Gå til innhold

Syk av å svelge bunnstoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke direkte svelge. Men lå under båten og malte båten under med bunnstoff. Rant en del og fikk noe av det i øyet, var ganske vondt, men gjorde meg ferdig med båten før jeg skylte øyet, svidde liksom i Høyre øye, Høyre nesebor og høyre side av halsen. Så når jeg våknet idag føler jeg meg veldig forkjøla. Men det er jo kun på høyre side av hodet, tett i høyre nesebor, veldig vondt på høyre side i halsen. Men øyet er bra da. 

Kan man bli «syk» av bunnstoff? Må det ikke noe virus eller lignende til og at dette bare er tilfeldig? 

Anonymkode: a175b...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunnstoff kan gi forgiftningssymptomerBunnstoff brukes på båter for å hindre vekst av alger og skjell under vannlinjen. Forgiftning kan oppstå ved: svelging. innånding av løsemiddeldamp og sprøytetåke.

Hei

Hvis dere har fått bunnstoff i ansiktet og i øynene må dere umiddelbart skylle øynene lenge i vann og deretter kontakte lege. Ring Giftinformasjonen (22 59 13 00) for råd om videre oppfølging. Bunnstoff kan gi forgiftningssymptomer selv om de moderne produktene ikke er like giftig som tidligere. Det er derfor viktig å få råd tilpasset akkurat dere per telefon. Ekspertene hos giftinformasjonen kan stille dere spørsmål om hva som skjedde med akkurat dere og gi kvalifiserte råd. Lykke til!

Mvh
Legen

Anonymkode: 4b192...962

• Nyttig 1
Skrevet

Du har fått et godt svar ovenfor her. ^ Oppdater gjerne tråden når du har fått svar fra Giftinformasjonen.

Anonymkode: cb74c...456

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...