Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har en jobb hvor dere utelukkende jobber på hjemmekontor, samtidig som dere bor i utlandet? Eller evt kunne tenke dere å bo i utlandet? Hva slags jobb har du og hva er utdannelsen og lønnen din? 

Anonymkode: 77aab...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber innen IT. Har noen relevante fag fra høgskolen, men ingen fullført utdannelse.

Har du tenkt å formelt bo i og skatte til Norge? Det er en del regler å sette seg inn i.

Anonymkode: 4286a...8ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber innen IT. Har noen relevante fag fra høgskolen, men ingen fullført utdannelse.

Har du tenkt å formelt bo i og skatte til Norge? Det er en del regler å sette seg inn i.

Er det vanskelig å få jobb i IT? Vet ikke helt hva jeg har tenkt enda, men har bodd ett år i Spania tidligere så er kjent med prosessen sånn sett. ts

Skrevet

IT-utvikler. Bachelor i informatikk. 100% hjemmekontor. Bor i Danmark.  Lønnen er dårlig nå som kronekursen er så svak 🤣

Anonymkode: 97a3f...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det vanskelig å få jobb i IT? Vet ikke helt hva jeg har tenkt enda, men har bodd ett år i Spania tidligere så er kjent med prosessen sånn sett. ts

Å få jobb i IT? Nei, absolutt ikke om du har kompetanse. Om det er greit med en hjemmekontorordning hvor du sitter i et annet land? Usikker.

Jeg bor forresten i Canada.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

IT-utvikler. Bachelor i informatikk. 100% hjemmekontor. Bor i Danmark.  Lønnen er dårlig nå som kronekursen er så svak 🤣

Er arbeidsgiver i Norge eller Danmark? Kjedelig med svak kurs da 😑 ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å få jobb i IT? Nei, absolutt ikke om du har kompetanse. Om det er greit med en hjemmekontorordning hvor du sitter i et annet land? Usikker.

Jeg bor forresten i Canada.

Er din arbeidsgiver i Canada? Hvordan er lønnen om jeg kan spørre? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er arbeidsgiver i Norge eller Danmark? Kjedelig med svak kurs da 😑 ts

Norsk arbeidsgiver

Skrevet

Jeg har rundt 10 års erfaring med det. Lagde et firma i utlandet, med meg selv som eneste ansatt, og ble hyrt inn av min norske arbeidsgiver som konsulent. Dette er innen IT.

Betalte ikke én krone i skatt til Norge. :)

Anonymkode: dfb7f...340

Skrevet

Jeg jobber av og til fra utlandet. Jeg er utdannet innen økonomi. Jeg har jobbet med prosjekter de siste årene. 

Jeg jobber i et firma som driver med it-systemer og diverse (eiendommer, aksjer). Jeg kan ikke si det sånn veldig klart.. 

Lønnen min i firma er 750 000. Det er lavere enn oljebransjen der jeg jobbet før, der jeg lå på 950. Men det er helt greit. Siden vi er medeier i firma, så er det en del utbytte.

Akkurat neste år tenker jeg vel at vi ønsker å bo mer på hytta. Nå har vi vært utenlands, og jeg vil faktisk bare våkne opp i Norge med natur rundt meg, få bygget ferdig alt på hytta, styre med grønnsaker og fiske. Nyte ro og fred. 

Men det som er fint er jo at du kan være der du ønsker. 

Anonymkode: f52b2...d84

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er din arbeidsgiver i Canada? Hvordan er lønnen om jeg kan spørre? Ts

Arbeidsgiver i Norge. Lønnen er litt over 900 000, men Canada et dyrt og krona er svak så akkurat nå et det en litt dårlig deal. Frister likevel ikke å flytte til Norge da 😅

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har rundt 10 års erfaring med det. Lagde et firma i utlandet, med meg selv som eneste ansatt, og ble hyrt inn av min norske arbeidsgiver som konsulent. Dette er innen IT.

Kommer til å gå denne veien så snart jeg har papirene i orden.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Arbeidsgiver i Norge. Lønnen er litt over 900 000, men Canada et dyrt og krona er svak så akkurat nå et det en litt dårlig deal. Frister likevel ikke å flytte til Norge da 😅

Kommer til å gå denne veien så snart jeg har papirene i orden.

Hvordan blir det med pensjon og rettigheter i Norge hvis dere blir syke eller uføre? Beholder dere rettigheter her selv om dere reiser og tjener igjennom utenlandsk firma?

Anonymkode: 232f0...dca

Skrevet

Kjenner en som bor i UK, norsk arbeidsgiver. Har master, jobber innen medie/konsulentbransjen. 

Anonymkode: c54d0...cd7

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner en som bor i UK, norsk arbeidsgiver. Har master, jobber innen medie/konsulentbransjen. 

Anonymkode: c54d0...cd7

Er han der lenge om gangen? Vet du om han beholder vanlige rettigheteri Norge som pensjon etc

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan blir det med pensjon og rettigheter i Norge hvis dere blir syke eller uføre? Beholder dere rettigheter her selv om dere reiser og tjener igjennom utenlandsk firma?

Null rettigheter i Norge.

Hadde privat forsikring i landet jeg bodde.

Skrevet

Jeg studerer IT nå på UiO, hvor  kan jeg søke om jobber som tilater 100% hjemmekontor etter endt master?

Anonymkode: 42065...521

Skrevet

Har en søster som driver et formidlingskontor for arbeidskraft til norske bedrifter. Kontoradressen er i Oslo, men hun bor og jobber fra Paris. Jobben gjøres utelukkende remote. Kun data og telefoner.

Tror bedriften går ganske godt 😊

Anonymkode: b0e6d...879

Skrevet

Jobber som språkredaktør, kan utføre arbeidet fra hvor som helst i verden. Har master.

Anonymkode: 584f7...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...