AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Har en veninne på 47 år som er i forhold og har barn, som legger ut så mye selfies at det er like før jeg må slumre henne som fbvenn. Da hun var singel var det konstant selfies/reels/dikt/ livsord for dagen for psykisk helse osv, som dominerte på sosiale medier og særlig fb. Så fikk hun seg type og det ble nesten stille to måneder med kun litt bilder av barna , men nå er hun i gang igjen og i dag har det tatt helt av. Jeg slumret hennes stories på fb forrige uke, fordi jeg ble lei av filmer/bilder daglig og hvis jeg så på de uten å kommentere med ❤️ (som hun helst vil ha) følte jeg at jeg gjorde noe galt. Nå har hun begynte å legge ut nesten identiske selfies på fb siden sin, og det kommer en ny en annenhver time hvor hun ser bedende inn i kameralinsen og legger ved en liten kommentar som feks: " Livet er ikke for amatører", "Har pyntet meg i skjørt i dag","En sliten mamma i dag" eller bare et trist eller smilende blikk inn i kameralinsen. Heldigvis kan hun ikke se om jeg har sett bildet hun legger ut, så det er bedre enn når det er stories. Hva er det som får oppegående voksne damer som har både kjærlighet fra mann og barn til å gjøre sånt dagen lang? Anonymkode: 590ea...dfe 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Men å komme hit og snakke skitt om henne i stedet for å si til henne hva du mener er ok? Anonymkode: 92412...c41 11 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Det er jo ikke normalt som i at man er psykisk frisk og holder på sånn. Men det er jo ikke mye du får gjort med det. Snakker du med henne om hvordan hun egentlig har det? Anonymkode: 5048b...db6 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men å komme hit og snakke skitt om henne i stedet for å si til henne hva du mener er ok? Anonymkode: 92412...c41 Jeg har spurt henne tidligere på en hyggelig og humoristisk måte for ikke å såre henne, hvorfor hun legger ut så mye oppdateringer som egentlig ikke forteller noe nytt, men da lo hun bare. Jeg vet mange gjør dette men hun er vel den eneste på min sosiale medier venneliste utenom tenåringer som tar og sender 40 selfies daglig. Ts Anonymkode: 590ea...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke normalt som i at man er psykisk frisk og holder på sånn. Men det er jo ikke mye du får gjort med det. Snakker du med henne om hvordan hun egentlig har det? Anonymkode: 5048b...db6 Har spurt og da ler hun. Hun gjør det vel for å få tilbakemelding på at hun er pen og et godt menneske, men hun er forelsket og lykkelig sier hun til meg, men det er tydeligvis ikke nok for henne. ts Anonymkode: 590ea...dfe
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har spurt henne tidligere på en hyggelig og humoristisk måte for ikke å såre henne, hvorfor hun legger ut så mye oppdateringer som egentlig ikke forteller noe nytt, men da lo hun bare. Jeg vet mange gjør dette men hun er vel den eneste på min sosiale medier venneliste utenom tenåringer som tar og sender 40 selfies daglig. Ts Anonymkode: 590ea...dfe Jeg synes at gode venner ikke går på kg og baksnakker sine venner. Anonymkode: 92412...c41 4 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Blir jo litt som de på Facebook som mener dårlig vær og at favorittlaget i fotball tapte er Støre sin feil. Ville slumrer. Anonymkode: ac886...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Så greit at du holder tellinga. Anonymkode: fc5ad...324 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så greit at du holder tellinga. Anonymkode: fc5ad...324 Det ble 9 selfies postet av damen så langt i dag🙄 Ts Anonymkode: 590ea...dfe 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men å komme hit og snakke skitt om henne i stedet for å si til henne hva du mener er ok? Anonymkode: 92412...c41 Nå er ikke jeg Ts, men det synes jeg faktisk er helt på sin plass. Anonymkode: 64fd2...005 9 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det ble 9 selfies postet av damen så langt i dag🙄 Ts Anonymkode: 590ea...dfe Hun er jo åpenbart noe galt med. Hun higer etter bekreftelse fordi hun har mindreverdighets kompleks. Anonymkode: 64fd2...005 2
beige Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det ble 9 selfies postet av damen så langt i dag🙄 Ts Anonymkode: 590ea...dfe Jeg tenker at venninnen din ikke har det så godt med seg selv som hun påstår. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt på nytt hvordan hun har det for tiden. Det er en grunn til at hun higer så veldig etter oppmerksomhet/bekreftelse. 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Oh my det er ekstremt. Trodde ingen la ut selfies lenger, bortsett fra bytte av profilbilde en sjelden gang i ny og ne Anonymkode: dff63...2a1 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 Jeg har ei på Facebook som hele tiden legger ut om pyramidespill-bedriften hun holder på med. Det er reels og innlegg hver eneste dag. Jeg blokkerte, slik at jeg slipper å se innleggene hennes. Det kan du gjøre med din venninne også. Da slipper du å tenke mer på bildene hun legger ut. Anonymkode: c9c7c...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 Det blir vel litt som at du sladrer her og higer etter bekreftelse. Voksenmobbing kaller jeg det å latterliggjøre hva andre gjør i some. Spesielt når det er egne venner man baksnakker. Anonymkode: 64024...b10 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #16 Skrevet 31. august 2023 Dette er en alvorlig mental sykdom som dessverre mange har i dag. Fint at du bryr deg nok til å ønske å forstå situasjonen. Er trist å se på at folk har så lav selvrespekt og selvfølelse at man må fiske etter bekreftelser på sosiale medier, men det er en voksende sykdom som vi ser i store deler av samfunnet i dag. Det er nok ikke noe nytte i å snakke med et menneske som er såpass langt borte fra virkeligheten og det som er basert på naturlig forhold til seg selv. Det beste her er å la mennesket seile sin egen sjø og forhåpentligvis en dag fylle opp begeret med dritt helt til forandrer kurs. Anonymkode: 59d50...01d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #17 Skrevet 31. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det blir vel litt som at du sladrer her og higer etter bekreftelse. Voksenmobbing kaller jeg det å latterliggjøre hva andre gjør i some. Spesielt når det er egne venner man baksnakker. Anonymkode: 64024...b10 Hun spør et spørsmål. Ingen plass der hun mobber. Slutt å putte ord i munnen på andre... det er direkte frekt!!! Anonymkode: 59d50...01d 9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #18 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun er jo åpenbart noe galt med. Hun higer etter bekreftelse fordi hun har mindreverdighets kompleks. Anonymkode: 64fd2...005 Eller har du tenkt på at det kan være et ønske om å ha et form for samspill med folk? Anonymkode: 14568...cf7 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #19 Skrevet 31. august 2023 Gud altså... jeg er 47 år selv, og jeg har en instagramkonto med en del følgere. Den har jeg jobbet litt med, for å si den sånn. Jeg har lagt ut masse bilder fra både reiser og hverdag, av meg selv, selfies, trening - you name it. Det er MIN insta, mitt liv, liksom. Jeg har prøvd å lage den så presentabel som mulig med tekster til hvert innlegg, den representerer mitt liv. Jeg har kost meg masse med det og er stolt av den. Jeg ser jo at jeg ikke er den eneste som har gjort / gjør dette, folk tjener jo til og med penger på det. Og det er GANSKE drøyt å påstå at folk som gjør det har det jævlig eller har psykiske problemer. Så irritert jeg hadde blitt hvis det kom folk på døra her for å "hjelpe" meg med dette. Anonymkode: 14568...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #20 Skrevet 31. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Eller har du tenkt på at det kan være et ønske om å ha et form for samspill med folk? Anonymkode: 14568...cf7 Samspill??? Å spamme selfies??? Nei, her er det en eller flere diagnoser i bildet. Anonymkode: 27831...4b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå