AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Fødte ei nydelig lita jente tidligere i sommer. Hun har et rødt område på huden i ansiktet. Størrelse ca som et kronestykke. Det er litt diffust smurt ut over, altså ikke en sirkel men mer et tilfeldig mønster. Legen kunne ikke si sikkert om det bare var et traume fra fødsel som vil forsvinne med tiden eller et permanent fødselsmerke. Hun trodde det vill forsvinne. Det er ikke en portvinsflekk sa legen. Merket står heller ikke ut fra huden, er mer som en blåveis bare at den er rød. Noen som har født barn med lignende merker som kan si noe om merket gikk bort av seg selv eller var permanent? Bildet er hentet fra Google og merket ligner det mitt barn har. Anonymkode: 8cb03...efc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Ja, begge mine jenter er født med sånne. Ikke like tydelig som på bildet og mer rosa, kanskje, men husker ikke helt. Hun på 3 år kan man ikke se det på lengre. Hos hun på 6 måneder vises det fortsatt og ser litt ut som et utslett, men har blitt mer «fadet» enn rett ved fødsel. Anonymkode: 0b21c...8ee
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Jeg ble født med et slik på skulderen. Nå 40 år etter ser man det ikke mer, men man kan fortsatt kjenne det. Anonymkode: 09ebd...b19
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Det mine har kalles ofte for englekyss, du kan jo google det og se om det ligner på det din baby har. Anonymkode: 0b21c...8ee
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Min hadde ett i nakken, kalles storkebitt pga plasseringen. Hum hadde også ett mellom øye og øyebryn, forsvant gradvis men dukker opp når hun blir sint eller gråter og hun er nå passert VGs i alder. Anonymkode: 1ef6f...a5c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Min har to, ett i pannen og ett i nakken. Ved fødselen så de ut som merket på bildet og sykehuset var usikre på om det var traume fra fødselen eller om det var fødselsmerker. Det i pannen har bleknet over tid og har fra han var rundt ett år gammel bare vært synlig når han er kjempesint. Det i nakken har holdt seg likt. I ettertid har vi fått beskjed om at det i nakken er et storkebitt, men det i pannen er det fortsatt usikkerhet rundt. Han er snart to. Anonymkode: 47817...c5c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Min har to, ett i pannen og ett i nakken. Ved fødselen så de ut som merket på bildet og sykehuset var usikre på om det var traume fra fødselen eller om det var fødselsmerker. Det i pannen har bleknet over tid og har fra han var rundt ett år gammel bare vært synlig når han er kjempesint. Det i nakken har holdt seg likt. I ettertid har vi fått beskjed om at det i nakken er et storkebitt, men det i pannen er det fortsatt usikkerhet rundt. Han er snart to. Anonymkode: 47817...c5c En bit falt ut her. Det i pannen er også synlig når han har feber eller er veldig varm. Anonymkode: 47817...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Så pen jente du har. Hilsen Dame 50+ Anonymkode: 61659...2dc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Min sønn ble født med et ganske stort rødt merke på foten. Det er der fortsatt, 12 år senere. Anonymkode: e3ef8...698
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Min ble født med englekyss i panna. Han er nå litt over 1 år og merket er mye mindre synlig. Det blir mer synlig hvis han spenner seg når han bæsjer eller er sint. Han ble også født med storkebitt i nakken under hårfeste. Vet ikke hvordan det ser ut lengre da jeg har glemt det. Anonymkode: 57077...a68
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Sønnen min har «englekyss» i panna og «storkebitt» i nakken. Han er snart 3 år og det i nakken er nesten helt forsvunnet og det i panna vises kun når han er sint eller gråter. Anonymkode: a0243...5e3
Kala Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Minstebarnet mitt ble født med storkebitt for noen år siden. Sjekket nakken nå, og merket har forsvunnet helt😊
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Min på 10 år hadde englekyss på øyelokkene og mellom øyenbrynene. Er såvidt synlig nå. Anonymkode: c3795...f72
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 Sønnen min hadde storkebitt, men det har for lengst forsvunnet. Han er 20 nå. Blir litt overrasket når jeg ser at det står i artikkelen som er klippet i et av innleggene her at disse forblir uendret når så mange av innleggene her viser noe annet. Anonymkode: 51c7d...a2a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 TS her. Takk for alle svar. Forrige barn har storkebitt (som har så godt som forsvunnet nå), men dette er noe annet. Kanskje det er englekyss. Er forresten på øyelokket på ene øyet. Anonymkode: 8cb03...efc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #16 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fødte ei nydelig lita jente tidligere i sommer. Hun har et rødt område på huden i ansiktet. Størrelse ca som et kronestykke. Det er litt diffust smurt ut over, altså ikke en sirkel men mer et tilfeldig mønster. Legen kunne ikke si sikkert om det bare var et traume fra fødsel som vil forsvinne med tiden eller et permanent fødselsmerke. Hun trodde det vill forsvinne. Det er ikke en portvinsflekk sa legen. Merket står heller ikke ut fra huden, er mer som en blåveis bare at den er rød. Noen som har født barn med lignende merker som kan si noe om merket gikk bort av seg selv eller var permanent? Bildet er hentet fra Google og merket ligner det mitt barn har. Anonymkode: 8cb03...efc Dette kalles vel storkebitt og er sinnsykt vanlig. Oppstår vanligvis i pannen og i nakken. Vår hadde dette i mange måneder. Gikk bort helt innen et halvt år Anonymkode: 460a1...28a
Arkana Skrevet 31. august 2023 #17 Skrevet 31. august 2023 Eldstemann har storkebitt, det er der fremdeles, men ingen ser det siden håret dekker til. Mellomste ble født med en liten (lillefingerneglstor) rød flekk på kinnet, og det er et permanent fødselsmerke siden han har det fremdeles som 12-åring. Jeg har en venninne som har en slik rød flekk i pannen som den du beskriver som hun har hatt siden hun ble født.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #18 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fødte ei nydelig lita jente tidligere i sommer. Hun har et rødt område på huden i ansiktet. Størrelse ca som et kronestykke. Det er litt diffust smurt ut over, altså ikke en sirkel men mer et tilfeldig mønster. Legen kunne ikke si sikkert om det bare var et traume fra fødsel som vil forsvinne med tiden eller et permanent fødselsmerke. Hun trodde det vill forsvinne. Det er ikke en portvinsflekk sa legen. Merket står heller ikke ut fra huden, er mer som en blåveis bare at den er rød. Noen som har født barn med lignende merker som kan si noe om merket gikk bort av seg selv eller var permanent? Bildet er hentet fra Google og merket ligner det mitt barn har. Anonymkode: 8cb03...efc Min yngste hadde mellom brynene og i nakken. Det i nakken er der enda, men du ser det ikke egentlig pga hår. Men det i ansiktet forsvant etter et på mnd syns jeg å huske. Anonymkode: fa538...a76
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #19 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Takk for alle svar. Forrige barn har storkebitt (som har så godt som forsvunnet nå), men dette er noe annet. Kanskje det er englekyss. Er forresten på øyelokket på ene øyet. Anonymkode: 8cb03...efc Nå er vel storkebitt og englekyss det samme. Bare at en bruker forskjellige ord for forskjellige plasseringer. Pannen og nakken er sinnsykt vanlig. Anonymkode: 460a1...28a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #20 Skrevet 1. september 2023 En gutt i klassen til min sønn hadde et stort slikt i ansiktet. Det fjernet de med laser da han gikk i 3 og 4. klasse. Nå er det nesten helt borte. Anonymkode: be6cd...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå