Gå til innhold

Føler meg lurt av Zizzi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mail fra Zizzi på mandag der det sto følgende: 

En vara som du har varit intresserad av finns nu på lager.

Men du er sannsynligvis ikke den eneste som har mottatt denne e-posten.
Så vær rask, før den blir utsolgt igjen.

Jeg sjekket lagerbeholdningen i nettbutikken, og de hadde 4 bukser igjen i min str, så jeg bestilte og betalte 2 bukser. Betalte 799,- Etter min bestilling så var det 2 igjen i deres lagerbeholdning.

Et par dager etter så ser jeg at Zizzi har Shopping Days der man kan spare opptil 20%. Greit nok det, men når jeg da sjekker lagerbeholdning på samme bukse, så er det plutselig ikke begrenset lagerbeholdning, å jeg kan nå få de samme buksene for 639,- Det er jo ikke så store differansen, men jeg føler meg lurt likevel siden lagerbeholdningen ble endret på så kort tid. Ja, jeg vet jo at butikkene stadig får inn varer, men dette føler jeg er lureri for å tjene litt ekstra på kundene. Zizzi må ha visst om at de skulle ha Shopping Days, å de har helt sikkert fått inn en stor beholdning av disse buksene. 

Anonymkode: 2221b...2dd

• Nyttig 1
Skrevet

Du har jo 14 dagers angrerett, så avbestill de og bestill nye 😊

dersom de allerede er sendt, så vet jeg ikke hvorvidt zizzi har fri retur eller ikke, men dersom de har det så kan du jo bare kjøpe nye, og returnere de første når de kommer.

Anonymkode: 3e23d...5aa

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Send dem epost og be om å få samme rabatt. Hvis de er gode på kundebehandling, så gir de deg det, fordi du er tross alt godt innenfor grensene for å kunne returnere på angrerett uansett. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har jo 14 dagers angrerett, så avbestill de og bestill nye 😊

dersom de allerede er sendt, så vet jeg ikke hvorvidt zizzi har fri retur eller ikke, men dersom de har det så kan du jo bare kjøpe nye, og returnere de første når de kommer.

Anonymkode: 3e23d...5aa

Kelsier skrev (5 minutter siden):

Send dem epost og be om å få samme rabatt. Hvis de er gode på kundebehandling, så gir de deg det, fordi du er tross alt godt innenfor grensene for å kunne returnere på angrerett uansett. 

Takk for svar :) 

Varene er sendt, men jeg tenker at jeg skriver en mail til de der jeg forteller at jeg føler meg lurt på bakgrunn av mailen jeg fikk og lagerbeholdning som endret seg på få dager. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Varene er sendt, men jeg tenker at jeg skriver en mail til de der jeg forteller at jeg føler meg lurt på bakgrunn av mailen jeg fikk og lagerbeholdning som endret seg på få dager. 

Ts

For all del... men ville du gjort dette uansett i f.eks matbutikken om gulosten du kjøpte lørdag kommer på tilbud mandag?

• Liker 8
Skrevet

De var tom, de fikk inn 4 du kjøpte to, så noen dager etter er det tilbud.....de har da verken holdt tilbake opplysninger eller tvunget deg til å kjøpe noe, så hvor du får at de har lurt deg fra skjønner jeg ikke. Hva så om de har holdt tilbake klær i påvente av tilbudet, det er da noe alle kjeder gjør. Du fikk uansett det du ønsket når du ønsket det.

Hadde vært noe annet hvis de hadde hatt tilbud, men tomt lager, og så idet tilbudet gikk ut var det plutselig mange tilgjengelig. Der kunne man begynt å lure.

Anonymkode: f75eb...451

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Folk som deg er tragiske for å si det mildt. Du valgte å kjøpe buksene og du valgte å kjøpe buksene når prisen var full pris og å komme i etterkant og sutre er bare pinlig. 

Anonymkode: ca600...950

• Liker 4
Skrevet

Du får gjøre som meg. Jeg "blir ny kunde" hver gang jeg handler og får rabatt. Rett etter på melder jeg meg ut som kunde. Ja vet ikke om det går nå, men jeg har spart mye.

Dette er min glede av at jeg må tvinges til å bli kunde for å få rabatter og nedlesses av mail. Det gjelder i samtlige butikker. 

Anonymkode: 9786e...ecb

Skrevet
MarianneE skrev (11 minutter siden):

For all del... men ville du gjort dette uansett i f.eks matbutikken om gulosten du kjøpte lørdag kommer på tilbud mandag?

Nettopp

Ikke måte på hva man skal føle seg lurt for.. Hinsides 

Anonymkode: 0e8fc...75c

Skrevet
MarianneE skrev (16 minutter siden):

Om det fantest returrett på osten, så klart. Kaster da ikke penger i dass. Ikke rart folk klager på dårlig økonomi. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gi bare butikken beskjed om at du velger å returnere varene på angrerett om du ikke får kreditert mellomlegget. De fleste butikker vil akseptere dette.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts

Du får jo ikke noe særlig positiv kundeservice hvis du går hardt ut og sier at de lurer kundene. Da blir de ikke sånn supermotivert til å gi deg rabatt. Bare skriv at "hei, jeg kastet med over tilbudet og kjøpte to bukser, men ser nå at dere bare x dager etterpå har de samme buksene til 639. Kunne jeg fått dem til samme prisen siden det er så kort mellom bestilling og prisavslag?" Eller noe. Og så gir de deg kaaanskje et gavekort på mellomlegget eller krediterer det.

Når du sier "hey, dere lurer kundene", så kommer de bare til å svare at "sorry, du bestilte før prisen gikk ned".

Anonymkode: 3c1d2...bc2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts

Forklar til en som virkelig ikke skjønner, hvordan er dette å lure deg????

Du har hatt uflaks, men dette har ingenting med å lure noen.

Anonymkode: f75eb...451

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får jo ikke noe særlig positiv kundeservice hvis du går hardt ut og sier at de lurer kundene. Da blir de ikke sånn supermotivert til å gi deg rabatt. Bare skriv at "hei, jeg kastet med over tilbudet og kjøpte to bukser, men ser nå at dere bare x dager etterpå har de samme buksene til 639. Kunne jeg fått dem til samme prisen siden det er så kort mellom bestilling og prisavslag?" Eller noe. Og så gir de deg kaaanskje et gavekort på mellomlegget eller krediterer det.

Når du sier "hey, dere lurer kundene", så kommer de bare til å svare at "sorry, du bestilte før prisen gikk ned".

Anonymkode: 3c1d2...bc2

Veldig godt poeng. Jeg er myyye mer villig til å gi litt rabatt til de som spør på en hyggelig måte enn de som er sure eller hissige. 

Skrevet

Det jeg bruker å gjøre når jeg oppdager sånn er at jeg bestiller varene på nytt og sender tilbake de til fullpris (så frem jeg ikke har begynt å bruke klærne da).

Anonymkode: 5dc79...9ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...