Gå til innhold

Sliten?

Creo

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg trenger noen gode tips fra folk "in a hurry"!

Har hele tiden noe jeg skulle gjort, og kan aldri slappe av med god samvittighet.

Dette er noe jeg ikke får gjort noe med på cirka 4 måneder, så den saken er klar.

Det jeg lurer på, er om dere har noen "overlevelses-tips" i en hektisk hverdag...

Hodet verker konstant, nakken er stiv trass i jevnlig trening og mosjon, leiligheten flyter over av rot (nedprioritert!), oppvasken er maange dager gammel, i helgene bør det jobbes og ikke mores.

Venner blir, som leiligheten, dessverre også nedprioritert for øyeblikket (kjærlighetslivet også, og nå som det var litt napp! Lite bra utvikling dette her icon_wink.gif).

Er selvsagt drittlei, men kanskje noen erfarne karrierekvinner her på KG har noen smarte tips for stressa jenter..

Lov å håpe?

[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-03-13 23:50 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-03-13 23:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette pleier å hjelpe meg:

*Gå på kafè før jobb for å koble ut.

*Nekte meg selv å tenke jobb etter arbeidstid. Ikke så lett, men det går.

*Trekke ut kontakten på telefonen.

*Dra på tur helt alene i helgene.

*En varm og kald dusj hver morgen.

*Stå opp før og legg deg tidligere.

Det er mange av disse tingene som ikke kan gjennomføres av forskjellige grunner.

Hovedsaken er at du får tid til å koble av.

For meg hjalp det veldig å kunne sitte en halvtime på kafé med en avis om morgenen. Da er man ikke hjemme og ser oppvask og ikke på jobb.

Er vel ikke noen karrierekvinne akkurat, men stressa blir man vel uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta akupunktur for hodepine og stress.. Det gjør virkelig UNDERVERKER!!

Har holdt på nå i 3 mnd.. og dette fungerer icon_smile.gif

Hilsen helfrelst nålpute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det for ille så snakk med legen din. Få en sykemelding og dra på "overlevelses" tur alene eller sammen med venner du har nedprioritert. Bruk tiden legen eventuellt gir deg sykemelding for til å kun pleie deg selv.

Slutt og gi deg selv dårlig samvittighet for at du ikke rekker over alt. Vi er ikke supermennesker. Kanskje du kan kreve mer av andre, istedet for å makte alt selv.

Koble ut jobb når arbeidstiden er over. Prøv å si nei når sjefen vil at du skal jobbe overtid.

For det er faktisk ikke slik at sjefen står i døra og takker deg for at du ble utbrent på å jobbe for mye. Da vil nok heller sjefen lure på når snart kan jeg vente deg tilbake igjen.

Ta tid til deg selv.

Opplevde utbrenning selv rett før jul i fjor.

Det var rett og slett for mye jobb, overtid. For lite tid for meg selv, og konstant dårlig samvittighet overfor venner som ble nedprioritert.

Nå har jeg begynnt å si nei til overtid. Snakket med sjefen min om det og møtte forståelse.

Snakket med vennene mine om det, og møtte forståelse.

Nå forsøker jeg å prioritere meg selv og det livet jeg liksom skal leve, du vet det man finansierer med å jobbe icon_wink.gif

For min del var Rosenterapaut og psykiater løsningen.

men jeg fikk en kraftig depressiv reaksjon på det at jeg måtte "melde pass".

Lykke til

zadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Les en god bok i stedet for å se på tv - det roer ned, samtidig som du får noe inn i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En halvtimes meditasjon morgen eller kveld, eller begge deler icon_smile.gif

Med "meditasjon" mener jeg enkelt og greit: sørg for at du sitter godt (jeg pleier å sitte med bena i kors), at det er stille rundt deg og at ingen forstyrrer deg. Koble helt ut, tenk på enkle ting som sommerfugler og blå ballonger og en skyfri himmel. La tankene flyte og slapp av.

Funker alltid for meg...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...