AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Hei! På jobben er det blitt gitt beskjed om at vi plutselig ikke får ansattrabatt lengre. Vi fikk en mail som beklaget at vi ikke hadde fått beskjed før, men at fra 1.august gjaldt ikke 10% rabatt lengre. I tillegg krever de å få tilbakebetalt rabatt som ble gitt for august mnd. Noen som vet regelverket her? Mvh litt frustrert Anonymkode: 479d6...f4d
Brunello Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Ansattrabatter pleier vel ikke å være kontraktfestet, slik at arbeidsgiver fint kan redusere eller fjerne dette. Men å ta tilbake noe som er gitt har de ikke lov til, såfremt de ansatte ikke har forstått at rabatten var feil. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 En ting er at de endrer, men de kan da ikke kreve å få tilbakebetalt noe når dere ikke var klar over hvordan reglene hadde blitt. Kontakt fagforeningen din. Anonymkode: d1494...8b9 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Virker som ting ikke er helt på stell, se opp for konkurs. Anonymkode: d5cf1...cee 1
Alexi16 Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 (endret) Nei en ting er nå at rabatten er fjernet, den utgjør jo ikke all verden. Det jeg reagerer på er at informasjonen kommer i etterkant, så vi hadde jo ingen mulighet til å vite at det var feil. Tilbakebetaling er det som for meg virker veldig rart..... TS Endret 31. august 2023 av Alexi16 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Rabatter er skattepliktige for ansatte over et visst beløp i året. Arbeidsgiver må også betale arbeidsgiveravgift av rabatten. Det kan være at de plutselig har blitt obs på dette og ikke ønsker å videreføre pga mye administrasjon. Men burde i så fall sagt i fra om det da. Anonymkode: cd0f9...b7d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Tilbakebetaling hadde jeg ikke akseptert, så lenge jeg hadde handlet i god tro. Anonymkode: b3ec3...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå