Gå til innhold

Flytting med barn i nærmiljø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kanskje noen med erfaring her. 

Ble sagt opp av huseier i går. Vi må ut innen 3 mnd. Tok kontakt med barnefar med en fang og fortalte. Vi bor i samme gate og har 50/50 ordning. Han slo seg vrang og sa at jeg må melde ifra 3 mnd før vi flytter og at han skal godkjenne stedet vi bor. Jeg kjenner til paragrafene som omhandler flytting av barn men vi skal bare flytte i området og barna skal fortsette i samme bhg og samværsavtalen skal bestå likt som før. Har barnefar noe han skulle sagt da? Sånn rettslig? Jeg skjønner jo at det er dritt om vi må flytte litt lenger unna så vi må gå lenger i mellom boligene men det blir ikke så langt at det ikke blir i samme nærmiljø. Max 15-20 min gange i mellom oss og 1 stopp med t banen. Er det noen som vet om han kan kreve å godkjenne boligen jeg skal bo i osv? 

Håper på svar relatert til spørsmålene min.

Anonymkode: f7875...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan jo sette seg på bakbeina, da vil det bli kalt inn til mekling som begge må møte på, og der har han jo ikke noen sak så lenge du kan dokumentere at du må ut av leiligheten, og at du har prøvd å tilrettelegge for at barna er i samme nabolag, så han vil jo ikke vinne fram her. 

Anonymkode: 3032c...8ed

Skrevet

Er det jeg tenker også men blir så redd så hodet begynner å spinne rundt med tanker som hva om osv. Han er så bitter og sint på meg og ser ikke noe verdi i meg lenger. At barna elsker meg og trives med mamman sin betyr ikke noe. Han vil ha dem selv og mener det er det beste for dem. 

Anonymkode: f7875...a07

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han kan jo sette seg på bakbeina, da vil det bli kalt inn til mekling som begge må møte på, og der har han jo ikke noen sak så lenge du kan dokumentere at du må ut av leiligheten, og at du har prøvd å tilrettelegge for at barna er i samme nabolag, så han vil jo ikke vinne fram her. 

Anonymkode: 3032c...8ed

Ts trenger da ikke dokumentere noe som helst så lenge hun flytter innenfor samme skole/barnehagekrets og samværet ikke påvirkes. 

Ts, han skal på ingen måte godkjenne boligen du flytter til. 

Anonymkode: 1bb39...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...