AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Vi er et par i midten av 30 årene, samboere og ha ei lita frøken på 2 år. Han har fått ny jobb, og skal nå altså jobbe 4 uker på og 4 uker av. Ukene han jobber er det full guffe fra 07-21 og i tillegg i en annen by, da blir vi altså bort fra hverandre i 4 uker i strekk. Jeg har mange bekymringer rundt dette, mest for at dette blir forvirrende for hun på 2, men også hvordan jeg skal takle jobb og barn alene i flere uker i strekk. Mulig jeg overtenker nå altså, men jeg trenger å høre noe erfaringer. Dere som har partner i turnus - hvordan taklet barna dette? Og hvordan taklet dere det? Anonymkode: dbf33...c50
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Syns 4:4 høres mye ut for et lite barn. 2:4 høres bedre ut. Har dere ikke snakket om dette før han sa ja til jobben? Anonymkode: f8fda...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Jeg tror nok det går helt fint, er mange flere som har jobbet slik. Litt tøft i starten, men det går seg til. Kan jo hende pappan finner ut at det blir for lenge og de finner en annen løsning. Anonymkode: 7ebad...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Ene søsken hos meg hadde det sånn, bare helt borte fire uker på båt, så fire uker hjemme. Det gikk bra med barnet, og far og barn fikk likevel god relasjon. Min søster fikk god hjelp av både sine foreldre og svigerforeldre, og det var nødvendig da min søster jobber turnus i helsevesenet. Far følte seg ofte overflødig når hjemme fordi min søster var så vant med å fikse, og min svoger er en kjernekar som gjerne vil ta klesvasken og gjøre litt annet i hjemmet, så de hadde noen runder på det da. De holdt på sånn i flere år, men godt for alle når far fikk annen mer A4 jobb og var mer hjemme. Det gikk likevel å få det til. Anonymkode: f6bf9...ed1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Tenker det går fint når dere har bare ett barn. Om du har to stk som skal hit og dit samtidig og ikke er store nok til å sykle selv, så blir det verre å være alenemor. Hvordan tenker han at det skal være når han er hjemme? Han jobber jo veldig mye når han jobber, så litt fri må han jo ha. Men noen tenker gjerne at de skal ha 100% fri? Anonymkode: 5d905...d35
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Jeg har vokst opp slik, bare at intervallene for min far på det meste var 6 mnd på og 2 mnd hjemme. Ingen problem. Formosa var det normalt. Selv har mannen min pendlet og vært borte mandag til torsdag (av og til fredag) hver eneste uke mens jeg var hjemme med 4 barn, full jobb og hund - langt ute på landet. Det gikk det også, og barna har ikke tatt skade av det. De tilpasser seg Anonymkode: fa87a...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror nok det går helt fint, er mange flere som har jobbet slik. Litt tøft i starten, men det går seg til. Kan jo hende pappan finner ut at det blir for lenge og de finner en annen løsning. Anonymkode: 7ebad...fb8 Ja, Begynnelsen er alltid verst, så blir det stort sett en vane. Anonymkode: fa87a...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå