontakt med oppkastet. Du kan får det av å ta på samme dørhåndtak osv. Det er ekstremt smittsomt. Anonymkode: 35313...80a 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Signerer at det er ekstremt smittsomt. Har fått hjem barn som er ferdig med oppkast (var hos far), passet nøye på håndvask og alt, men okke som fikk jeg det et par dager etterpå. Anonymkode: 4ae4f...7ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå