Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg er ganske rastløs.. Ikke for det; jeg har ikke noen problemer med å slappe av i sofaen i flere timer!

Men føler til tider at om det tar for lang tid mellom det skjer noe, så blir jeg veldig rastløs! Må ofte finne på ting som gjør at det skjer noe.. til tider drastiske ting.. Kjøper ting på nettet som jeg kanskje ikke egentlig har råd til, eller bruk for for den saks skyld (eks. fargelinser).. Kjedet meg også på jobben en dag, så fant ut at jeg kunne legge til mellomnavn.. :sjenert:

Har på en måte lyst til å gjøre spennende ting hele tiden! I allefall ha det morsomt! Er egentlig ganske spontan av meg, og kan gjøre mye rart!

Jeg klarer liksom ikke ha det likt dag ut og dag inn, vil oppleve mest mulig og være der det skjer!

Dette er nok helt grusomt; men når det skjer katastrofer rundt i verden (eks. 11. september) syns jeg jo det er spennende! Kan nesten til tider håpe på at det skjer noe igjen, for da skjer det noe liksom.. Ikke misforstå meg, syns ufattelig synd på de som er involvert i slike hendelser, og vil jo selvfølgelig ikke at folk skal oppleve slik fysisk og psykisk smerte.. Men når det er så fjernt så blir det på en måte spennende og! Da skjer det noe stort som blir et samtalemne blant alle!

Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg sier dette, men lurer litt på om jeg er HELT unormal!?

Er det fler som er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg føler jeg er ganske rastløs.. Ikke for det; jeg har ikke noen problemer med å slappe av i sofaen i flere timer!

Dette er nok helt grusomt; men når det skjer katastrofer rundt i verden (eks. 11. september) syns jeg jo det er spennende! Kan nesten til tider håpe på at det skjer noe igjen, for da skjer det noe liksom.. Ikke misforstå meg, syns ufattelig synd på de som er involvert i slike hendelser, og vil jo selvfølgelig ikke at folk skal oppleve slik fysisk og psykisk smerte.. Men når det er så fjernt så blir det på en måte spennende og! Da skjer det noe stort som blir et samtalemne blant alle!

Høres ut som du har et akutt behov for å fylle livet ditt med noe. Om ikke nødvendigvis noe meningsfylt, så i hvert fall noe.

Skrevet (endret)

Jeg er periodevis rastløs, og når jeg er det, er det fordi jeg har vanskelig for å forholde meg til problematiske eller utfordrende ting i livet mitt.

Meditasjon kan hjelpe. Acem-meditasjon, for eksempel. Sjekk ut acem.no :P

Endret av Cognizance
Skrevet
Høres ut som du har et akutt behov for å fylle livet ditt med noe. Om ikke nødvendigvis noe meningsfylt, så i hvert fall noe.

Ja, på en måte. Men akutt er kanskje ikke helt riktig..

Syns det er veldig morsomt med forandringer da. Skal liksom ikke så mye til for at jeg får litt av dette "behovet" dekket. F.eks. litt ommøblering, ny bil, en helgetur eller bare nye klær!

Blir ikke helt gal om det ikke skjer noe, men prøver å legge ting til rette for at det skal skje noe!

Har jeg noe å glede meg til og ser fram til så er det mye lettere å stå opp og ta fatt på dagen! Er jeg trøtt som en sokk på morgenen, tenker jeg etter om det er noe å glede seg til med dagen, så er det mye lettere å stå opp!

Selvfølgelig; innser jo at en glede er bare om man våkner å er frisk!

I forhold til hvor mange mennesker det er i verden er det ikke mange som er så heldige som meg! Våkner opp i en kjempe fin leilighet med verdens beste samboer, greit med penger og venner og familie som er glad i meg!

Er sikkert veldig egoistisk, men kan liksom ikke noe for det.. :sjenert:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, Cuba. Og det er vel også grunnen til at jeg ikke klarer å slå meg til ro på en plass. Nå har jeg bodd i denne kommunen i nesten 2 år og det er det lengste jeg har oppholdt meg på et sted (etter at jeg flyttet hjemmefra). Og jeg merker at jeg kjeder meg, og planlegger faktisk å flytte tilbake til Oslo. Men kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å begynne å kjede meg i Oslo ganske fort. Det har jeg iallefall gjort tidligere, og finner antagelig på en unnskyldning til å flytte igjen. :forvirret:

Skrevet

Hmm... Dette skjønte jeg ikke helt. Jeg kjeder meg aldri, men liker selvsagt at det skjer noe spennende likevel. Skjønner greia med rastløs = kjede seg, men hvorfor har du det så kjedelig at du savner at noe skjer? Har du mennesker rundt deg som er med på å finne på ting med deg, eller gjør du det meste alene? Prøver ikke å være helt fjern, men skjønner ikke... Hva er det du savner; hva skal til for at du ikke kjeder deg (bortsett fra at det "må skje noe")?

Skrevet
Hmm... Dette skjønte jeg ikke helt. Jeg kjeder meg aldri, men liker selvsagt at det skjer noe spennende likevel. Skjønner greia med rastløs = kjede seg, men hvorfor har du det så kjedelig at du savner at noe skjer? Har du mennesker rundt deg som er med på å finne på ting med deg, eller gjør du det meste alene? Prøver ikke å være helt fjern, men skjønner ikke... Hva er det du savner; hva skal til for at du ikke kjeder deg (bortsett fra at det "må skje noe")?

Hm.. er litt vanskelig å forklare, for har vel egentlig ikke tenkt så veldig på det før..

Men er ikke det at jeg går rundt å kjeder meg egentlig.. Mest på jobben! Hjemme har jeg jo venner og samboer! Ingen av dem er vel egentlig sånn super-aktive, men går alltids an å finne på et eller annet sammen med noen!

Liker bare så godt den følelsen av noe nytt! Eller når det skjer noe utenom det vanlige..

Andre eksempler kan være ny mobil, klippetime, hudpleietime..

Huff.. dette er jo ting alle liker! Føler meg skikkelig bortskjemt og snål nå! Men er liksom sånne ting som "lyser" opp dagene mine! Kjeder jeg meg hjelper det veldig å bestille klippetime f.eks.

Æsj, nei tror jeg skal holde kjeft jeg.. Jo mer jeg sier, teitere blir det jo!

Hyyyysj!! :sur::sur:

Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt å føle det sånn. Jeg vet ihvertfall at nettopp detet er en veldig viktig grunn for mange av dem som begynner å ruse seg. Broren min feks, som har hatt store narkoproblemer i flere år, sier selv at han synes livet er så dølt, og at det er fordi og når han kjeder seg at han doper seg.

Mange som driver risikosport gjør det også fordi de kjeder seg i livet, og har funnet ut at å leke med døden kan være en spennende måte å krydre livet.

Selv har jeg slått meg til ro med dataprogrammering som hobby. Det er virkelig en hobby for dem som liker å gi hjernen krydder i hverdagen. Etterhvert som jeg blir flinkere kan jeg lage nesten hva som helst av programmer og spill, jeg kan la fantasien få fullt utløp i spill jeg lager, jeg er min egen sjef og kan lage akkurat det jeg har lyst til å lage, når jeg ønsker det. Jeg synes det er så spennende at det nesten kiler i magen når jeg tenker på det:)

Skrevet

Jøss, så morsomt da! ;)

Kunne virkelig tenkt meg en hobby jeg og, som jeg kunne drive med hver dag! Samboern er bilmekaniker og jobber mye med biler på fritida og! Men jeg er veldig glad i å være sammen med han så kunne tenkt meg en hobby sammen med han..

Kommer nok aldri til å begynne med rusmidler!

Men har "alltid" hatt lyst til å prøve å hoppe i fallskjerm! Er ikke for at jeg vil leke med døden eller noe, men har så lenge jeg kan huske drømt om å kunne fly! Elsker karuseller med looper og sånn som skyter ned osv., så det har jeg veldig lyst til en dag! Men det har egentlig ikke noe med dette jeg snakker om å gjøre da! Men det ville sikkert dekket en del behov ja..

Skrevet
Hm.. er litt vanskelig å forklare, for har vel egentlig ikke tenkt så veldig på det før..

Liker bare så godt den følelsen av noe nytt! Eller når det skjer noe utenom det vanlige..

Hvis du ikke har prøvd det før, så kan jeg sterkt anbefale en tur til en pinsemenighet. Der tror jeg du vil få spenning nok, og hvis du liker deg og vil være der, vil du sikkert få nok av meningsfylte oppgaver etter ønske.

Og det stilles ingen krav om din tro for å gå der.

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, og jeg ble fullstendig kurert etter noen besøk i menigheten jeg går i.

Det mest meningsfylte en kan gjøre i livet, er å hjelpe de som virkelig trenger det.

Det en ikke kan gjøre personlig, kan en gjøre ved å støtte økonomisk til de som kan.

Skrevet
:hoho: Har du nok sex da? :lol:

Hehe.. ja, faktisk i det siste har det blitt annenhver dag! :overrasket: Syns det er mye når vi har vært sammen i to år.. men tror kanskje det kan ha noen sammenheng med pilleslutt!

Så det er nok ikke det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...