AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Til dere som går på immundempende medisiner for revmatisk sykdom; har noen av dere fått covid mens dere gikk på denne type medisin? Hvordan gikk det? Jeg har nylig startet på immundempende medisin, og har litt bekymringer rundt dette, da det nå plutselig er mye covidsmitte rundt meg😕 Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Opp igjen😊 Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Fra mai -22: Ikke holdepunkter for ølt risiko for smitte eller alvorlig sykdom. https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=CsjpJAsd Ville heller bekymret meg for andre ting, som feks pneumokokker, har du frisket opp alle vaksinene dine og tatt pneumokokkvaksine? Anonymkode: 32a8c...b8f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Har gått på immunfempende medisiner siden 2020. Hatt korona mens jeg gikk på medisiner. Var den i huset med minst symptomer, så det gikk veldig fint. Har tre doser med vaksine da. Anonymkode: d5fd0...182 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Fikk kun feber én natt. Fikk tilbud om en haug booster shots ettersom jeg går på slike medisiner da. Men det holdte med 2 for meg.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Snakk med sykehuset om det. Tror ikke det har noe å si. Men viktig at du har oppfrisket vaksiner. Tror ikke du kan vaksineres når du står på medisinene Anonymkode: 7f55a...2f7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra mai -22: Ikke holdepunkter for ølt risiko for smitte eller alvorlig sykdom. https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=CsjpJAsd Ville heller bekymret meg for andre ting, som feks pneumokokker, har du frisket opp alle vaksinene dine og tatt pneumokokkvaksine? Anonymkode: 32a8c...b8f Ja jeg har tatt pneumokokkvaksinen😊 Jeg lurer forresten både ang covid og vanlig influensa, evt annen smittefare, for hvordan går det når man blir smittet, hvis immunforsvaret er nede, uansett hva man smittes med? 🤔 Jeg spurte revmatologen, og fikk bare til svar at det som regel går greit, bare man tar pause i medisineringen. Men hva om man nettopp har tatt en ny dose før man blir syk? Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har gått på immunfempende medisiner siden 2020. Hatt korona mens jeg gikk på medisiner. Var den i huset med minst symptomer, så det gikk veldig fint. Har tre doser med vaksine da. Anonymkode: d5fd0...182 Takk for at du deler erfaringen😊 Lot du være å ta en dose mens du var syk? Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 Lykkedykker skrev (1 time siden): Fikk kun feber én natt. Fikk tilbud om en haug booster shots ettersom jeg går på slike medisiner da. Men det holdte med 2 for meg. Det var jo kjempeflott da, med feber bare én natt. Nesten litt rart, siden immunforsvaret er dempet? Jeg skjønner ikke helt hvordan dette fungerer jeg😅 Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Gikk fint for min del, merka igrunn ikke særlig forskjell fra en vanlig forkjølelse med feber Tok medisinene som normalt mens jeg var syk. Anonymkode: 7a572...301
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gikk fint for min del, merka igrunn ikke særlig forskjell fra en vanlig forkjølelse med feber Tok medisinene som normalt mens jeg var syk. Anonymkode: 7a572...301 Så bra å vite! 😃 Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 Mannen har hatt Korona minst to ganger, og går på immundempende pga Ulcerøs colitt. Han Var ikke sykere enn vi andre Anonymkode: b46d8...577
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakk med sykehuset om det. Tror ikke det har noe å si. Men viktig at du har oppfrisket vaksiner. Tror ikke du kan vaksineres når du står på medisinene Anonymkode: 7f55a...2f7 Så lenge vaksiner er ikkelevende kan de tas selv på immundempende. Jeg tok 4 koronavaksiner. Hatt Corona 2 ganger. Ringte revmatologisk avdeling første gangen jeg ble smittet, og ble bedt om å stå over Methotrexat dosen den uken jeg var syk. Mulig policy er endret nå, dette var i 2021. Det beste er å høre med legen. Anonymkode: 015cd...9c3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mannen har hatt Korona minst to ganger, og går på immundempende pga Ulcerøs colitt. Han Var ikke sykere enn vi andre Anonymkode: b46d8...577 Så bra! 🤗 Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge vaksiner er ikkelevende kan de tas selv på immundempende. Jeg tok 4 koronavaksiner. Hatt Corona 2 ganger. Ringte revmatologisk avdeling første gangen jeg ble smittet, og ble bedt om å stå over Methotrexat dosen den uken jeg var syk. Mulig policy er endret nå, dette var i 2021. Det beste er å høre med legen. Anonymkode: 015cd...9c3 Kan jeg spørre hvor syk du ble de to gangene? Anonymkode: 60e23...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg spørre hvor syk du ble de to gangene? Anonymkode: 60e23...364 Mildt sykdomsforløp begge gangene Anonymkode: 015cd...9c3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 Min mann har gått på immundempende medisin i 34 år sammenhengende. Første runde med covid var jeg og ungene smittet han ble ikke smittet. I desember som var fikk jeg og han covid, vi var ca like syke begge to. Om tre uker begynner jeg på immundempende og tenker det skal gå greit. Anonymkode: 84e03...801
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #18 Skrevet 2. september 2023 Går heldigvis på immundempende medisin i tablettform nå. Da kan jeg droppe medisin ved sykdom. Anonymkode: f30a5...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #19 Skrevet 2. september 2023 Jeg begynte på immundempende medisiner rett før covid starta (mot revmatisk sykdom). Har hatt covid og da var jeg både høygravid og hadde tatt immundempende (ikke så ofte som vanlig pga graviditet). Jeg følte meg helt elendig, men hadde ingen alvorlige symptomer. Jeg er generelt i god form men synes kanskje jeg blir forkjøla litt oftere enn andre og at det kan sitte i litt lengre. Jeg tar aldri medisin hvis jeg er syk eller hanglete. Min erfaring er at revmatologene er sparsomme med informasjon og råd og at man bare må prøve seg frem og finne litt ut av ting selv. Anonymkode: 37209...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå