AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Hei! Jeg lurer på om jeg bør bytte jobb eller om dette er normalt: Jobber i åpent kontorlandskap. Det er ansatte fra 18-45 år. Det er mye sosialt, fester, turer, idrettsaktiviteter utenom arbeidstid. I løpet av arbeidsdagen er det konstant «leking» i sosial sone, gaming, bordtennis osv. med ganske høyt støynivå. Flere av de ansatte er venner fra før eller er i slekt. Jeg blir veldig sliten av å være der og føler jeg ikke passer inn. Jeg spiser lunsj med de andre, slår av en prat, har vært med på mye av det sosiale, men blir liksom likevel ikke ordentlig inkludert. Plutselig sitter noen av damene i kaffeslabras, ingen spør noen gang meg. Det minner meg om å være tilbake på videregående. Er dette er normalt arbeidsmiljø? Jeg kommer alltid hjem sliten og i dårlig humør etter å ha vært der og jobber derfor mye hjemmefra. Anonymkode: 7456c...34d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Ikke normalt. Og høres ekstremt slitsomt ut! Anonymkode: 1c4d9...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Mitt verste mareritt! Jeg er også introvert, og ble utbrent av det sosiale på jobb, ikke jobben i seg selv. Jeg har derfor vurdert å bytte yrke helt. Anonymkode: 1ea96...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Jeg er også blant dere som har et slikt jobbmiljø som det aller verst tenkelige mareritt. Ville byttet jobb tvert, man lærer seg ikke å trives i et sånt miljø hvis man overhodet ikke er sånn - men livskraften suges ut av en og det kan ta tid å komme seg. Anonymkode: 896d5...c1f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 Dette høres jo ut som et mareritt selv for ekstroverte. Bråk og leven i arbeidstida er jo ikke ok uansett. Ønsker du egentlig å bli inkludert på disse kaffeslabberasene? Jeg hadde vært glad til om jeg slapp å sitte i kaffeslabberas sammen med så bråkete folk... Anonymkode: d95c4...752
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Takk for alle svar! For min del er det nok å sosialisere seg i lunsjen og ellers slå av en prat med sidemannen liksom. Men når alle andre er så på og interessert i å knytte vennskap, og at det skal skje noe utenom arbeidstid hele tiden, så føler jeg meg så sær og utenfor liksom:/ Er redd for å bytte, for jeg vet jo ikke hva jeg går til heller. Det er jo masse hyggelige folk, det er ikke det. Det blir bare for mye for meg kjenner jeg. Anonymkode: 7456c...34d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Jeg lurer på om jeg bør bytte jobb eller om dette er normalt: Jobber i åpent kontorlandskap. Det er ansatte fra 18-45 år. Det er mye sosialt, fester, turer, idrettsaktiviteter utenom arbeidstid. I løpet av arbeidsdagen er det konstant «leking» i sosial sone, gaming, bordtennis osv. med ganske høyt støynivå. Flere av de ansatte er venner fra før eller er i slekt. Jeg blir veldig sliten av å være der og føler jeg ikke passer inn. Jeg spiser lunsj med de andre, slår av en prat, har vært med på mye av det sosiale, men blir liksom likevel ikke ordentlig inkludert. Plutselig sitter noen av damene i kaffeslabras, ingen spør noen gang meg. Det minner meg om å være tilbake på videregående. Er dette er normalt arbeidsmiljø? Jeg kommer alltid hjem sliten og i dårlig humør etter å ha vært der og jobber derfor mye hjemmefra. Anonymkode: 7456c...34d Ting som skjer i arbeidstiden er jo betalt, så da er det jo samme hva som skjer egentlig. Men hvordan kan dere ha tid til å "leke og tulle" i den betalte tiden? Alt som skjer utenom arbeidstiden skal du ikke trenge å delta på. Høres ut som er giftig firma, hvilken bransje er dette? Hørtes neste ut som en vernet bedrift. Anonymkode: fa696...804
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for alle svar! For min del er det nok å sosialisere seg i lunsjen og ellers slå av en prat med sidemannen liksom. Men når alle andre er så på og interessert i å knytte vennskap, og at det skal skje noe utenom arbeidstid hele tiden, så føler jeg meg så sær og utenfor liksom:/ Er redd for å bytte, for jeg vet jo ikke hva jeg går til heller. Det er jo masse hyggelige folk, det er ikke det. Det blir bare for mye for meg kjenner jeg. Anonymkode: 7456c...34d Da må du sifra, ikke gå rundt på klag. Du plager deg selv bare. Anonymkode: fa696...804
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ting som skjer i arbeidstiden er jo betalt, så da er det jo samme hva som skjer egentlig. Men hvordan kan dere ha tid til å "leke og tulle" i den betalte tiden? Alt som skjer utenom arbeidstiden skal du ikke trenge å delta på. Høres ut som er giftig firma, hvilken bransje er dette? Hørtes neste ut som en vernet bedrift. Anonymkode: fa696...804 Nei, det kan du si - det er noen som jobber mindre enn andre for å si det sånn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må du sifra, ikke gå rundt på klag. Du plager deg selv bare. Anonymkode: fa696...804 Jo, hvis jeg hadde merket at flere følte det samme, så kunne jeg sagt fra. Men det er jo hele kulturen i firmaet som er sånn, og ledelsen er pådriverne. Så da tenker jeg at jeg heller bør finne meg noe annet. Er bare redd dette er normalen og at det er jeg som er sær. Anonymkode: 7456c...34d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Du bør nok gjøre deg noen tanker om grensesetting, både ovenfor deg selv og de du jobber med og for. Anonymkode: 36da0...612
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 Jeg er veldig introvert. Jeg trives ikke om det er for mye press om å være sosial. Helt ok om de andre velger å være sosiale, som i at DE velger å gå ut og spille bordtennis. Men i det det blir press om å være sosial, er det hadet på badet fra meg. Jeg hadde en arbeidsplass der det var veldig mye sosiale arrangementer utenom arbeidstid. Men det var ikke noe press om å delta. Før det kom en ny leder, som skulle hause opp dette med sosial tilhørighet og samhold og blabla, og det ble et forferdelig press og mas og jag etter å delta. Da sluttet jeg. Anonymkode: 0bd0e...90f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 10.53): Jeg er veldig introvert. Jeg trives ikke om det er for mye press om å være sosial. Helt ok om de andre velger å være sosiale, som i at DE velger å gå ut og spille bordtennis. Men i det det blir press om å være sosial, er det hadet på badet fra meg. Jeg hadde en arbeidsplass der det var veldig mye sosiale arrangementer utenom arbeidstid. Men det var ikke noe press om å delta. Før det kom en ny leder, som skulle hause opp dette med sosial tilhørighet og samhold og blabla, og det ble et forferdelig press og mas og jag etter å delta. Da sluttet jeg. Anonymkode: 0bd0e...90f Du gjorde det ja! Greia er at når det er slik, så oppleves det faktisk som mer ekskluderende enn noe annet. I tidligere jobber har fester og turer vært arrangert fordi man skal bli kjent og prate med de man ikke prater så mye med ellers. Men nå er det slik at det er klikkene som henger sammen og ekskluderer andre. Jeg er bare så skuffa. Trodde virkelig at slik kultur hørte ungdomstida og fortida til. Har vært skikkelig deprimert i perioder pga. dette. Og introvert som jeg er, orker jeg ikke tanken på å bytte jobb og komme inn i enda et nytt arbeidsmiljø🤢 Anonymkode: 7456c...34d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå