Gå til innhold

Ønsker å hjelpe, null feedback.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd nå i 2 mnd å få kontakt med dyrebeskyttelsen. Jeg er en privatperson, ikke firma. Jeg har prøvd å gi dem et par transportbur, noe goodies til dyrene, og hjelpe litt på vegen. Men, de svarer ikke. De gjorde det først. Jeg ba om adresse, tid og sted. Kan levere. Men de ønsket visstnok ikke bidrag fra den menige mann. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 4b7a9...67e

Skrevet

De er rare. Forsøkte selv for årevis siden, ville gjerne også jobbe frivillig. Men nei. Var mangel på bil, var da svaret. De holdt til på et sted man må ha bil for å komme seg dit, så det hele var bare tull. 

Anonymkode: 4e22e...4fe

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (15 timer siden):

Jeg har prøvd nå i 2 mnd å få kontakt med dyrebeskyttelsen. Jeg er en privatperson, ikke firma. Jeg har prøvd å gi dem et par transportbur, noe goodies til dyrene, og hjelpe litt på vegen. Men, de svarer ikke. De gjorde det først. Jeg ba om adresse, tid og sted. Kan levere. Men de ønsket visstnok ikke bidrag fra den menige mann. 

Ikke vær så tafatt. Fins flere små dyreorganisasjoner rundt om i hele landet som sikkert blir glad for å bli tilbudt noe sånt.

Anonymkode: d1587...390

• Liker 1
Skrevet

DB er sære greier. En iskald vinternatt (typ -15 ute) fant jeg en liten kattunge på trappa. Tok den selvsagt inn, og ringte DB for å høre om de kunne overta den din eier dukket opp. "Slipp den ut så finner den veien hjem selv" var svaret...

Anonymkode: ff471...09a

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Ringte kommunens utlånssentral for å si fra at jeg hadde flere barnesykler i forskjellige str, ski i flere lengder og skøyter etc som de kunne få dersom de hentet det. Fullt brukbare ting, syklene kunne nok trenges å smøres opp, men ellers tipp-topp. Det virket helt uinteressant… merkelig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

DB er sære greier. En iskald vinternatt (typ -15 ute) fant jeg en liten kattunge på trappa. Tok den selvsagt inn, og ringte DB for å høre om de kunne overta den din eier dukket opp. "Slipp den ut så finner den veien hjem selv" var svaret...

DB har ikke kapasitet til å oppbevare katter som har ett hjem men rådet du fikk var litt enkelt. De burde sagt at du kunne lagt inn bilde og etterlysning på deres fb side samt lokal side (type boligområdet du bor i). Ellers er det ganske normalt å spørre naboer om de kjenner til katten. Jeg er ikke med i DB selv men har ofte fremmede katter på besøk.

Anonymkode: c78b0...6db

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ofte flere ulike organisasjoner, i alle fall i de store byene. De har gjerne ulik stil, profil og er ulike på hvor tilgjengelige de er online, om de har en nettside som virker, om de har nok erfarne folk til å organisere henvendelser osv.

Man må ikke glemme at de fleste har alt for lite folk, de opplever et enormt trøkk med alt for mange dyr som trenger hjelp og for få timer i døgnet, de mangler penger og de må ofte gjøre alt selv. 

I tillegg er det vel gjerne folk som brenner for dyr i større grad enn at de nødvendigvis trives så godt med "kunder" som er frivillige her? Ikke alle har proff bedrifts-fokus.

Det er selvsagt lurt å svare kjapt på henvendelser, kommunisere tydelig og følge opp forespørsler, men det krever både kapasitet og strukturert ledelse, og det er det jo ikke sikkert at man nødvendigvis har tilgjengelig selv om man gjerne skulle hatt det. 

Vær litt raus, forsøk igjen eller finn noen andre som også trenger hjelpen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

DB har ikke kapasitet til å oppbevare katter som har ett hjem men rådet du fikk var litt enkelt. De burde sagt at du kunne lagt inn bilde og etterlysning på deres fb side samt lokal side (type boligområdet du bor i). Ellers er det ganske normalt å spørre naboer om de kjenner til katten. Jeg er ikke med i DB selv men har ofte fremmede katter på besøk.

Anonymkode: c78b0...6db

Du mener det var riktig å kaste kattungen ut og la den fryse ihjel da? Jeg hadde ikke mulighet til å ha den inne hos meg. 

Skrevet
Fjugur skrev (5 timer siden):

Samme her. Ringte kommunens utlånssentral for å si fra at jeg hadde flere barnesykler i forskjellige str, ski i flere lengder og skøyter etc som de kunne få dersom de hentet det. Fullt brukbare ting, syklene kunne nok trenges å smøres opp, men ellers tipp-topp. Det virket helt uinteressant… merkelig! 

Hvem mener du skulle hentet de da? Skal de som jobbet der bruke egen bil? Jeg har levert og de er meget takknemlig. 

Anonymkode: 874f0...8a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem mener du skulle hentet de da? Skal de som jobbet der bruke egen bil? Jeg har levert og de er meget takknemlig. 

Mange steder vil de faktisk ikke ha brukte ting, fordi de tenker på det som stigmatiserende for brukerne. 

Anonymkode: 90a5a...920

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange steder vil de faktisk ikke ha brukte ting, fordi de tenker på det som stigmatiserende for brukerne. 

Anonymkode: 90a5a...920

Utlånsentralene vil ha brukte ting. Er jo derfor de ble startet, for å låne ut brukte ting. Er ikke bruk og kast utlånsentralen driver med

Skrevet

Jeg har kjempe god erfaring med dyrebeskyttelsen! Utrolig flinke og proffe folk.

Men man kan ikke generalisere hele dyrebeskyttelsen. Det er nok ganske mange rare folk som jobber der. Mange som ikke jobber vanlig men orker å være frivillige.. Er nok veldig stor forskjell på avdelingene. 

De jeg har møtt har vært helt topp! 

• Nyttig 1
Skrevet

Bare negative erfaring med dyrebeskyttelse. 
 Noen som vet om de får midler fra staten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...