Gjest Epona Skrevet 20. januar 2006 #1 Skrevet 20. januar 2006 Når jeg lager vafler så blir de så massive! Tunge og harde sånn at de vokser i munnen når du spiser dem.. Andre folk sine vafler blir lette og luftige og nesten smelter på tungen. Hva gjør jeg feil? Bruker jeg for mye mel..? Noen som har gode tips..?
Hu i Svingen Skrevet 20. januar 2006 #2 Skrevet 20. januar 2006 Har du bakepulver i dem? Det hjelper.
Gjest gjest Skrevet 20. januar 2006 #3 Skrevet 20. januar 2006 litt havregryn gjør de også luftige og gode
Shea Skrevet 20. januar 2006 #5 Skrevet 20. januar 2006 Mange egg, en skvett fløte, bakepulver og at røra ikke er for tykk. Da blir det gode vafler. (1 ts Vaniljesukker er også godt å ha i eller noen spiseskjeer med vaniljeyougurt) I følge et av mine tantebarn: Om pappa bare kunne lage like gode vafler som deg tante. Jeg vet at hans (brodens) vaffelrøre er kjempetykk og da blir vaflene tunge.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #6 Skrevet 20. januar 2006 Jeg syns at for mange egg gir massive og ekle vafler. Bakepulver gjør at de blir litt luftigere.
Gjest Hippopotamus Skrevet 20. januar 2006 #7 Skrevet 20. januar 2006 Lite egg, lite mel og slett ikke bakepulver. Da blir de luftige
Mini_me Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 Jeg lager veldig gode vaffler, de blir både luflige og gode.. Jeg pisker eggedosis, smelter smør og har i 1 ts natron, tar i hvetelmel til passe tykk, og tilslutt kulturmelk... DA blir de gode...
Cata Skrevet 21. januar 2006 #9 Skrevet 21. januar 2006 Pisk egg og sukker til stiv eggedosis, tilsett melk og litt hjortetakksalt (en liten teskje omtrent). Visp inn mel til røra blir passe tykk (den skal ikke renne av en skje, men skal heller ikke være så tykk at den blir grøtete). Til slutt tilsetter du smeltet (og gjerne litt avkjølt smør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå