AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Jeg er barnløs, nærmere 40 og kan gjerne ta meg en fest eller noen øl på konsert. Hadde kanskje det man kan anse som et problem med alkohol før, slet med mine ting. Men har jevnet seg veldig ut, liker å ta meg noen glass. I det siste har flere av mine bekjente kuttet helt ut alkohol , og de som ikke har egen familie. Kanskje de vil ha en sunnere livstil , noen er lei . Og for all del, det er helt greit. Hvordan er det med dere? Anonymkode: b8e81...91c
Gjest Lykkedykker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Var aldri fan av alkohol. Har ikke drukket alkohol på over 15 år nå. Drakk egentlig kun for å passe inn, for å virke normal.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Har ikke tatt et valg om å kutte ut alkoholen helt, og jeg ser ikke på meg selv som avholds, men jeg har ikke drukket alkohol de siste fem årene, siden før jeg ble gravid med andremann. Nå frister det bare ikke så veldig. Jeg trives veldig godt med å være edru. Anonymkode: 29c68...67e
Nowayback Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Jeg hadde droppet det om jeg hadde barn, men som barnløs er alkoholen en grei virkelighetsflukt. Akkurat nå er jeg uansett inne i en 4 måneders avholdsperiode.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Slutta å feste og dra på byen ca. ved 30. Drikker vel alkohol 4 ganger i året eller noe. Type gutteturer. Avholds med familie og jobb. Anonymkode: fc448...c8e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Ja sluttet etter ca 30 år. Har ikke rørt alkohol på 16 år ca. Anonymkode: b92aa...f71
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Ja!, sa jeg med et glass hvitvin i hånda 😀 Skål, folkens! Snart helg Anonymkode: e7052...757 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Eh nei, ser ingen som helst grunn til å gjøre det. Hvorfor slutte når man får barn?? Sluttet å drikke seg full ja, men det gjorde jeg og mine venner heller ikke så mye som unge heller. Anonymkode: c6fae...a55
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er barnløs, nærmere 40 og kan gjerne ta meg en fest eller noen øl på konsert. Hadde kanskje det man kan anse som et problem med alkohol før, slet med mine ting. Men har jevnet seg veldig ut, liker å ta meg noen glass. I det siste har flere av mine bekjente kuttet helt ut alkohol , og de som ikke har egen familie. Kanskje de vil ha en sunnere livstil , noen er lei . Og for all del, det er helt greit. Hvordan er det med dere? Anonymkode: b8e81...91c Å ta noen glass vin med venner og komme seg ut er bra for helsa og for livet generelt. Jeg festet og hadde det gøy i tenårene, men etter jeg begynte å slite med angst så måtte jeg droppe alkohol. Den forsterker angsten dagen etter og jeg orker det ikke. Det er min grunn. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok drukket vin med venner jeg også. Anonymkode: 509ce...b16
Flintis Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 (endret) Nei jeg har ikke droppet alkohol, blir vel litt til maten engang i uka og av og til er det noe selskaplighet. Endret 1. september 2023 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Sluttet å drikke for en 3-4 år siden, pga eksmannen min hadde et alkoholproblem, og det føltes riktig og viktig å være den edrue med tanke på barna. Har ikke sett noen grunn til å starte pån igjen selv om vi nå er skilt. Jeg har mer enn nok med Pepsi maxen min, og nyter et godt glass vin kun ved helt spesielle anledninger. Anonymkode: 15aea...705
Harikkepeiling Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 Nei, blir jo noe. Av og til nesten hver uke, noen ganger større mellomrom. Men mer måtehold nå
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Nei, hvorfor skal jeg det? Er det øvre grene for alkohol? Anonymkode: 6f21e...6dc 1
enkefru Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, hvorfor skal jeg det? Er det øvre grene for alkohol? Anonymkode: 6f21e...6dc Lurer på akkurat det samme… en slags øvre aldersgrense liksom? 😅
-jk- Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Slutta å feste og dra på byen ca. ved 30. Drikker vel alkohol 4 ganger i året eller noe. Type gutteturer. Avholds med familie og jobb. Anonymkode: fc448...c8e Stort sett samme her. Har vel drukket 4-5 øl siden sommeren startet, og ikke noe sprit eller vin hittil i år. Har rett og slett ikke behovet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå