Gå til innhold

Barna vil bytte plasser på skolen allerede. Føler barnet mitt blir utestengt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte rykter om at noen foreldre ønsker at barna deres skal sitte sammen på skolen. Det vil si at barnet mitt må få en ny sidekamerat. Den ene som sitter ved siden av mitt barn er veldig god venn med en annen som er bestevennen til barnet mitt. Det barnet som sitter ved mitt barn som vil bytte plass er veldig sjalu på vennskapet til mitt barn og bestevennen hennes. Og de har snakket med skolen om dette. 

hva tenker dere? Jeg kjenner jeg blir ganske irritert. Hvis de voksne får dette gjennom er de jo alle med på å utestenge mitt barn. Og spesielt å tillate det ene barnet å skyve unna + utestenge mitt barn OG det fjerde barnet som sitter på det andre bordet blir plassert ved mitt barn isåfall, og da vil de begge to lure på hvorfor de har endret til at de 4 skal stokke om plassen. De er små men de skjønner såpass. De har jo knapt vært to uker på skolen. 

Anonymkode: 8f67a...668

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun jeg som bestemmer plassering i mitt klasserom. Jeg har også byttet plasser allerede. Jeg bytter hver 14.dag. Er du sikker på at dette ikke er en rullering som lærer har bestemt. 

Anonymkode: 26e39...20d

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kun jeg som bestemmer plassering i mitt klasserom. Jeg har også byttet plasser allerede. Jeg bytter hver 14.dag. Er du sikker på at dette ikke er en rullering som lærer har bestemt. 

Anonymkode: 26e39...20d

nei dette er jeg helt sikker på. Er den ene ungen som har grini pga sjalusi til foreldrene sine og til lærerene. Jeg har overhørt det meste og hørt rykter som bekreftet mye av det. Og fra tidligere år er det ikke vanlig at de rullerer plasser annet enn hvert halvår. 

Skrevet

,

Skrevet

Unnskyld meg men blander foreldre seg inn i hvor barna sitter i klasserommet? Med mindre det er snakk om mobbing eller andre veldig spesielle situasjoner så håper jeg jo at det er lærer som bestemmer dette???

Anonymkode: b8ef3...f09

• Liker 25
Skrevet

Jeg som kontaktlærer velger plasser, basta. Jeg tar hensyn, bytter relativt ofte, men ingen får velge hvem de sitter med. Har aldri opplevd at foreldre har prøvd å bestemme det heller.

Enkelte elever har behov for enkelte plasser, sånn er det. Samtidig skal elevene lære å samarbeide med ulike elever, både av samme kjønn og på tvers av kjønn.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Du tuller nå?? Har foreldre virkelig begynt å blande seg inn i hvordan barna sitter inne i klasserommet? Hvor i all verden skal dette ende?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Marte79
Skrevet

Husker ikke at «vi» hadde slike problemer da jeg gikk på skolen…

Herregud, er det foreldre som blander seg alt for mye som har med skole å gjøre eller er det barn som må ha det som de ville hele tiden? 

Har ikke vi riktige problemer? 

Skrevet

Håper da lærer bestemmer plasser. Jeg har spurt lærer om min gutt kunne slippe å sitte ved siden av en kronisk plager, men aldri spurt om å sitte med venner 

Anonymkode: 3d874...3d2

• Liker 2
Skrevet

Kun en gang iløpet av mange år og 4 barn, har jeg blandet meg i hvordan læreren plasserte elvene. Og det var da min rolige og alltid tålmodige datter, ble plassert ved en veldig utagerende elev. Hun fortalte helt uholdbare hendelser og læremiljø. Etterhvert fikk denne eleven en fast voksen, som måtte holden hen fast når sinne brøt løs. 

Anonymkode: 5a15e...397

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg bytter plasser hver dag. De trekker nummer hvem de skal sitte med. Helt supert! 

Anonymkode: fcdc4...734

Skrevet

Lærerne er gode på å rullere, foreldre trenger vanligvis ikke legge seg borti det. Det eneste vi har sagt fra om er når barnet ble plassert med en veldig bråkete unge som ga hodepine. Og et annet av våre barn som måtte sitte på fremste halvdel av klasserom da det fort ble distrahert.

Høres ut som 1.trinn? Da jobber nok lærerne med at alle skal bli kjent for å få et godt og inkluderende klassemiljø hvor alle er trygge og har venner.

Anonymkode: 17fe9...e4a

Skrevet

Kan det være noe mer du ikke vet om? At barnet som fikk sitte med sin bestevenninne for eksempel går igjennom noe traumatisk på hjemmebane?

Bare en tanke.

Anonymkode: 11f25...c7b

• Liker 2
Skrevet

Å nei. Enda en curling-forelder. Dette fikser læreren helt fint uten din innblanding.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo bare komme med motargument om utestengning da.

Så må læreren ta valget etter begge argumenter. 

Anonymkode: c06f7...03c

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg bytter plasser hver dag. De trekker nummer hvem de skal sitte med. Helt supert! 

Som autist hadde jeg hatet det inderlig

Anonymkode: 1362f...2fe

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så utrolig slitsomt og lite forutsigbart for elevene dine!

Anonymkode: 143e0...6d0

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ei jeg jobber med snakka med skolen for å få sønnen og bestevennen i samme klasse da de starta i 1, for de var liksom avhengige av hverandre.

Generelt masse tilrettelegging på mange måter, gutten er nå 11, har angst, er veldig usikker osv. Kollegaen min ligger fortsatt ved siden av han til han sovner om kvelden.

Jeg synes det virker veldig dumt å være for sammensveisa med én person. Ved å separere dem i klasserommet hadde det vært lettere å bli kjent med andre, bli stødigere på egen hånd. Men fortsatt se kompisen i friminuttene.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som autist hadde jeg hatet det inderlig

Anonymkode: 1362f...2fe

Jeg hadde også hatet det. Adhd, satt alltid fremst eller bakerst og helt ytterst ved vegg eller vindu. Disse diagnosene må de jo ta hensyn til.

Synes det er helt merkelig hvor mye noen foreldre blander seg opp i nå for tida. 

Anonymkode: 2752a...845

Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Du tuller nå?? Har foreldre virkelig begynt å blande seg inn i hvordan barna sitter inne i klasserommet? Hvor i all verden skal dette ende?

Tuller ikke😳😳 lurer på det samme

Skrevet
Marte79 skrev (3 timer siden):

Husker ikke at «vi» hadde slike problemer da jeg gikk på skolen…

Herregud, er det foreldre som blander seg alt for mye som har med skole å gjøre eller er det barn som må ha det som de ville hele tiden? 

Har ikke vi riktige problemer? 

Begge deler, og barnet får ALLTID vilja si. Derfor gråter det barnet hver gang det vil ha vilja si for det barnet ender opp med vilja si av grining. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...