Gå til innhold

Fungerer noen katteraser bedre enn andre som innekatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall hvilke?

Jeg har blitt kjent med to sibirkatter som trives godt inne, men vet ikke om det er typisk for rasen, eller om det bare handler om personligheten til disse to kattene. Elsker katter, men tror ikke jeg takler det å sitte inne og bekymre meg for trafikk, slemme mennesker og slagsmål mens katten er ute.

Anonymkode: 26279...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha innekatt ville jeg sjekket med Dyrebeskyttelsen om de har en katt til omplassering som må være innekatt, eller som de vet vil trives best med det. 

Ellers gir det nok best livskvalitet for de fleste katter å få kommet seg litt ut, selv om det gjerne kan være i en trygg og inngjerdet hage. 

Jeg har forøvrig innekatt selv. Selv om hun har gode dager som gammel dame, ville jeg ikke tilbudt en katt som i utgangspunktet ikke være inne livet som ren innekatt uten videre. 

Anonymkode: 7def0...e18

Skrevet

Forstår deg veldig godt. Tror britisk korthåret er en meget laidback katt. Nå husker jeg ikke helt da jeg leste meg litt opp for noen år siden når jeg selv skaffet meg katt. Ble gatemix her og den trivdes ikke inne desverre. Prøvde alt vi kunne i to år.

Anonymkode: 401df...804

Skrevet

Vi har ragdoll, den er veldig laidback. Det ligger i deres natur å være føyelige. De er altfor tillitsfulle og naive til å være ute. 

Anonymkode: c892b...061

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...