Helene Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Må slanke kattene. Noen gode råd? Har kjøpt slankefor. Tidligere har de gått ned i vekt hver sommer, springer i skogen og sånn. Og gått opp i vekt vinterstid. I år, har de gått opp i vekt hele sommeren. De spiser nok ute i skogen. Ja de får mark kur jevnlig. Men jeg blir bekymret. Jeg tenker helse for dyrene mine. Noen tips?
Aristoteles Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 De vil jo gå ned med slankefor og rett porsjoner 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Følg det som står på pakka til maten så er du good. Anonymkode: cabda...123
dovee2 Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Utover slankemat, som er en god start, kan du vurdere porsjonskontroll. Å måle daglig matinntak kan bidra til å forhindre overspising. I tillegg kan interaktive leker og puslespillfôringsapparater gjøre måltidstiden mer engasjerende og gi mental stimulering, noe som kan være spesielt nyttig for innekatter. Siden de har økt i vekt om sommeren, kan det være verdt å overvåke utendørsaktivitetene deres nærmere, om mulig. Katter kan noen ganger få ekstra mat fra andre kilder når de streifer rundt utenfor.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Her spiser katten mer vilt ute hvis det blir mindre mat inne. Anonymkode: 5add0...16f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Har alle kattene samme behov for slanking? Hvor mye mener veterinæren at de bør gå ned? Og har du ikke fått konkrete tips fra veterinæren om vektnedgang? Jeg bruker slankefor. En pus er noe overvektig, men bruker uansett kun slankefor, og lite godbiter, etter samråd med veterinær. Har en annen pus som ser noe rund ut, men der mener veterinær at vekten er bra. Anonymkode: bd80d...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå