AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hei, barna mine sier kjæresten til far røyker elsigaretter inne i den lille leiligheten. Det er ikke ufarlig med elsigg, og barn har en rett til å ikke bli utsatt for andres dårlige valg som røyking uavhengig om det er vanlig røyk eller elsigaretter. Hvordan gå frem for å få løst problemet? Far har fått beskjed før uten at det er skjedd noe, kjæresten hans nekter kontakt med meg så tar det gjennom barnefar Anonymkode: 4e61d...547
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Driver hun barnehjem inne i leiligheten sin??? 😬 Anonymkode: e9367...0ff 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 😅ups,nei heldigvis ikke😅 Anonymkode: 4e61d...547
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, barna mine sier kjæresten til far røyker elsigaretter inne i den lille leiligheten. Det er ikke ufarlig med elsigg, og barn har en rett til å ikke bli utsatt for andres dårlige valg som røyking uavhengig om det er vanlig røyk eller elsigaretter. Hvordan gå frem for å få løst problemet? Far har fått beskjed før uten at det er skjedd noe, kjæresten hans nekter kontakt med meg så tar det gjennom barnefar Anonymkode: 4e61d...547 Hvor gamle er barna? Hva sier de når dere snakker om det? Er de store nok til å avgjøre selv om de ønsker å være hos far den tiden han har samvær? Isåfall kan de jo selv velge å ikke reise dit så lenge hun røyker inne tenker jeg. Passiv røyking er jo kjempe skadelig og EKKELT 😥 Anonymkode: 49ab7...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Han røyker ikke, men damper. Så det er i så fall andrehåndsdamp de får i seg. Noe som ikke er beviselig skadelig, men man vet jo aldri med noe såpass nytt. Anonymkode: 1bdaa...875 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Blir det RØKT, altså? Anonymkode: b4047...64d 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Uansett om det er sånn eller slik utsetter man ikke barna for noe de syns er ekkelt tenker jeg, gjør man det er man egoistisk som voksen. Anonymkode: 36879...6da 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 Altså… noen av ingredisensene i e-væske som brukes til damping, finner man også igjen i astma-medisiner!! Det er ikke nødvendigvis nikotin i det en gang (og nikotin er virkelig ikke) det som er verst i vanlige sigaretter, det er karbonmonoksid (?) eller kullos som oppstår ved forbrenning - ingen forbrennining i e-sigaretter. Du kan slappe helt av! Anonymkode: 825a7...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså… noen av ingredisensene i e-væske som brukes til damping, finner man også igjen i astma-medisiner!! Det er ikke nødvendigvis nikotin i det en gang (og nikotin er virkelig ikke) det som er verst i vanlige sigaretter, det er karbonmonoksid (?) eller kullos som oppstår ved forbrenning - ingen forbrennining i e-sigaretter. Du kan slappe helt av! Anonymkode: 825a7...b9c Hvis man ser bort i fra det å utføre slike dårlige vaner foran barna. Røyk eller e-røyk, who da fåkk cares, pell deg ut med uvanene dine. Anonymkode: 12031...b54
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Minste er 8år, de sier det er ubehaglig. Uansett er det vel noe en bør klare unngå utsette barna for. Det er på lik linje som med vanlige sigaretter at barn skal skjermes fra det. Barna skal ikke rammes av andre sine valg om å bruke verken tobakk eller elsigaretter. https://www.helsedirektoratet.no/tema/tobakk-royk-og-snus/roykeloven-regler-om-roykeforbud Anonymkode: 4e61d...547 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Har de rusproblemer? Anonymkode: b5c2c...df9
Antiviruset Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, barna mine sier kjæresten til far røyker elsigaretter inne i den lille leiligheten. Det er ikke ufarlig med elsigg, og barn har en rett til å ikke bli utsatt for andres dårlige valg som røyking uavhengig om det er vanlig røyk eller elsigaretter. Hvordan gå frem for å få løst problemet? Far har fått beskjed før uten at det er skjedd noe, kjæresten hans nekter kontakt med meg så tar det gjennom barnefar Anonymkode: 4e61d...547 Gi beskjed om at du ikke tolererer dette! Så ta det med barnefar! Og om ikke dette hjelper så ta det videre med helsetjenesten i din kommune. Det ville jeg gjort. Han kan da bevege sin ræv ut av leiligheten og ut i friluft for å gjøre denne aktiviteten, og ikke inne i leiligheten der barna befinner seg. Alt annet er indikasjoner på at barnefar ikke har den omsorgsevnen som skal til for å ha ansvar for barna. Ta det opp med han, vær direkte og si i fra! 1
Millinea Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Mann min dampet inne i ett av rommene i huset i et par år, og det er et stygt belegg på ALT der inne nå... Sier seg vel selv at dette ikke er bra å få i lungene....? 1 1
AndreaJohan Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 Det har du ingenting med. Tror du det blir god stemning om du tar opp dette med barnefar? Hun sitter ikke å blåser damp i trynet til barna, så det kan du ta helt med ro. Dampen blir borte i løpet av ca 2 sekunder 2
AndreaJohan Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gamle er barna? Hva sier de når dere snakker om det? Er de store nok til å avgjøre selv om de ønsker å være hos far den tiden han har samvær? Isåfall kan de jo selv velge å ikke reise dit så lenge hun røyker inne tenker jeg. Passiv røyking er jo kjempe skadelig og EKKELT 😥 Anonymkode: 49ab7...4fb Herregud 😂 Nå får du rulle inn, nekte far samvær grunnet damp? 😂 3
AndreaJohan Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man ser bort i fra det å utføre slike dårlige vaner foran barna. Røyk eller e-røyk, who da fåkk cares, pell deg ut med uvanene dine. Anonymkode: 12031...b54 Folk røyker på gata, drikker offentlig, er ufine på bussen, spiser bamsemums i skoletimen. Å skjerme barn er umulig. Like så greit å lære barn å kunne omgås ting som ikke nødvendigvis er sunt
AndreaJohan Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 (endret) 9 minutter siden, Millinea said: Mann min dampet inne i ett av rommene i huset i et par år, og det er et stygt belegg på ALT der inne nå... Sier seg vel selv at dette ikke er bra å få i lungene....? Tull og tøys. Denne mannen din puffer nok på noe annet du Endret 1. september 2023 av AndreaJohan 1
Millinea Skrevet 1. september 2023 #18 Skrevet 1. september 2023 AndreaJohan skrev (3 minutter siden): Tull og tøys. Denne mannen din puffer nok på noe annet du 🤣 Artig du.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #19 Skrevet 1. september 2023 AndreaJohan skrev (2 timer siden): Det har du ingenting med. Tror du det blir god stemning om du tar opp dette med barnefar? Hun sitter ikke å blåser damp i trynet til barna, så det kan du ta helt med ro. Dampen blir borte i løpet av ca 2 sekunder Jeg og barnefar prater og løser problem sammen,og løste dette seg fint i dag. Hun går ut å bruker elsigarett og barna slipper bli utsatt for det. Problemet løst🙂 Anonymkode: 4e61d...547
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #20 Skrevet 1. september 2023 Hvorfor vil ikke kjæresten snakke med deg? Merker barna denne fiendtligheten? Tenker det er verre enn elrøyk Anonymkode: d0a9e...9a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå