Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt for et par-tre måneder siden. Vi var begge enige om at forholdet ikke fungerte lenger. Ingen krangling eller noe sånt.

Men hun har tilgang til og har profil på strømmetjenester som jeg betaler for.

Det gjør jo ingenting at hun bruker dem, det koster meg ikke noe mer, men siden vi ikke er sammen lenger så tenker jeg at hun ikke bør ha tilgang lenger. Bør jeg fjerne henne fra strømmetjenestene?

Hva tenker dere om det og hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det syns jeg du kan. Hun trenger ikke bruke dine når dere ikke er sammen lenger.

Anonymkode: 46189...d17

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare bytt passord og trykk "logg ut på alle enheter" så er problem solved! Helt fair det. 😁

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei. Synes det er barnslig. 

Anonymkode: a1ad4...38e

• Liker 5
Skrevet

Hun trenger ikke å ha tilgang til å se hva du ser på lenger nei.

Bytt passord. Det får hun tåle.

Anonymkode: 07697...d43

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det har vært slutt i tre måneder så synes jeg det er helt fair at tiden kanskje er inne for at hun kan skaffe sin egen. Hadde det derimot vært like etter hadde det kanskje virket litt hevngjerrig, men etter så lang tid er det absolutt innafor.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Synes det er barnslig. 

Anonymkode: a1ad4...38e

Syns du det er barnslig å ikke la eksen bruke Netflix, HBO eller Viaplay abonnementet ditt? Eller misforstår jeg deg?

Anonymkode: 1d473...779

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun trenger ikke å ha tilgang til å se hva du ser på lenger nei.

Bytt passord. Det får hun tåle.

Anonymkode: 07697...d43

Hun har heller aldri trengt det.

Anonymkode: 68614...b1c

Skrevet

Jeg bruker eksen sin Netflix og Disney, han vet det og bryr seg ikke

Anonymkode: a3eed...172

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo gi henne et varsel først. Si 30 dager? 
Det får fint an å håndtere dette uten å være drittsekk som andre foreslår.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Boblee skrev (14 minutter siden):

Bare bytt passord og trykk "logg ut på alle enheter" så er problem solved! Helt fair det. 😁

Hvorfor være drittsekk? Hva er fair med det?
Eller:

På hvilken måte er det en fordel for ts å være en drittsekk?

Ps: folk spør om råd fordi de ønsker andres mening. Å være en enkel drittsekk klarer de fleste på egenhånd uten å spørre om råd.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor said:

Du kan jo gi henne et varsel først. Si 30 dager? 
Det får fint an å håndtere dette uten å være drittsekk som andre foreslår.

Ja, noe sånt kommer jeg til å gjøre hvis jeg fjerner henne fra strømmetjenestene. Jeg fjerner ikke tilgangen på dagen, det er slemt og unødvendig.

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

Ja, gi henne tilgang. Da min ekssamboer slettet profilen min på kontoen som vi delte (uten forvarsel), så mistet jeg all historikk. Vi hadde delt konto i alle årene vi var sammen, og betalte den sammen. Det er fint å kunne gi mulighet for at man kan gå gjennom f.eks Netflix og skrive ned / bruke script for å få en logg på hva man har sett på.

Anonymkode: 01b9c...fdc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Putimir Vladin
Skrevet
daemi skrev (1 time siden):

Det ble slutt for et par-tre måneder siden. Vi var begge enige om at forholdet ikke fungerte lenger. Ingen krangling eller noe sånt.

Men hun har tilgang til og har profil på strømmetjenester som jeg betaler for.

Det gjør jo ingenting at hun bruker dem, det koster meg ikke noe mer, men siden vi ikke er sammen lenger så tenker jeg at hun ikke bør ha tilgang lenger. Bør jeg fjerne henne fra strømmetjenestene?

Hva tenker dere om det og hva ville dere ha gjort?

Blokker, kompis. Vis frøkna du mener alvor 🙂

Skrevet

30 dagers varsel :hoho: Hun kan da bare skaffe sin egen konto når hun oppdager det. Kanskje hvis det var snakk om å bli kasta ut av huset. Ja ja, nice boys og alt det der...

Anonymkode: c3f60...29d

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

30 dagers varsel :hoho: Hun kan da bare skaffe sin egen konto når hun oppdager det. Kanskje hvis det var snakk om å bli kasta ut av huset. Ja ja, nice boys og alt det der...

Du har aldri vært i et seriøst forhold som har endt på en god måte, har du vel?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, daemi said:

Du har aldri vært i et seriøst forhold som har endt på en god måte, har du vel?

Joda, jeg har lite negativt å si om noen av eksene mine, men dette lukter "simping" lang vei. Ja ja, blir god stemning på neste venninnekveld. 

• Liker 2
Skrevet

Siden det ble slutt på en skikkelig måned, gir du henne en heads up og så beholder det for deg. For det er nok få framtidige damer som kommet til å ha et avslappa forhold til at ekser har tilgang til strømmetjenester. 

Ved stygge brudd bytter man passord og logger ut på alle enheter rett før sesongfinalen på favoritt serien. 

Anonymkode: 832a1...b40

• Nyttig 1
Skrevet

30 dagers varsel? :fnise:

Det tar 5 minutter å opprette en ny konto. Jeg brukte også eksen sin konto så lenge jeg hadde tilgang, men jeg visste jo at det ville ta slutt.

Anonymkode: bcbf5...864

Skrevet

Gi henne en ukes forvarsel, så hun får skrevet opp filmene/seriene i "min liste", og hvor langt hun har kommet på de forskjellige seriene. Netflix har vel en sperre så du ikke kan logge på tv i et annet hjem gratis?

Anonymkode: 06064...9fc

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...