Gå til innhold

CT urinblæren, krav om inntak av væske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer ikke til å klare det. Må drikke minst 1L væske før timen. Jeg drikker 1,5L væske på 1,5 døgn. Ellers blir jeg kvalm.

Kan kun drikke vann, hvordan skal jeg greie det uten å drukne?

Anonymkode: 5d9bd...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du svelger isteden for å inhalere så går det bra. 😀 Spøk til side, det går helt fint. Ikke prøv å bælme alt på en gang. Drikk små slurker ofte, lite og jevnt, og bruk litt tid på det, da rekker vannet å gå videre over i blodet og magesekken din blir ikke alt for full.

Anonymkode: 9ce4f...a61

Skrevet

Har gjort det og syns også det var vanskelig. Men drikk små slurker ofte,og tenk at dette må du bare. Det som hjalp meg veldig,var å bytte til vann med smak. Skulle drikke 1,5 l på 1,5 time,og drakk først en liter vann,så stoppet jeg og kjøpte en halvliter vann med smak. Det var mye lettere å få i seg! 

Anonymkode: 873e3...097

Skrevet

Poenget er at blæra skal være full. Og når den er full er den full.

Anonymkode: 6b0c7...eb2

Skrevet

Jeg synes romtemperert vann går raskere ned enn kaldt vann. Drikker jeg rett fra en flaske kan jeg nærmest styrte en halvliter uten å tenke på det, drikker jeg fra et glass, eller kaldt vann, får jeg ikke ned så mye. Ikke at det er et mål å drikke mye fort, men det føles atså ikke så "mye" for meg når vannet er smakløst og romtemperert, og helst kommer rett fra en flaske.

Anonymkode: 62c27...72d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt CT mange ganger og lærte meg å drikke et glass vann (ca 2 dl) hvert 5. minutt.

Anonymkode: c3166...ecc

Skrevet

Prøv deg fram i forkant med hva som du finner lettest å drikke. For noen er det kullsyrevann og for andre er det rent vann. Personlig får jeg ikke ned nok når det er vann med kullsyre, så jeg foretrekker vann med litt smak av feks sitron. Drikk også gjerne av feks vinglass. Psykologisk er det da lettere å få ned vannet. 

Skrevet

Ring røntgenavdelingen og forklar situasjonen og spør om du kan drikke mindre. For ingen er tjent med hvis du kaster opp av for høy væskemengde 

Anonymkode: 69f40...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...