AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Vi er så fortvilet. Vi har et barn som er rett over to år som egentlig stortsett er veldig blid og alltid vært veldig social og søkt kontakt. Veldig tillitsfull og dette blir stadig bemerket. De tre siste ukene har hun dog vist en ny type oppførsel hvor hun er kjemperedd når det gjelder men. Hun vil bæres og klamrer seg fast og gråter…skjønner ingenting. Jenta vår har aldri vært alene med noen ukjente menn. De mennene hun er rundt (heller aldri alene, en av oss har liksom alltid vært tilstede) er besteforeldre, far selvsagt og andre bekjente. Hun er ikke redd rundt de. Det er ukjente menn (på gaten, ja og i barnehagen ved levering-henting spesielt). Samme tilbakemelding fra barnehagen, de har reagert på at hun begynner og grate og blir ordentlig redd når det kommer en mann inn… Personalet er bare kvinner. Vi er ganske beskymret og vet ikke helt hvordan vi skal gå frem her…og heller ikke om dette er en fase? Det har liksom skjedd så brått.. Tenkte først om hun har sett noe skummelt på tv, men kan liksom ikke se for meg det heller (er mest barnetv om det er tv). Vi leser bøker men disse er tilpasset alderen..ikke har hun vært alene med noen venn (var så selvsalgt mest beskymret for at hun har vært utsatt for noe). Altså hva gjør vi? Er dette normal..vi er begge så fortvilet for hun blir helt fra seg og vi ser hvor redd hun blir:( Anonymkode: f2049...787
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Begge mine hadde også en slik periode, den yngste holdt på et halvt års tid før det gikk over. De eneste hun aksepterte bortsett fra mannen min var morfaren og de mannlige ansatte i barnehagen. Anonymkode: f406d...df9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Begge mine hadde også en slik periode, den yngste holdt på et halvt års tid før det gikk over. De eneste hun aksepterte bortsett fra mannen min var morfaren og de mannlige ansatte i barnehagen. Anonymkode: f406d...df9 Oh, phew! takk for at du deler dette! Anonymkode: f2049...787 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Heldigvis en helt vanlig periode, de utvikler seg og finner ut hva som er skummelt og hva som ikke er skummelt.. menn er som oftest både større fysisk og mørkere i stemmen enn kvinner, og "kan dét være farlig, mon tro?" Mine har vært like, varte vel et halvt år eller så før det gradvis gikk over. 😊 Anonymkode: 0b67e...3f5 1
Flintis Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 En av mine nieser hadde også en slik periode. Det gikk over.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Takk- hjelper dette❤️ Anonymkode: f2049...787 1
bolla92 Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Min datter hadde det også slik en stund. Har inntrykk av at det er veldig normalt
KatyP Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Yngstedatteren min var sånn. Det kom helt ut av det blå på ca samme alder som din. Hun godtok kun pappaen sin og morfar. Alle andre menn var hun livredd. Stakkars onkelen som kom med gave en dag og skulle gi klem. Ungen hylskrek😂 Jeg skjønner i hvilke baner du tenker og det er bra du passer på henne. Men mest sannsynlig er dette en fase slik jeg og andre har skrevet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Takk dere, virkelig❤️ Anonymkode: f2049...787 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Det er en helt naturlig del av utviklingen. Det går over! Anonymkode: 3e184...2e3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Jeg vil tro det er ganske vanlig for småbarn å gå gjennom en periode eller to hvor de blir mer skeptiske til fremmede, og spesielt menn da menn er større, grovere i stemmen og biologisk sett en større trussel enn en fremmed kvinne. Andre dyr går også gjennom en periode eller to som unge hvor de plutselig blir skeptisk/redd for ting. Det er en del av utviklingen. Akkurat hvorfor, har jeg ikke satt meg så godt inn i, men det er naturlig. I hundeverdenen kalles det spøkelsestiden 😅 Anonymkode: 3a68c...fb5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Det er ganske vanlig at små barn er redd menn. De er ofte sammen med damer med lys stemme. Menn kan være skallet eller ha skjegg, de er grovere. Skal ofte ikke mer til Anonymkode: 5a396...d49
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Stusser naa paa barnehagepersonalets maate aa formidle dette paa “er barnet plutselig redd menn? “Vet dere hvorfor?” Anonymkode: f2049...787 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 Jenta vår hadde en slik fase å, men da for menn uten skjegg. Antar dette var fordi alle mannfolka i familien har skjegg🤭 Ifølge helsestasjonen var det helt normalt med slike faser. Anonymkode: e49fd...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå