Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer denne egentlig?

Nærmer meg den tiden i svangerskapet der jeg bør ta denne testen. Skal denne gjøres på tom mage? Har veldig store problemer med at jeg blir veldig kvalm om jeg ikke får i meg mat om morningen og med en gang jeg står opp, så undrer meg hvordan det skal gå å faste frem til denne testen.

Anonymkode: 6c504...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glukosetesten skal tas på tom mage ja, desverre. Du møter opp. Tar blodprøve. Drikker en flaske med sukkerlake. Så må du sitte stille i 2 timer og vente, før ny blodprøve. Be om å få time til å ta testen så tidlig på morgenen som mulig. Så slipper du hvert fall å gå til langt på dag før mat.

Anonymkode: 8c83f...551

Skrevet

Tom mage, så sørg for å evt få gjort det så tidlig som mulig. Du drikker en guffe som er søt som fy og sitter så å venter. Skulle du kaste opp feks så må den tas på nytt, evt du må måle blodsukker over tid hvis du grunnet kvalme ikke kan fullføre. 

Anonymkode: b148e...162

Skrevet

Jeg skal også snart ta den testen, og jeg skal være der kl 8 på morgenen. Jeg også kan bli litt kvalm hvis det går lang tid, men de skal heldigvis prioritere at jeg ikke skal gå over de 2 timene😀

Anonymkode: bbeb3...3e1

• Liker 1
Skrevet

På tom mage. Jeg hadde hyperemesis, og gruet meg i hel til å ta den, men det gikk sååå bra! Ble faktisk ikke kvalm!

Anonymkode: a1843...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...