Gå til innhold

Sliter med senvirkninger etter mobbing på tidligere arbeidssted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt gikk jeg på eggeskall, de gikk bevisst inn for å skade meg ( konstruerte episoder ) for å så kjefte meg huden full, fikk meg til å føle meg mindre verdt, snakket negativt om meg bak ryggen min, gav meg skylden for alle "feil" ( selv om jeg faktisk ikke var til stede ) jeg ble også skreket til ved en anledning, i tillegg var det faktisk en som gikk inn for å skremme meg ( gjemte seg bak en hylle og hoppet fram ) de gikk også inn på utseendet mitt (negativt )

Jeg holdt ut av personlige årsaker, har ny jobb nå der jeg blir behandlet veldig bra- men sliter likevel med ringvirkninger av mobbingen, en sorg over hva jeg har tålt, aldri sagt fra, den jeg er som menneske.

Jeg vet ikke hvor man kan søke hjelp, jeg har behov for å bearbeide dette på en eller annen måte, men det høres så "rart ut"

Noen som vet hvordan man kan komme over slike ting?

Anonymkode: 4f7b5...332

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene ❤️ var i akkurat samme situasjon for et par år siden. Tenker fortsatt på den tidligere sjefen, redd for å møte henne i byen, redd for at hun skal «finne» meg eller finne ut hvor jeg jobber nå og ødelegge det…Mange tanker. Vanskelig å bli kvitt. 

Anonymkode: b832b...554

• Hjerte 1
Skrevet

Alle kommuner har et lavterskeltilbud innen psykiatri. Der kan man få samtaler med en terapuat. Ta kontakt med din kommune og hør hvordan du kan søke.

Anonymkode: d6635...c49

• Hjerte 1
Skrevet

Var det et sykehus-sted? Var målet å lære noe av det? Å bli jekket ned?

Skrevet
Hoia skrev (10 minutter siden):

Var det et sykehus-sted? Var målet å lære noe av det? Å bli jekket ned?

Jeg er veldig ydmyk fra før.. så jeg ser ikke behovet de hadde for å "jekke meg ned"..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er ikke alene ❤️ var i akkurat samme situasjon for et par år siden. Tenker fortsatt på den tidligere sjefen, redd for å møte henne i byen, redd for at hun skal «finne» meg eller finne ut hvor jeg jobber nå og ødelegge det…Mange tanker. Vanskelig å bli kvitt. 

Anonymkode: b832b...554

Ja, det er vanskelig.

Skrevet

Ja, jeg ville heller ikke hatt bruk for det. Snodig! Hoppe ut fra skogholtet på jobben, liksom! 

Skrevet
Hoia skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg ville heller ikke hatt bruk for det. Snodig! Hoppe ut fra skogholtet på jobben, liksom! 

Ikke sant? og slike folk klarte å skade meg🏃‍♂️

Skrevet

Jeg ville betalt noen timer hos privat psykolog for å bearbeide det. Vil tippe du ikke trenger så kjempemange timer. Finnes også e-psykologer 

Anonymkode: 5e063...f5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt at slike sjefer med tendenser til sadistiske/psykopatiske trekk ofte brukes til å jekke yngre, for at de skal bli sterkere i arbeidslivet, før de vandrer videre. De kan ikke fikses de!

Det beste er å gråte det ut hos en psykolog, få hjelp til å takle like tilfeller for senere.

Skrevet
Hoia skrev (Akkurat nå):

Jeg har hørt at slike sjefer med tendenser til sadistiske/psykopatiske trekk ofte brukes til å jekke yngre, for at de skal bli sterkere i arbeidslivet, før de vandrer videre. De kan ikke fikses de!

Det beste er å gråte det ut hos en psykolog, få hjelp til å takle like tilfeller for senere.

Ja, lurer på om jeg skal ta noen private timer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville betalt noen timer hos privat psykolog for å bearbeide det. Vil tippe du ikke trenger så kjempemange timer. Finnes også e-psykologer 

Anonymkode: 5e063...f5f

Jeg skal undersøke tilbudet her jeg bor👏

Skrevet

Noen som har blitt mobbet i oppveksten, får åpnet sårene sine, og kan bearbeide det hos psykolog. Det er masse supre psykologer, Rask psykisk helsehjelp er også supert!

Skrevet

Takk for svar til alle🌸

Skrevet
Hoia skrev (Akkurat nå):

Noen som har blitt mobbet i oppveksten, får åpnet sårene sine, og kan bearbeide det hos psykolog. Det er masse supre psykologer, Rask psykisk helsehjelp er også supert!

Ja, det får bli det- men det høres jo så rart ut det jeg skal fortelle ( ofte i det skjulte ) når jeg var alene skjedde det episoder, sjefen var "som et annet menneske" med andre til stede..

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ble plaget slik.

Skrevet

Du er sterk som har fått deg nytt arbeidssted og nye kollegaer. Det er et steg i riktig retning. 

❤️❤️❤️

Anonymkode: 37aaa...328

• Liker 1
Skrevet

Husk at psykologer ikke er annet enn mennesker med utdannelse innen psykiske lidelser. All forskning sier at det er kjemi med samtalepartner som betyr noe for bedring. 

Det betyr at du kan snakke med psykolog, psykiatrisk sykepleier, coach, en god venninne, mamma eller pappa eller tante - så lenge du har respekt for dem og tør å åpne deg. 

Da jeg gikk gjennom brudd i en psykisk og fysisk voldelig relasjon, må jeg si at det ikke var psykologen som hjalp meg. Det var venninnen min. ❤️ Og en tv-serie om en som hadde opplevd det samme. Og flere venner som sa at de var sikre på at dette skulle jeg klare. 

Anonymkode: 8afb2...7d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er sterk som har fått deg nytt arbeidssted og nye kollegaer. Det er et steg i riktig retning. 

❤️❤️❤️

Anonymkode: 37aaa...328

Takk♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Husk at psykologer ikke er annet enn mennesker med utdannelse innen psykiske lidelser. All forskning sier at det er kjemi med samtalepartner som betyr noe for bedring. 

Det betyr at du kan snakke med psykolog, psykiatrisk sykepleier, coach, en god venninne, mamma eller pappa eller tante - så lenge du har respekt for dem og tør å åpne deg. 

Da jeg gikk gjennom brudd i en psykisk og fysisk voldelig relasjon, må jeg si at det ikke var psykologen som hjalp meg. Det var venninnen min. ❤️ Og en tv-serie om en som hadde opplevd det samme. Og flere venner som sa at de var sikre på at dette skulle jeg klare. 

Anonymkode: 8afb2...7d8

Takk for at du delte.♥️

Skrevet

Det er lurt å be om profesjonell hjelp hvis noe har satt seg (typisk du er redd for liknende mennesker på jobb).

Det er viktig å tenke at det alltid vil være forskjellige mennesker på jobb, og noen liker en ikke, andre liker ikke deg. 

Fornuftige mennesker lar seg ikke påvirke ut på ytterkantene da, men du kan trøste deg med at det er du som lærer noe av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...