AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Føler meg aldri i form. Har litt vondt i hodet av og til, ikke kvalm men litt uggen.. trøtt og sliten HELE tiden. Sliter mye med IBS som er veldig slitsomt i lengden. Føler meg bare så sliten hele tia. Føler og jeg er tørst hele tiden. Drikker, men det hjelper liksom ikke. Andre som har det sånn? Som aldri Føler seg bra? Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler meg aldri i form. Har litt vondt i hodet av og til, ikke kvalm men litt uggen.. trøtt og sliten HELE tiden. Sliter mye med IBS som er veldig slitsomt i lengden. Føler meg bare så sliten hele tia. Føler og jeg er tørst hele tiden. Drikker, men det hjelper liksom ikke. Andre som har det sånn? Som aldri Føler seg bra? Anonymkode: 50acc...79c Siden du er så tørst hele tiden, lurer jeg på om du har målt langtids blodsukker hos legen i det siste? Det kan være et tips å sjekke ut iallefall. Det er slitsomt å alltid føle seg dårlig. Jeg føler med aldri i god form, jeg heller. Har alltid sterke muskelsmerter (Bl.a fm og diverse senebetennelser), jeg har leddgikt og verker i ledd, klarer ikke gå i lange perioder pga leddgikten, er utmattet pga både fm og leddgikt, har mye hjertebank og/eller ekstraslag på hjertet (det er det verste av alt), svimmelhet til tider, har ofte migrene, sover elendig, står opp hver dag og føler meg skikkelig dårlig på mange måter, orker ikke bruke dagene mine sånn som andre gjør, må ta mange pauser i alt jeg gjør. Livet er en lidelse jeg bare må gjennom, har jeg funnet ut. Vet mange andre også sliter med sitt, men det er lett å se og fokusere på alle de som lever helt vanlige liv, fulle jobber, deretter trene, gjøre ærend, fritidsinteresser, gå på fjellet, eller være sosial, også stå opp igjen neste morgen og være helt klar for ny dag. Så heldige de er som får brukt livet sitt og dagene sine på en måte de ønsker. Klem til deg❤️ Anonymkode: 65dbd...ead 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Ja, hadde det sånn da jeg spiste dritt og ikke beveget meg. Mye man kan gjøre selv for å få det bedre. Har du gode søvnrutiner (nok søvn, men ikke for mye), spiser du sunt og nok men ikke for mye, er du i aktivitet hver eneste dag? Anonymkode: 0adce...483
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Ibs sjeler mye energi, bekymringer gir hodepine. Tørsten, hva drikker du? Anonymkode: 4ec50...c2c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, hadde det sånn da jeg spiste dritt og ikke beveget meg. Mye man kan gjøre selv for å få det bedre. Har du gode søvnrutiner (nok søvn, men ikke for mye), spiser du sunt og nok men ikke for mye, er du i aktivitet hver eneste dag? Anonymkode: 0adce...483 Jeg lever vel akkurat sånn du gjorde. Spiser mye usunt og beveger meg lite. Jobber som nattevakt, klarer ikke legge meg tidlig, så søvnrutinene er vel ikke de beste nei. Jeg vil gjerne gå en tur hver dag, men jeg bare har ikke overskudd. Men vet jeg må prøve. Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ibs sjeler mye energi, bekymringer gir hodepine. Tørsten, hva drikker du? Anonymkode: 4ec50...c2c Jeg drikker mye saft og vann. 1 glass juice til frokost. Mest saft uten sukker egentlig. Ellers vann. Føler liksom jeg er tørst igjen med en gang, kan drikke et glass og være like tørst. Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg drikker mye saft og vann. 1 glass juice til frokost. Mest saft uten sukker egentlig. Ellers vann. Føler liksom jeg er tørst igjen med en gang, kan drikke et glass og være like tørst. Anonymkode: 50acc...79c Saft uten sukker, som i kunstig søtningsstoff? Aspartam og sånt? Og så lurer du på hvorfor du sliter med IBS? Det er sikkert psykisk. "Utbrenthet" antagelig. Kan umulig ha noe å gjøre med hva du (ikke) spiser og hvordan du lever. Anonymkode: c4dd0...874 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg drikker mye saft og vann. 1 glass juice til frokost. Mest saft uten sukker egentlig. Ellers vann. Føler liksom jeg er tørst igjen med en gang, kan drikke et glass og være like tørst. Anonymkode: 50acc...79c Syns egentlig du har svart på ditt eget spørsmål. Du sliter med plager pga livsstilen din. Alt ved den er feil egentlig🙈 Usunn mat, lite bevegelse, nattevakter med helt feil døgnrytme++ Skal mye til å finne frem energien med dette utgangspunktet. Aspartam øker forresten tørste. Så det er svaret på hvorfor du blir mer tørst av å drikke sukkerfritt..For mye væske kan også gjøre at kroppen kommer i ubalanse. Anonymkode: 336fb...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 Ibs kan vel hemme opptak av næringsstoffer. Har du jernmangel, eller mangler B/D vitaminer kanskje? Anonymkode: 92c6d...913
Gjest Refreng Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Dersom det har vært sånn lenge bær du gå til lege. Men ja, kosthold kan ha mye å si for energi dersom du først utvikler mageproblemer. Men vi kan ikke vite om du "bare" har IBS, eller om dette er symptomer på underliggende sykdom som må sjekkes av lege. Det er også mulig du har vitaminmangel, noe som også må sjekkes av lege Du kan nok utvikle IBS etter mange år på dårlig kosthold. Jeg tipper noen blir syke av mange års bruk av søtningsmiddel også.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Refreng skrev (1 time siden): Dersom det har vært sånn lenge bær du gå til lege. Men ja, kosthold kan ha mye å si for energi dersom du først utvikler mageproblemer. Men vi kan ikke vite om du "bare" har IBS, eller om dette er symptomer på underliggende sykdom som må sjekkes av lege. Det er også mulig du har vitaminmangel, noe som også må sjekkes av lege Du kan nok utvikle IBS etter mange år på dårlig kosthold. Jeg tipper noen blir syke av mange års bruk av søtningsmiddel også. Har vært hos lege. Jeg mangler vitamin d og folat, tar tilskudd for det. Det var legen som sa det var IBS.. Jeg prøver å leve sunt, men jeg har bare ikke overskudd til noen ting. Tenker mange ganger jeg skal gå tur, men så kommer tidspunktet, enten har magen slått seg vrang, eller så føler jeg meg dårlig så jeg ikke orker. Er en ond spiral jeg har kommet meg inn i. Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns egentlig du har svart på ditt eget spørsmål. Du sliter med plager pga livsstilen din. Alt ved den er feil egentlig🙈 Usunn mat, lite bevegelse, nattevakter med helt feil døgnrytme++ Skal mye til å finne frem energien med dette utgangspunktet. Aspartam øker forresten tørste. Så det er svaret på hvorfor du blir mer tørst av å drikke sukkerfritt..For mye væske kan også gjøre at kroppen kommer i ubalanse. Anonymkode: 336fb...f7f Drikker en del vann og, blir like tørst da egentlig. Vet livsstilen er dårlig. Vil gjerne endre på det, men det er vanskelig når overskuddet mangler. Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har vært hos lege. Jeg mangler vitamin d og folat, tar tilskudd for det. Det var legen som sa det var IBS.. Jeg prøver å leve sunt, men jeg har bare ikke overskudd til noen ting. Tenker mange ganger jeg skal gå tur, men så kommer tidspunktet, enten har magen slått seg vrang, eller så føler jeg meg dårlig så jeg ikke orker. Er en ond spiral jeg har kommet meg inn i. Anonymkode: 50acc...79c Vet du hva D-vitaminnivået ditt er målt til, eller er det bare sånn "litt for lite"? Anonymkode: c4dd0...874
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 Det høres ut som at du rett og slett må søke deg til en jobb uten (eller med færre) nattevakter. Nattevakt passer ikke for alle, nå sier kroppen din fra. I tillegg må du ta deg sammen, begrense saft og gå tur. Er du overvektig? Anonymkode: 0c40e...32d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har vært hos lege. Jeg mangler vitamin d og folat, tar tilskudd for det. Det var legen som sa det var IBS.. Jeg prøver å leve sunt, men jeg har bare ikke overskudd til noen ting. Tenker mange ganger jeg skal gå tur, men så kommer tidspunktet, enten har magen slått seg vrang, eller så føler jeg meg dårlig så jeg ikke orker. Er en ond spiral jeg har kommet meg inn i. Anonymkode: 50acc...79c Og mangler du vitamin D, kom deg ut i solen NÅ. Langt mer effektivt enn noe tilskudd du kan ta. Anonymkode: 0c40e...32d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vet du hva D-vitaminnivået ditt er målt til, eller er det bare sånn "litt for lite"? Anonymkode: c4dd0...874 Husker ikke hva det ble målt til. Legen sa bare at det var for lavt. Jeg er ikke så flink til å huske å ta tilskuddet, husker det bare innimellom 🙈 Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det høres ut som at du rett og slett må søke deg til en jobb uten (eller med færre) nattevakter. Nattevakt passer ikke for alle, nå sier kroppen din fra. I tillegg må du ta deg sammen, begrense saft og gå tur. Er du overvektig? Anonymkode: 0c40e...32d Jeg liker godt å jobbe natt. Gjort det i 4 år, aldri reagert på det egentlig. Var like sliten når jeg jobba dag og kveld. Skal prøve begrense saft, men jeg er ikke noe glad i å bare drikke vann. Men skal prøve. Jeg veier 87 kg og er 175 cm høy, så er overvektig. Anonymkode: 50acc...79c
Gjest Refreng Skrevet 1. september 2023 #18 Skrevet 1. september 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Husker ikke hva det ble målt til. Legen sa bare at det var for lavt. Jeg er ikke så flink til å huske å ta tilskuddet, husker det bare innimellom 🙈 Anonymkode: 50acc...79c Du vil ikke bli friskere før nivåene dine er normale. Det første du må gjøre er å ta tilskuddene regelmessig noen uker og se om du blir bedre. Dersom du fortsatt er syk ettr nye normal eblodprøver hos legen, så kan man begynne se om det er andre årsaker. Sett daglig alarm på mobilen om du ikke husker å ta dem
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #19 Skrevet 1. september 2023 Refreng skrev (12 minutter siden): Du vil ikke bli friskere før nivåene dine er normale. Det første du må gjøre er å ta tilskuddene regelmessig noen uker og se om du blir bedre. Dersom du fortsatt er syk ettr nye normal eblodprøver hos legen, så kan man begynne se om det er andre årsaker. Sett daglig alarm på mobilen om du ikke husker å ta dem Det skal jeg absolutt gjøre. Har ny legetime om 2 uker, skal be om å få tatt nye prøver da. Er bare så lei av alltid føle meg dårlig.. mye jeg har lyst til, men jeg orker bare ikke Anonymkode: 50acc...79c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #20 Skrevet 1. september 2023 Jeg jobber med en klinisk ernæringsfysiolog som sier at for mange kan det være nødvendig med mye høyere dose av d-vitamin enn det som står på pakken for at det skal monne. Særlig hvis man allerede har en mangel. Jeg tok 80 mikrogram da jeg hadde mangel. Tips til drikke er vann med sitron i. Jeg er også «avhengig» av saft i perioder, må liksom ha noe syrlig, spesielt til mat. Synes det er lettere med avvenning hvis vannet smaker litt. Og har du vurdert muligheten for at du er deprimert? Mye av det du kjenner på er typiske kjennetegn på depresjon ❤️ Anonymkode: 522ad...203 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå