Gå til innhold

Hvordan tar du stilling til at din partner vil ha en stor tatovering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er vanskelig! Synes tattoo er skikkelig stygt og harry.

Hud er fint uten noe tattoo.....min partner vil nå ha en stor på brystet og låret. Jeg takler ikke tanken på dette, hen har fin trent kropp. Men å ødelegge den med 2 store tattoo kan jeg ikke leve med 🤮

Anonymkode: 13c71...3ca

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At sånt bestemmer min partner. Uansett om jeg ikke liker tatoveringer eller ei. 

Hva om han syn du ser bedre ut uten sminke, langt hår, kort hår, klesstil osv. Hva om han 🤮 mente det samme bare mot deg? Hadde du syns det var greit? 

Anonymkode: 1921d...589

• Liker 12
Skrevet

Hen bestemmer selv over egen kropp. Hva slags tatovering er det snakk om? 
Jeg har personlig ikke noe imot tatovering, men jeg hadde reagert hvis partner skulle få en stygg en. Altså hvis partner ville ha en 10x10 cm Svampebob eller noe, då hadde jeg bedt dem om å la være. 

Anonymkode: e08e9...7fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg respekterer hva min partner ønsker å gjøre med sin kropp, vi har hatt noen diskusjoner angående operasjoner, da hun ønsker å gjøre puppene større. Jeg har sagt at til syvende og sist er det hennes valg, men jeg foretrekker om hun lar vær. Hun har enn så lenge ikke valgt å gjøre det, fordi hun vet at jeg ikke liker silikon pupper, og for meg vil det trolig være kroken på døra.

Tatoveringer er noe annet, da det ikke endrer selve fasongen på kroppen. Om DU synes det er så stygt, så ville jeg sagt det tydelig at det blir usexy i dine øyne, men til syvende og sist er det fortsatt din partners valg. Og så får du finne ut av om du kanskje skal ut av forholdet fordi du ikke lenger tenner på din partner. 

Anonymkode: 272ac...5ad

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir fysisk dårlig av å se på tatoveringer, direkte kvalm. Så det ville vært et stort problem.

Anonymkode: f9319...cc5

• Liker 2
Skrevet

Hadde elsket det om min hadde tatt full sleve, Men bryst uten å ha noe på armen, eller lår uten noe resten av benet synes jeg ikke er noe fint. 

Anonymkode: 438bd...98e

• Liker 2
Skrevet

Om det skjer må jeg nok revurdere forholdet ja, heldigvis er vi ikke samboere.

TS.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes dette er vanskelig! Synes tattoo er skikkelig stygt og harry.

Hud er fint uten noe tattoo.....min partner vil nå ha en stor på brystet og låret. Jeg takler ikke tanken på dette, hen har fin trent kropp. Men å ødelegge den med 2 store tattoo kan jeg ikke leve med 🤮

Tenker at det er noe han må bestemme selv. kanskje du skal la han få finne en som har samme interesse for tatovering som han selv. 

Personlig liker jeg tatoveringer veldig godt 😊  hadde en type som ikke likte tatoveringer en gang. Han maste om hvor stygt å harry det var. var ikke lenge før jeg sa hade for å si det sånn 😊

Anonymkode: 7d9cc...1be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke noe jeg hadde ønsket, men skulle vel fint levd med det. Vi er over 40, så tror det er naturlig å ikke forvente perfeksjon av kropper mer. På en god måte 😊

Anonymkode: 18232...dcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker at det er noe han må bestemme selv. kanskje du skal la han få finne en som har samme interesse for tatovering som han selv. 

Personlig liker jeg tatoveringer veldig godt 😊  hadde en type som ikke likte tatoveringer en gang. Han maste om hvor stygt å harry det var. var ikke lenge før jeg sa hade for å si det sånn 😊

Anonymkode: 7d9cc...1be

Ja, man må nok være enige der. Er såpass ekstremt endring av kroppen.

Skrevet

Det er ikke noe jeg hadde tatt stilling til. Ikke min kropp, ikke min sak. 

Om min partner gjorde det slutt pga jeg tok tatovering/plastisk operasjon, hadde jeg begynt å lure på hvor glad han var i meg i utgangspunktet - jeg hadde jo fortsatt vært nøyaktig den samme på innsiden. 

Anonymkode: 08ea7...cb4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om min partner gjorde det slutt pga jeg tok tatovering/plastisk operasjon, hadde jeg begynt å lure på hvor glad han var i meg i utgangspunktet - jeg hadde jo fortsatt vært nøyaktig den samme på innsiden. 

Nøyaktig den sammen nei, handler om holdninger og verdier.

• Liker 4
Skrevet

Det bestemmer han helt selv. Er da like glad i han uansett om han har tatoveringer eller om han mister håret - er da ikke det som betyr noe.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er til dels enig, ja, du er den samme personen på innsiden, men det gjør noe med utstrålingen din om du opererer deg/får store tatoveringer. Og det må være lov til å si at man tenner på kroppen til partner slik den er nå. Om den skulle endre seg dramatisk, så skjer det ofte noe med personligheten og. 

Anonymkode: 272ac...5ad

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at han må bestemme det selv, men forstår at du ikke vil det dersom du ikke liker tatoveringer. 

Men er dette noe dere aldri har snakket om før, og plutselig vil han ha 2 store uten å ha noen fra før av? Hvor lenge har dere vært sammen? Tenker det er en samtale som er naturlig å ta tidlig, på samme måte som det er vanlig å snakke tidlig om hva man synes om plastisk kirurgi - greit å vite at man er kompatible på sånt.

Både jeg og mannen har flere tatoveringer fra før av, og det kom derfor ikke som noe stort sjokk da han ville ha flere. Dersom vi ikke hadde hatt det, går jeg utifra at det ville kommet opp i en samtale ganske tidlig, ihvertfall hvis en av oss ikke likte det, så vanlig som det er nå. Vi snakket også ganske tidlig om at ingen av oss synes det er innafor dersom den andre tar tatovering i ansiktet.

Hva slags tatoveringer er det snakk om da?

Kanskje du kan lære deg å like det?

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke ditt valg, det må partner bestemme selv

Anonymkode: 812ee...812

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke legge seg borti det andre gjør. Spør hen, svar ærlig. Spør hen ikke, ikke din sak.

Den andre parten kan dog ikke kreve at valgene ikke har konsekvenser. Om du f.eks synes det er fullstendig usexy eller det av andre grunner er en deal breaker for deg, så har du rett til det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde en situasjon som ligner litt selv. Min samboer var i ferd med å begynne å snuse. Selv om jeg synes det er idiotisk, kvalmende og svært avtennende så kunne jeg ikke nekte henne det.

Det jeg derimot kunne styre var konsekvensene denne nye vanen medførte. Jeg krevde da at vi skulle gå fra felles økonomi til separat økonomi. Jeg nekter å betale for uvanen. Og jeg opplyste om at jeg synes lukten av kvalmende, og at tyggegummi/tannpuss var nødvendig før jeg kysset henne. 

Hun holdt på litt, men økonomien gjorde at hun innså hvor dumt det var. 

Endret av c_buk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om det skjer må jeg nok revurdere forholdet ja, heldigvis er vi ikke samboere.

TS.

Med såpass overfladiske verdier som du har, så er det nok like greit for begge parter :)

Anonymkode: ab1f5...184

• Liker 6
Skrevet

Hadde trolig gått fint for min del. Jeg har tatoveringer selv. 

Virker litt rart å gå fra 0 til 2 store tatoveringer over natta da, det virker lite gjennomtenkt (og dyrt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...