Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en liten datter på 3 måneder. Vi har sansovet siden hun ble født. Nå i løpet av en uke har jeg lagt meg med ryggen mot henne ved to anledninger. Er dette farlig? Bør vi slutte å samsove på grunn av dette?

Anonymkode: 89bcf...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis dere ellers følger rådene for trygg samsoving. De sier ingenting om hvilken vei moren skal ligge. Men det regnes ikke som trygt om babyen blir liggende helt tett inntil deg å sove mens du sover, enten det er inntil din rygg eller mage.

Anonymkode: 21eb4...851

Skrevet

Ammer du? Det sies at samsoving er tryggest om man ammer, at man da er mer "aware" på babyen.. 

Har du fast madrass, egen dyne/ingen dyne på baby, ikke pute ved baby, du har din dyne langt nede osv? Er du veldig utslitt eller tar medisiner/drikker/røyker? 

Anonymkode: e3302...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke hvis dere ellers følger rådene for trygg samsoving. De sier ingenting om hvilken vei moren skal ligge. Men det regnes ikke som trygt om babyen blir liggende helt tett inntil deg å sove mens du sover, enten det er inntil din rygg eller mage.

Anonymkode: 21eb4...851

Takk for svar 😄

hun lå ca en halv meter unna ryggen. Når jeg ligger med magen til er det ganske nært, men ikke helt oppi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ammer du? Det sies at samsoving er tryggest om man ammer, at man da er mer "aware" på babyen.. 

Har du fast madrass, egen dyne/ingen dyne på baby, ikke pute ved baby, du har din dyne langt nede osv? Er du veldig utslitt eller tar medisiner/drikker/røyker? 

Anonymkode: e3302...98e

Jeg ammer, men ikke mer enn 1 gang på nettene. Hun sovner kl 21 og våkner ikke før kl 04 for mat.🤔 

Madrassen er halvfast vil jeg si. Barnet har egen dyne. Ingen pute. Utslitt er jeg nok. Veldig trøtt 😱

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ammer, men ikke mer enn 1 gang på nettene. Hun sovner kl 21 og våkner ikke før kl 04 for mat.🤔 

Madrassen er halvfast vil jeg si. Barnet har egen dyne. Ingen pute. Utslitt er jeg nok. Veldig trøtt 😱

Hvorfor er du utslitt hvis du kan sove fra 21 til 4? Det er jo helt luksus å sove uforstyrret i borti 7 timer.

Anonymkode: e9699...279

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er du utslitt hvis du kan sove fra 21 til 4? Det er jo helt luksus å sove uforstyrret i borti 7 timer.

Ser at det kom ut litt strengt 😅 Men ja, 21-4 er fantastisk, håper du bruker det på å sove!🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg studerer fulltid.😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi folk er forskjellig? 🤷🏼‍♀️ jeg fungerer fint når jeg sover fra 23 til 6 (når jeg må opp) og det er avbrutt litt av ungen, mens  andre har behov for mer søvn. 

Anonymkode: c1ff1...58a

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fordi folk er forskjellig? 🤷🏼‍♀️ jeg fungerer fint når jeg sover fra 23 til 6 (når jeg må opp) og det er avbrutt litt av ungen, mens  andre har behov for mer søvn. 

Anonymkode: c1ff1...58a

Sant nok! Men 6-7 timer uavbrutt søvn med en på 3mnd er fantastisk og sikkert ikke veldig mange som får 😴 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sant nok! Men 6-7 timer uavbrutt søvn med en på 3mnd er fantastisk og sikkert ikke veldig mange som får 😴 

Min baby sov 12 timer om natta, uten oppvåkning.. etter 6 måneder derimot.. oppvåkning hele tiden😪

Anonymkode: dfa7f...91e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei. Har en liten datter på 3 måneder. Vi har sansovet siden hun ble født. Nå i løpet av en uke har jeg lagt meg med ryggen mot henne ved to anledninger. Er dette farlig? Bør vi slutte å samsove på grunn av dette?

Ville absolutt ikke lagt meg med ryggen til. Du har jo null oversikt 

Skrevet
kjærring skrev (4 timer siden):

Ville absolutt ikke lagt meg med ryggen til. Du har jo null oversikt 

Hvorfor har hun null oversikt? Ts sier jo at babyen er en halvmeter bak. Dessuten sover hun vel ikke med øynene oppe. Regner med det er noe som hindrer babyen i å rulle ut av senga.

Anonymkode: 1160f...ece

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor har hun null oversikt? Ts sier jo at babyen er en halvmeter bak. Dessuten sover hun vel ikke med øynene oppe. Regner med det er noe som hindrer babyen i å rulle ut av senga.

Anonymkode: 1160f...ece

Hun har jo ingen oversikt over hvor ungen er når hun ligger med ryggen mot. 

Skrevet
kjærring skrev (6 minutter siden):

Hun har jo ingen oversikt over hvor ungen er når hun ligger med ryggen mot. 

Eh. Hun har da ikke det om hun ligger mot den heller, hun skal jo sove. Vanskelig med full oversikt med lukkede øyne.

Anonymkode: 6d665...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...