Gå til innhold

Vondt svettelukt gjennom dagen - umulig å løse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt en tendens til å lukte veldig svette. Jeg dusjer hver morgen før jobb, tar på nye klær hver dag - men det funker søren meg ikke. Jeg lukter svette under armene, men også fra lysken. Jeg har brukt alt mulig av deodoranter også, men jeg føler ikke at noe funker. Det er ikke sånn at jeg svetter ekstremt mye, men jeg svetter nok til at det lille jeg svetter lukter. Det påvirker hverdagen min veldig i jobb, og jeg kan ikke ha det sånn i den jobben jeg har. Nettopp fordi jeg må ha nærkontakt med mennesker. 

Jeg skrubber og vasker, men føler seriøst ikke at det funker. Lysken er egentlig verst. Jeg føler liksom at jeg ikke blir helt ren på et vis når jeg dusjer, men jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre annerledes!! 

Noen som har tips og som har opplevd lignende??

Anonymkode: e0f5a...7ae

Videoannonse
Annonse
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsvann/glycolic-acid-7-toning-solution-240-ml?ssr=on&loadfailure&gclid=Cj0KCQjwl8anBhCFARIsAKbbpyTo9Q7s_cajajdEpMkW293t8A-VqWdXPipQ5Ys2ZHxZQi9puObOsM8aAm37EALw_wcB

prøv denne. Etter vask, ha på tørr hud, la den tørke, smør så med en nøytral fuktighetskrem. Bruk ikke hver dag, men kanskje 2-3 dager i uken. 
har du prøvd antiperspiranter i stedet for vanlig deodorant? Og disse bør taes på kroppen på kvelden for best virkning.

Skrevet
IneT skrev (1 minutt siden):

https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsvann/glycolic-acid-7-toning-solution-240-ml?ssr=on&loadfailure&gclid=Cj0KCQjwl8anBhCFARIsAKbbpyTo9Q7s_cajajdEpMkW293t8A-VqWdXPipQ5Ys2ZHxZQi9puObOsM8aAm37EALw_wcB

prøv denne. Etter vask, ha på tørr hud, la den tørke, smør så med en nøytral fuktighetskrem. Bruk ikke hver dag, men kanskje 2-3 dager i uken. 
har du prøvd antiperspiranter i stedet for vanlig deodorant? Og disse bør taes på kroppen på kvelden for best virkning.

Tusen takk for godt tips!!❤️ Jeg skal virkelig ut og kjøpe den I DAG! Bruker kun antiperspirant ja - blander alltid de to ( kaller antiperspirant for deo osv.). 

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for godt tips!!❤️ Jeg skal virkelig ut og kjøpe den I DAG! Bruker kun antiperspirant ja - blander alltid de to ( kaller antiperspirant for deo osv.). 

Den dreper de bakteriene som gir lukt, det kan sikkert ta noen få dager før du merker full virkning da. Bruker den på føttene en gang i uken å, kjempe forskjell altså 😉

Skrevet

Hvis du ikke spiser sunt og trener, så kan det hjelpe for noen også, og få orden på tarmbakteriefloraen.

Håper du finner en løsning, for forstår at dette er vanskelig!

Anonymkode: 14801...ca0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke spiser sunt og trener, så kan det hjelpe for noen også, og få orden på tarmbakteriefloraen.

Håper du finner en løsning, for forstår at dette er vanskelig!

Anonymkode: 14801...ca0

Jeg spiser veldig sunt, men blir lite aktivitet utenom jobb siden jeg har en svært fysisk jobb. Masse aktivitet hele dagen, men har planer om å forsøke å komme i gang snart. Har en slank kropp, men tror den hadde hatt godt av litt ordentlig trening og svetting. 

Skrevet

Har du merket forskjell  med ulike pagg?

Dersom jeg bruker kroppsnære plagg i ren bomull kan jeg svette og bli gjennomvåt uten at det lukter noe særlig på slutten av dagen. Har jeg på meg noe med syntetisk innhold lukter jeg guffen svette så snart jeg er i bevegelse.

Frustrasjonen er stor når jeg kjøper meg en fin t-skjorte som jeg trodde var i ren bomull, bare for å ta den på meg og lukte at det var visst polyester i den også...

Anonymkode: 508e5...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...