Gå til innhold

Råd mot vevkjerringer, og brunsnegler ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele huset er snart innkapsler i  nett fra vevkjerringer, og noen merkeleg skapninger desse vevkjerringen som ser uttil  spinne sitt vev over lange avstand.  Ved mørkrets frembrudd kommer desse skapningene frem, og mange av dem er "digre" og  formerer seg fort. Langkosten har sålangt vist seg å vera det mest effektive våpen mot desse skapningen-

Hvor mange brunsnegler eg har plukket opp , og lagd  i klorinbad i  løpet av sommeren kan eg ikkje tallfeste, og noen arter kryper oppetter muren. Er bekymra for at dersom desse skapningen  får innpass under bordkledningen vi de formere seg raskt i løpet av vinteren.. Det hevdes  at brunsneglen skjuler seg i røttene på m.a. kappelauet på dagtid, og kommer opp  om kveldene når det gresset blir fuktig.

Anonymkode: 80553...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunsneglen er kommet for å bli. Du kan plukke så mye du orker, men den kampen er nok tapt.

Anonymkode: e91f9...f11

Skrevet

Jeg har fått en mye mindre bestand av brunsnegler de siste årene etter at jeg begynte med Ferramol. 

Anonymkode: b9071...cc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Brunsneglen er kommet for å bli. Du kan plukke så mye du orker, men den kampen er nok tapt.

Anonymkode: e91f9...f11

Stemmer ikke med artikkelen jeg leste med at det er mindre av den.

Anonymkode: fdde2...7e5

Skrevet

Ts, vevkjerringer er vel de som IKKE lager nett?

Anonymkode: fdde2...7e5

Skrevet

Det mest effektive for å bekjempe brunsnegler er Ferramol (Sluxx er enda bedre, men selges ikke til privatpersoner), Nemaslug (etter Konnerudmetoden) og kaldblodig, konsekvent henrettelse (jeg bruker saks). 

Skrevet

Ferramol er kjempeeffektivt. I tillegg nå du rydde hagen sånn at det er minst mulig mørke og fuktige steder å gjemme seg. 

Anonymkode: 466b1...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...