AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Jeg har lyst å sterilisere meg, men har mye spørsmålet rundt dette. angrer du på det? hvilken alder var du? kan man slippe mensen? hvor lenge tenkte du på dette? jeg har ett barn fra før av, men er ekstremt redd for å bli gravid igjen. Anonymkode: efa09...de8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Det er foruroligende at det finnes voksne kvinner som vet så lite om hvordan egen kropp fungerer at de tror at sterilisering gjør at man slipper menstruasjon. Anonymkode: 0aa66...35a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er foruroligende at det finnes voksne kvinner som vet så lite om hvordan egen kropp fungerer at de tror at sterilisering gjør at man slipper menstruasjon. Anonymkode: 0aa66...35a Man lærer jo ikke sånt på skolen heller 😉 hørt mange tro det. Så selv om du vet det betyr det ikke at andre vet. Vet ikke alt du heller om alt. Finnes ingen dumme spørsmål kun dumme svar, synes jeg passer her Anonymkode: cf06d...0e3 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har lyst å sterilisere meg, men har mye spørsmålet rundt dette. angrer du på det? hvilken alder var du? kan man slippe mensen? hvor lenge tenkte du på dette? jeg har ett barn fra før av, men er ekstremt redd for å bli gravid igjen. Anonymkode: efa09...de8 Mannen steriliserte seg da han var 32 år. Mye bedre hvis du har en mann at han tar seg av steriliseringen. Vi hadde da fått 4 barn (og fikk vårt femte etter at han ble sterilisert, men det var fordi vi ventet for kort tid etter operasjonen med å ha sex). Anonymkode: 58fce...286
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har lyst å sterilisere meg, men har mye spørsmålet rundt dette. angrer du på det? hvilken alder var du? kan man slippe mensen? hvor lenge tenkte du på dette? jeg har ett barn fra før av, men er ekstremt redd for å bli gravid igjen. Anonymkode: efa09...de8 Jeg ville kun tatt en sterilisering fordi jeg visste jeg var ferdig med barn, ikke redd for og bli gravid. Jeg har selv sterilisert meg, men jeg angrer ikke, men nå har jeg 5 barn også. Jeg var 38 når jeg steriliserte meg. Mensen har jeg ennå, man mister ikke den med mindre man tar hele livmoren, men det skal være medesinske grunner for. Du vil miste den når man kommer i overgangsalderen som andre, som ikke har sterilisert seg har. Jeg bestemte meg når jeg ble uplanlagt gravid med min 5 , fikk det i forbindelse med er planlagt keisersnitt. Anonymkode: cf06d...0e3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har lyst å sterilisere meg, men har mye spørsmålet rundt dette. angrer du på det? hvilken alder var du? kan man slippe mensen? hvor lenge tenkte du på dette? jeg har ett barn fra før av, men er ekstremt redd for å bli gravid igjen. Anonymkode: efa09...de8 Steriliserte meg etter barn nr 3. Da var jeg 31 og det ble gjort i forbindelse med et planlagt keisersnitt. Jeg har aldri angret. Det er 12 år siden nå. Du slipper å tenke på prevansjon og uplanlagte graviditeter. Der er gull verdt. Mensen får du. Både jeg og en jeg kjenner fikk større blødninger under menstruasjon etter steriliseringen. Eneste måten å bli kvitt mensen på er å fjerne livmoren, men det får du ikke innvilget. Anonymkode: d7215...e0d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Var 33, har ikke angret, tenkte på det kun noen timer først. An. mensen så sies det at sterilisering ikke påvirker den, men min syklus gikk fra lang til katastrofal. Anonymkode: c2e6f...e76
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 Nettopp sterilisert meg, 27 år etter barn nr 4. Angrer ikke. Jeg vil ikke overleve en graviditet til så valget var lett. Anonymkode: a1e66...364
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 Var 33 år da jeg fjerna livmora, det var helt fantastisk. Var singel da, og trodde ikke jeg kom til å møte den rette, men så gjorde jeg det etter at livmora var vekk. Litt kjipt å tenke at vi to ikke kan få barn sammen, men jeg angrer ikke. Har 3 barn fra før av og det var nok for meg. Anonymkode: cb6ff...c56
Anonymous 91 Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Var 31 da jeg steriliserte meg etter å nettopp fått barn nr3. Angrer ikke. Får fortsatt mensen.
fjær Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Var 34. Har 3 barn. Har ikke angret ett sekund. Tenkte på det da jeg fikk tilbud om det da jeg gikk gravid med siste pga planlagt keisersnitt. Har mensen, hvis du skal slippe mensen må de sette deg i overgangsalderen ved å ta ut egglederne.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 Var 29 og ble sterilisert i forbindelse med planlagt keisersnitt på barn nr 2. Har en kropp som absolutt ikke burde bli gravid en gang til, så legene anbefalte sterilisering. Fikk beskjed om at det beste ville være å sterilisere meg mens jeg var gravid med nr 2 så jeg hadde ikke noe valg. Har ikke angret. Jeg lurte også på det med mensen før jeg ble sterilisert, men den fortsetter bare som før. Min har blitt mye kraftigere, men det har neppe med steriliseringen å gjøre. Anonymkode: 6693e...221
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Jeg (kvinne) steriliserte meg for et par år siden, da jeg var veldig ferdig med barn og sønnen min har blitt stor. Har ikke angret et sekund, dette var perfekt for meg og det er deilig å kunne ha et samliv med min samboer uten å tenke på prevensjon og frykte graviditet! Mensen forsetter som før. Legene er kjempedyktige, som kan la syklusen fortsette som før, selv om eggene ikke går innom livmoren 😀 Inngrepet går fort i narkose og man kommer hjem samme dag. Det koster en del, ( mindre for menn) men det er verdt pengene 😀 Anonymkode: 9cd30...b08
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 Jeg gjorde det da jeg var 26, aldri ønsket barn, er 45 nå. Angrer ikke et sekund. Jeg tenkte en del år på det men var ganske sikker i min sak og har bare posetive erfaringer både med valget i seg selv og prosessen. Menstruasjon ble ikke påvirket. Anonymkode: cc21b...cf2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 Jeg steriliserte meg etter to risikosvangerskap, da var jeg ca 34. Hadde jeg hatt en annen mann hadde jeg kanskje ikke gjort det. Anonymkode: 95b72...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå