AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Det er skikkelig forvirrende. Da jeg var hos legen, visste jeg ikke at jeg skulle få frikort. Etter legebesøket dro jeg hjem og ventet på fakturaen. Den pleier å komme noen dager etter timen min. Så nå fikk jeg faktura, men frikortet er allerede her. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7ac5c...3bf
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Betal også får du tilbake etterhvert. Anonymkode: af07d...f52 3 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Du må betale fakturaen. Du vil få pengene tilbake fra Helfo litt senere, pleier ikke ta veldig lang tid. Anonymkode: 94eb2...9ee 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Ja du må betale den. Men du får pengene tilbake etter hvert. Anonymkode: 4a8ee...2e0 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Ok! 😀 tusen takk for svar, dere Anonymkode: 7ac5c...3bf
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Jeg tror du må betale den. Det du evt. Betaler for mye får du tilbakebetalt så lenge det ikke er snakk om et veldig lavt beløp. Du kan jo gå inn og sjekke på Helsenorge, om hvilke egenandeler som er med i opparbeidelse av egenandelskortet. Da gir det kanskje mer mening for deg? Anonymkode: cd4f4...d8f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Ja. Hvor raskt du får pengene tilbake kommer an på hvor raskt fastlegen din registrerer at egenandelen er betalt. Hos meg kan det noen ganger gå flere uker før fastlegen registrerer betalinger i Helfo-systemet. Anonymkode: 3ca27...896
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tror du må betale den. Det du evt. Betaler for mye får du tilbakebetalt så lenge det ikke er snakk om et veldig lavt beløp. Du kan jo gå inn og sjekke på Helsenorge, om hvilke egenandeler som er med i opparbeidelse av egenandelskortet. Da gir det kanskje mer mening for deg? Anonymkode: cd4f4...d8f Den regelen har de heldigvis fjernet. Nå får du refundert alt som er over frikortgrensa, uansett beløp. Anonymkode: b5392...77a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er skikkelig forvirrende. Da jeg var hos legen, visste jeg ikke at jeg skulle få frikort. Etter legebesøket dro jeg hjem og ventet på fakturaen. Den pleier å komme noen dager etter timen min. Så nå fikk jeg faktura, men frikortet er allerede her. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7ac5c...3bf Selvsagt skal du betale. Anonymkode: 63fc7...2fb 1
Grüner Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er skikkelig forvirrende. Da jeg var hos legen, visste jeg ikke at jeg skulle få frikort. Etter legebesøket dro jeg hjem og ventet på fakturaen. Den pleier å komme noen dager etter timen min. Så nå fikk jeg faktura, men frikortet er allerede her. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7ac5c...3bf Ja, du må betale den, men Helfo vil uansett betale deg det du har betalt for mye. 1
Kala Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Som det nevnes over her, må beløpet betales. Det er nok registreringen av denne behandlingen som førte til at du bikket over grensen for frikort. Mener det står i vedtaksbrevet om at utstedte fakturaer må betales. Det overskytende beløpet vil du få refundert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 5 hours ago, Kala said: Det er nok registreringen av denne behandlingen som førte til at du bikket over grensen for frikort. Nei, så fort går ikke systemet, og den er ikke engang betalt, så det virker mindre trolig. Men som du og alle andre har skrevet, regningen må betales og den vil bli refundert når legen registrerer betalingen. Noe som ofte kan ta litt tid, avhengig av behandleren. Anonymkode: 6e821...ded
Kala Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, så fort går ikke systemet, og den er ikke engang betalt, så det virker mindre trolig. Men som du og alle andre har skrevet, regningen må betales og den vil bli refundert når legen registrerer betalingen. Noe som ofte kan ta litt tid, avhengig av behandleren. Anonymkode: 6e821...ded Det er ikke betalingen som fører til at man anser noe som opptjent. Det knyttes til når fakturaen ble utskrevet i hennes navn, og legen sendte refusjonskravet til Helfo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå