Gå til innhold

23 000 kr i mnd utbetalt i trygd. Synes dere det er mye eller lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er varig uføretrygd. 

Anonymkode: 10634...d2c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er varig uføretrygd. 

Netto 23 000 kr 

Skrevet

Det er helt ok synes jeg, mer enn jeg hadde, ca 5000 mindre enn jeg har som sykepleier i 85% stilling med tillegg. Så jeg synes du byrde være fornøyd med det

Kommer jo an på hva du er vant med 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er ikke kjempe mye.   Men ikke veldig dårlig heller.  Mange som jobber 100% som har 23000 utbetalt.   Så jeg synes du er heldig .  Skulle veldig gjerne vært ufør jeg.  Og når jeg jobber 100% så får jeg ikke mer i mnd.

Anonymkode: 08c85...7ac

• Liker 20
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er varig uføretrygd. 

Det er vel helt greit, og ca 30% mindre enn du hadde da du jobbet?

Anonymkode: 4ce56...675

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er varig uføretrygd. 

Det er vel det høyeste man kan få? 

Anonymkode: 2aa93...947

Skrevet

Netto blir misvisende. Kanskje du har mindre skatt pga mye gjeld, eller mer pga lite feks. 

Sammenligninger må være brutto inntekt 

Anonymkode: d57db...420

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke kjempe mye.   Men ikke veldig dårlig heller.  Mange som jobber 100% som har 23000 utbetalt.   Så jeg synes du er heldig .  Skulle veldig gjerne vært ufør jeg.  Og når jeg jobber 100% så får jeg ikke mer i mnd.

Skulle du gjerne vært handikappet og hatt handicapparkering også da? 

Anonymkode: d57db...420

• Liker 23
  • Nyttig 23
Skrevet

Det er fullt mulig. Hadde mindre utbetalt som lærling og mine første 5 år som ansatt som fagarbeider. 

Så helt ærlig, det går fint rundt med det. 

Klarer meg på mindre i måneden nå og, enslig. Men ja, uten bil, uten barn. Man får jo noen tillegg om man har unger. 

Anonymkode: 53d44...06d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sånn midt på treet, litt mer enn gjennomsnittlig uføretrygd.

Min er på 23.400 fra NaV, men har yrkesskadeerstatning og KLP slik at totalt så blir det 27.200.

Anonymkode: 9b972...fcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel det høyeste man kan få? 

Anonymkode: 2aa93...947

Hva mener du?

En med maks uføretrygd, uten andre inntekter, uten gjeldsfradrag og uten formueskatt vil ha ca. 30 000 utbetalt per måned, basert på skatteetatens kalkulator.

Anonymkode: cd6f8...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil du være kronisk syk??

Anonymkode: 579c9...ccb

• Liker 25
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du syns at noen er heldig fordi de er så alvorlig syke at de ikke kan jobbe? Du ønsker selv at du blir alvorlig syk da altså siden du gjerne vil bli ufør?

Anonymkode: 9b972...fcb

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da får du 30% mindre enn du har nå. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg har 29tusen utbetalt, master 5 år og 100 % jobb.

hva forventer du egentlig? Å leve i luksus på trygd?

Anonymkode: 21c82...ed5

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes du skal være fornøyd med det hvertfall - vi kan ikke satser som gjør det lite lønnsomt å jobbe. Jeg synes uføretrygd bør ligge godt under vanlige lavtlønnede stillinger, det skal ikke være lukrativt. Du må huske på at om du skal ha mer i trygd må vi andre jobbe mer og betale mer i skatt. 

Anonymkode: 481e4...d09

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan få min trygd,men det innebærer et liv i isolasjon,med daglige flashbacks og dissosiative anfall,mye angst og sterke smerter,tvangshandlinger,inn og ut av sykehus på tvangsparagrafer og til slutt får du en dødsdom som følge av 28 år med kronisk og dødelig anoreksi

Anonymkode: 52659...be7

• Liker 2
  • Hjerte 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er fullt mulig. Hadde mindre utbetalt som lærling og mine første 5 år som ansatt som fagarbeider. 

Så helt ærlig, det går fint rundt med det. 

Klarer meg på mindre i måneden nå og, enslig. Men ja, uten bil, uten barn. Man får jo noen tillegg om man har unger. 

Anonymkode: 53d44...06d

Men så er det jo snakk om resten av livet og da. Ikke kun i noen få år. Stor forskjell.

Anonymkode: c2993...9cb

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg har levd på 12 000 kr pr mnd i 20 år. Så økte dette til 16 000 pr mnd. Nå snakker jeg netto, det jeg har å leve for. Det er ikke mye. 

Samtidig alle disse årene, det hadde vært dyrere for meg å leie enn å eie. Så jeg har bitt meg fast i eiermarkedet. 

I dag får jeg 18 000 kr utbetalt, dvs, etter skatt. Jeg er ufør, men har tross alt en stabil og forutsigbar inntekt. Jeg har faste utgifter på 14 000 pr mnd. 13 000 er boligutgifter. Husleie (borettslag), lån (økte renter), forsikring, strøm, annen oppvarming. I tillegg har jeg annen forsikring og tlf. Alt i alt, 14 000 i faste utgifter. 

Jeg klager ikke. Jeg vet at jeg lever på grensen, men jeg klarer å betale mine regninger. Da er jeg fornøyd. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet

Jeg syns det er ganske bra til å være trygd. Mange får ikke det samme, ved å være i full jobb og det må lønne seg å jobbe. 

Anonymkode: 27f7d...6b6

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...