AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Ønsker å ta med 11-åring (datter) til London før jul. Har vært der før begge to, og jeg har vært mange turer i London altså. Men er litt i tvil om lengden, er det nok med tre overnattinger da får vi to hele dager i London? Eller er det lite når vi reiser? jeg synes ofte at den dagen vi reiser hjem blir litt sånn mislykket, da går vi mest og tripper og passer tiden ofte har jeg angret på at jeg har tatt et så sent fly også fordi det blir litt sånn antiklimaks. Ønsker å se på Winter wonderland, se musicals(minst to) Afternoon tea, shopping og litt til. Anonymkode: 96ed6...c8a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Ville tatt en overnatting til, da får dere så mye mer jo til alt dere vil. Anonymkode: aad57...7bc 2
Hemme Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Tenker rundt 4 overnattingsdager er perfekt. Den siste dagen "forsvinner" jo pga hjemreisen, så har dere tre hele dager på å oppleve London og utføre aktiviteter dere ønsker uten å føle på et tidspress. Tror ikke dere kommer til å angre på å ha planlagt en ekstra dag. Er jo så mye flott å oppleve i London! 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Tenker at tre overnattinger kan være nok hvis dere tar et tidlig fly til London, og får gjort noe den første kvelden. Middag, musical el.l. Det kan være utmattende å være i London, det er så mye (gøy) som skjer, så mange inntrykk, blir fort mye gåing osv. Men hvis dere har ferie og hun slipper å ta seg fri en ekstra dag på skolen, dere finner et rimelig hotell osv, er det fint å kjøre på med en ekstra dag. Det som er luksus med en fjerde dag, er jo at man kan unne seg å slappe av litt mer på hotellet, eller ta en halvdagstur til f.eks. Harry Potter studios hvis hun er potter-fan. Anonymkode: 867f2...2b6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Enig i at det er og litt "mye" å være i London, blir sliten av så mye mennesker og sove på hotel osv. Får se litt hva vi gjør. tenkte vel å reise en fredag så da kan vi kanskje dra hjem mandag eller tirsdag. Tror ikke det er problem med fri fra skolen. Eneste problemet med å være en mandag er at alle museer er stengte og det er ikke musicals på mandagskvelden. derfor jeg tenkte at kanskje er det like greit å reise hjem den kvelden. Anonymkode: 96ed6...c8a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Vi var i 4 dager, noe som var akkurat passe. Fikk sett mye og ble ikke for slitne Anonymkode: 44cfa...615
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi var i 4 dager, noe som var akkurat passe. Fikk sett mye og ble ikke for slitne Anonymkode: 44cfa...615 Var det da fire overnattinger? Tusen takk for alle svar😊 Anonymkode: 96ed6...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var det da fire overnattinger? Tusen takk for alle svar😊 Anonymkode: 96ed6...c8a 4 overnattinger ja. Anonymkode: 44cfa...615 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 4 overnattinger ja. Anonymkode: 44cfa...615 Besøkte dere Harry Potter studioet? vet ikke om det er verdt å bruke en dag på det. Anonymkode: 96ed6...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 Vi var i Harry Potter-studioet i 2019. Da var barna mine 13 og 10. Begge hadde lest og sett mye Harry Potter, og det var absolutt verdt det for oss. Det er så bra lagt opp. Men det kommer jo an på hvilket forhold dere har til Harry Potter-universet, hvor lang tid ferd har og hva annet dere vil gjøre. Man kan aldri rekke over alt Anonymkode: 5f21c...1db
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Min datter var 11 da vi dro på Harry Potter studios. Hun sa det var det beste museet hun noensinne hadde vært på, og det var absolutt verdt det - hvis man er fan Anonymkode: 231e9...347
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Har vært i London flere ganger med barn, og minimum 4 overnattinger, helst minst 5, passer for oss. Da rekker i likevel ikke alt vi ønsker 😉 Harry Potter Studio får du nok ikke til før jul, det blir utsolgt i månedsvis før. Men til en annen gang kan det absolutt anbefales! Vi bruker ca 5 timer der, har skjønt at det er ganske gjennomsnittlig. Kan bruke mye mer tid også 😉 Og vår erfaring er at det bør være dagens eneste aktivitet. Anonymkode: a3050...881
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 Jeg ville tatt tre hele dager. London er stort, man bruker mye tid på forflytning, så man rekker ikke så mange forskjellige ting per dag. Anonymkode: 3c440...156
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært i London flere ganger med barn, og minimum 4 overnattinger, helst minst 5, passer for oss. Da rekker i likevel ikke alt vi ønsker 😉 Harry Potter Studio får du nok ikke til før jul, det blir utsolgt i månedsvis før. Men til en annen gang kan det absolutt anbefales! Vi bruker ca 5 timer der, har skjønt at det er ganske gjennomsnittlig. Kan bruke mye mer tid også 😉 Og vår erfaring er at det bør være dagens eneste aktivitet. Anonymkode: a3050...881 Det er bare å bestille billetter fra et turselskap (buss + billett), så får man det. Anonymkode: 3c440...156 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 23.28): Besøkte dere Harry Potter studioet? vet ikke om det er verdt å bruke en dag på det. Anonymkode: 96ed6...c8a Ja, det synes jeg, om man er fan. Anonymkode: 3c440...156 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 23.28): Besøkte dere Harry Potter studioet? vet ikke om det er verdt å bruke en dag på det. Anonymkode: 96ed6...c8a Vi hoppet på en tur midt på sommeren, så Harry Potter var fult. Men man har jo den stasjonen da der de reiste til skolen, den var vi på. The tower synes vi var bra. Men vi er veldig opptatt av historie. Anonymkode: 44cfa...615
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 12.36): Enig i at det er og litt "mye" å være i London, blir sliten av så mye mennesker og sove på hotel osv. Får se litt hva vi gjør. tenkte vel å reise en fredag så da kan vi kanskje dra hjem mandag eller tirsdag. Tror ikke det er problem med fri fra skolen. Eneste problemet med å være en mandag er at alle museer er stengte og det er ikke musicals på mandagskvelden. derfor jeg tenkte at kanskje er det like greit å reise hjem den kvelden. Anonymkode: 96ed6...c8a Nei, hvor har du det i fra? Alle de store muséene i London er da åpne mandager. Anonymkode: c08a4...ddc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, hvor har du det i fra? Alle de store muséene i London er da åpne mandager. Anonymkode: c08a4...ddc Ja ser nå at du har rett. vet ikke helt hvor jeg fikk det fra nei men mange museer er stengt mandager men ikke de i London. Takk for at du sa fra. Og når det gjelder Harry Potter studio tour så er det fortsatt mulig å bestille det er ikke utsolgt i desember. Takk for alle innspill. Vi har vært i London før og besøkt noen attraksjoner, blant annet tok vi cable car høyt over themsen i Greenwich, har og sett et par musikaler og besøkt noen museer og shoppet. men masse igjen å oppdage og jeg tror London er flott sånn rett før jul(og mye mennesker😄) Vi dro også på afternoon tea sist, og det skal vi gjøre igjen, kanskje og flere steder. IFS Cloud Cable Car - London Attraction - visitlondon.com Anonymkode: 96ed6...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er bare å bestille billetter fra et turselskap (buss + billett), så får man det. Anonymkode: 3c440...156 Japp, til dobbelt pris! 😉 TS: meld deg inn i gruppen «London with kids» på Facebook, da får du masse tips om alt mulig. Anonymkode: a3050...881 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 Vi synes tre hele dager + reisedagene er passe lenge i storbyer. Anonymkode: e5756...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå