Helene Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Jeg har dessverre blitt ufør. Men det betyr ikke at jeg er dum. Jeg er høyt utdannet og eier store økonomiske forpliktelser. Men når jeg møter nye personer blir jeg alltid satt i «bås» . Resultatet pr i dag, om jeg møter noen, jeg forteller ingenting om hva jeg eier eller forpliktelser. Jeg leker dum. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Du er ikke dum, men du leker dum. Du er jo like langt da. Anonymkode: 2d27d...d1b 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Hvis du ikke vil bli oppfattet som dum, så må du ikke late som det. Skryt over det du har oppnådd og er stolt over, og fortell om fremtidige mål du har. Jeg er halvt ufør, og det er pga sykdom. Jeg har ingen planer om å fortelle gud og hvermannsen om hvordan jeg får hjulene til å gå rundt. Jeg har et yrke jeg er stolt av og trives i, og fantastiske barn. Det er mye positivt du kan fortelle om til folk du treffer. Og det vil alltid være folk som forhåndsdømmer uføretrygdede og om du har en diagnose. Anonymkode: 3a47f...9c6
Helene Skrevet 31. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke vil bli oppfattet som dum, så må du ikke late som det. Skryt over det du har oppnådd og er stolt over, og fortell om fremtidige mål du har. Jeg er halvt ufør, og det er pga sykdom. Jeg har ingen planer om å fortelle gud og hvermannsen om hvordan jeg får hjulene til å gå rundt. Jeg har et yrke jeg er stolt av og trives i, og fantastiske barn. Det er mye positivt du kan fortelle om til folk du treffer. Og det vil alltid være folk som forhåndsdømmer uføretrygdede og om du har en diagnose. Anonymkode: 3a47f...9c6 Jeg vet at det alltids finnes folk som setter deg i bås. Men om folk ikke gir meg en sjanse, da tenker jeg både menn og kvinner. Har opplevd begge. Jeg kan fint leke dum ovenfor mennesker. De har ikke noe i mitt liv å gjøre med mindre de viser interesse.
Million Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Helene skrev (25 minutter siden): Jeg har dessverre blitt ufør. Men det betyr ikke at jeg er dum. Jeg er høyt utdannet og eier store økonomiske forpliktelser. Men når jeg møter nye personer blir jeg alltid satt i «bås» . Resultatet pr i dag, om jeg møter noen, jeg forteller ingenting om hva jeg eier eller forpliktelser. Jeg leker dum. Du klager over at du blir satt i bås og ansett for å være dum, så derfor bekrefter du antagelsene til andre og utgir deg for å være dum ved å leke dum i tillegg...? Hva er vitsen med dette da? 1
Helene Skrevet 31. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2023 Million skrev (1 minutt siden): Du klager over at du blir satt i bås og ansett for å være dum, så derfor bekrefter du antagelsene til andre og utgir deg for å være dum ved å leke dum i tillegg...? Hva er vitsen med dette da? Godt poeng.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Kjenner igjen følelsen... Noen ganger får jeg lyst til å virkelig sette noen på plass, som åpenbart er mindre intelligent fordi de er så ufyselig. Jeg ønsker ikke å være på deres nivå, men noen ganger frister det å slenge mastergraden i ansiktet på hjemmesykepleie/hjemmehjelp og folk i kommunen som har mindre, lite eller 0 utdanning enn meg for å få dem til å holde munn. Man er syk- ikke dum. Noen ganger er det derimot greit å bli undervurdert i dette systemet, så ja det å "leke dum" eller være stille kan noen ganger være en smart strategi for å overleve. Anonymkode: dde7b...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Skal de belære meg, kan jeg belære dem tilbake med samme mynt AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner igjen følelsen... Noen ganger får jeg lyst til å virkelig sette noen på plass, som åpenbart er mindre intelligent fordi de er så ufyselig. Jeg ønsker ikke å være på deres nivå, men noen ganger frister det å slenge mastergraden i ansiktet på hjemmesykepleie/hjemmehjelp og folk i kommunen som har mindre, lite eller 0 utdanning enn meg for å få dem til å holde munn. Man er syk- ikke dum. Noen ganger er det derimot greit å bli undervurdert i dette systemet, så ja det å "leke dum" eller være stille kan noen ganger være en smart strategi for å overleve. Anonymkode: dde7b...cc1 Anonymkode: dde7b...cc1
Helene Skrevet 31. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2023 Bare ha en ting klart, jeg klager ikke. Jeg forteller fakta. Jeg kan forholde meg til dette.
Mezzosoprena Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Helene skrev (53 minutter siden): Jeg har dessverre blitt ufør. Men det betyr ikke at jeg er dum. Jeg er høyt utdannet og eier store økonomiske forpliktelser. Men når jeg møter nye personer blir jeg alltid satt i «bås» . Resultatet pr i dag, om jeg møter noen, jeg forteller ingenting om hva jeg eier eller forpliktelser. Jeg leker dum. Jeg blir ikke sett på som dum, men jeg forteller da ingen om økonomien min eller hva jeg eier.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Helene skrev (1 minutt siden): Bare ha en ting klart, jeg klager ikke. Jeg forteller fakta. Jeg kan forholde meg til dette. Ser at dette er under samliv. Da er saken en annen. Jeg så det litt for sent. I forhold ville jeg nok ikke ha lekt dum, nei. Men slitsomt at du opplever det på dette feltet Anonymkode: dde7b...cc1
Helene Skrevet 31. august 2023 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2023 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Jeg blir ikke sett på som dum, men jeg forteller da ingen om økonomien min eller hva jeg eier. Jeg forteller heller ingen om økonomien min, med unntak av her på kg.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Hei Helene. Beklager off topic, og du trenger ikke å svare. Jeg har en sønn som har Asperger og kjenner mange med autismediagnose. Jeg kjenner igjen trekkene hos deg i trådene dine, og lurer på om du har Asperger eller høytfungerende autisme? Anonymkode: 3a47f...9c6
Helene Skrevet 1. september 2023 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Helene. Beklager off topic, og du trenger ikke å svare. Jeg har en sønn som har Asperger og kjenner mange med autismediagnose. Jeg kjenner igjen trekkene hos deg i trådene dine, og lurer på om du har Asperger eller høytfungerende autisme? Anonymkode: 3a47f...9c6 Hei, jeg utelukker ikke at jeg kan ha Asberger. Jeg vet at jeg har Add, uten å ha fått det utredet. Som du nevner, jeg er fungerende. I nær familie har vi alle bokstaver. Jeg er en av de mest fungerende. Når dette er sagt, har klart meg godt. Jeg blir ikke fornærmet over at du foreslår dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå