Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Forbannet
Skrevet

Valgte å logge meg ut nå selv om jeg egentlig er en aktiv bruker, fordi jeg vet at noen her kjenner meg og vil ikke at "alle" jeg kjenner skal vite om dette.. Beklager om dette blir litt langt, men.. Trenger bare å få ut litt frustrasjon..

For godt over ett års tid siden var jeg sammen med en mann, vi var sammen i ca 10 mnd'er.. Jeg gjorde det slutt fordi jeg følte meg nedprioritert, og syns det var mye som skurret, men jeg var oppriktig forelsket i fyren, og det var veldig vanskelig å komme over han (men ja, jeg er har vært over han en stund nå).. Siden det var så mye som skurret med han og slike ting så satt jeg her og kjeda meg og "googlet" han litt, noe jeg har gjort noen ganger for nysgjerrighetens skyld (ikke døm meg, vær så snill..). Og så søker jeg da, og så kommer det opp en ganske ny artikkel.. Jeg trykker meg inn på den, og så ser jeg det bl.a står: "Sivilstatus: Gift/2 barn" om han (!).

Jeg hadde ikke blitt så sint hadde det ikke vært for at fyren fortsatt legger ann på meg! Og det har han gjort helt siden det ble slutt! Skriver ting som at han vil gifte seg med meg, vil dra på reise med meg, elsker meg, vi må prøve på nytt, savner meg, hater å være singel når han ser at alle de andre vennene hans har samboer/ektefelle(!), heller holder seg hjemme enn å dra på fest med de fordi han er så lei av babyprat og ammetåke?!?! Og så er han egentlig gift, har to barn osv osv..

Han har løyet til meg om omtrent absolutt alt i de to årene jeg har kjent han jo! Uansett hvor mye jeg har avvist han (for jeg vil IKKE ha han tilbake pga at han har såret meg så mye tidligere, og i hvertfall ikke nå som jeg vet sannheten) så prøver han seg igjen og igjen, sier jeg er drømmedama hans osv.. Jeg blir helt kvalm nå.. Denne fyren, som jeg var så forelska for ikke SÅ lenge siden.. Han som har snakket om hvor mye han HATER utroskap.. AAAARGH! :frustrert:

Dere tenker sikkert: "Herregud, hvordan kan hun ikke ha merket dette tidligere? De var jo tross alt sammen i ti mnd'er". Ja, godt spm.. Men vi hadde et avstandsforhold, så hverandre lite, og han har tydeligvis vært en utrolig god løgner.. Jeg var mange ganger hjemme hos han i leiligheten, og jeg var veldig mistenksom, siden noe alltid skurret, men han skjulte vel virkelig sporene sine godt.. Jeg skjønner ikke hvordan han har fått det til.. Ikke samvittighetsmessig heller.. Det har vel også noe med at "kjærlighet gjør blind", og jeg ville tro det beste om han..

Jeg syns så ufattelig synd på kona hans.. Ført bak lyset i to år.. Greit nok at jeg har blitt det også.. Men hun er kona hans, og han har liksom lovet henne "evig troskap".. Håper egentlig hun får vite om hvordan han er sånn at hun kan ta et valg utifra det.. Og ungene da, sikkert helt små.. Håper de aldri finner ut hva slags fyr faren er.. Selv har jeg en sånn far.. Notorisk utro, og alle tror de er "den eneste" for han (altså vet ikke om de andre damene/konene).. Dette fant jeg ut av meg selv da jeg var liten, og fikk et helt annet syn på faren min.. Unner ingen andre barn det.. Det ironiske er at eksen min alltid har snakket dritt om faren min pga dette, men så er han på samme måte selv.. :frustrert:

Hva syns dere om dette her? Jeg lurer på hvordan det egentlig er mulig? Å lyve såå mye for andre personer.. I to hele år.. Gud vet hvor mange andre ganger han har gjort dette i tillegg..

Jeg får sms av fyren omtrent hver dag (selv om jeg omtrent aldri svarer han), og innimellom også mail.. Skal jeg bare la dette ligge og overse han totalt, altså aldri prate med han igjen, eller skal jeg konfrontere han med dette, skjelle han ut, og SÅ aldri snakke med han igjen?

Setter stor pris på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det du fikk opp da du googlet han er "up to date", eller har han kanskje vært gift og er skilt nå?

Uansett er det rart at han i det minste ikke har nevnt barna, hvis dere har vært sammen i 10 mnd.

Jeg hadde nok ikke klart å la være å konfrontere han nei, så jeg hadde vel sagt til han at han skulle gi meg fred med mindre han vil at kona skal få vite....

Kanskje burde vel kona fått vite det også, hvis han holder på enda...men ville nok ikke stått frem selv...

Skrevet
Er du sikker på at det du fikk opp da du googlet han er "up to date", eller har han kanskje vært gift og er skilt nå?

Uansett er det rart at han i det minste ikke har nevnt barna, hvis dere har vært sammen i 10 mnd.

Jeg hadde nok ikke klart å la være å konfrontere han nei, så jeg hadde vel sagt til han at han skulle gi meg fred med mindre han vil at kona skal få vite....

Kanskje burde vel kona fått vite det også, hvis han holder på enda...men ville nok ikke stått frem selv...

Ja, er sikker på at det var "up to date", artikkelen var ikke 2 uker gammel engang :forvirret:

Hadde jeg visst hvem kona var (har noen mistanker nå) hadde jeg nok vært frista til å fortelle om det.. Men vil ikke ødelegge siden de har unger osv..

Husker like før vi ble sammen spurte jeg om han var gift (på tull egentlig), og han sa noe sånt som: "hahaha.. selvfølgelig ikke".. Og så spurte jeg litt mer seriøst etterpå om han HADDE vært gift.. Sa nei da og, gitt..

Jeg har planer om å konfrontere han.. Bare litt usikker på hvordan.. Kommer sikkert til å ta helt av for meg hvis jeg først begynner, så sint som jeg er på han nå.. :frustrert:

Skrevet

Jeg blir helt matt når jeg leser hva du skriver. :overrasket:

Har vært mange tråder om utroskap og gifte menn her inne den siste tida.

Men denne tar vel kaka nesten vel? :forvirret:

Har ingen gode råd i øyeblikket.

Ville nok angrepet han for å få vite den hele og fulle sannhet for min egen del, samt at han har godt av å bli satt til veggs skikkelig.

Herregud, jeg hadde vært så sint at jeg hadde klikka tror jeg. :sur:

Huff, sender deg en stor :klem: på veien.

La oss få høre hva du gjør og hva som skjer.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg blir helt matt når jeg leser hva du skriver.  :overrasket:

Har vært mange tråder om utroskap og gifte menn her inne den siste tida.

Men denne tar vel kaka nesten vel?  :forvirret:

Har ingen gode råd i øyeblikket.

Ville nok angrepet han for å få vite den hele og fulle sannhet for min egen del, samt at han har godt av å bli satt til veggs skikkelig.

Herregud, jeg hadde vært så sint at jeg hadde klikka tror jeg.  :sur:

Huff, sender deg en stor  :klem: på veien.

La oss få høre hva du gjør og hva som skjer.

Tusen takk for klem! Det trengte jeg nå! Føler at jeg er i en levende såpeserie akkurat nå..

Den tar kaka ja.. Jeg hadde seriøst lyst til å bli voldelig når jeg leste "Sivilstatus:Gift/2 barn". Det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg, så jeg tror ikke sinnet har kommet helt for fullt ennå (selv om det var ILLE i sted).. Jeg tror jeg er litt i sjokktillstand egentlig.

Hadde lyst til å tro at det var en annen fyr artikkelen var om, eller at de hadde skrevet feil på sivilstatus, men vet jo at det er riktig..

Og alle de løgnene han har fortalt da..

Skrevet

Skjønner bare ikke hvordan i alle dager han har klart å holde dette skjult jeg ???

Du sier at ting har skurret, men hva har skurret egentlig?

Hvis du hadde søkt på navnet hans og sånt tidligere? Søkt på adressen hans i telefonkatalogen og sett der var flere navn på samme adressa?

Du sier du har vært hjemme i leiligheten hans flere ganger? Har han en "pendler-leilighet" i tillegg til hjemmet med kone og barn da? For å slette alle spor fra både kone og barn høres jo vanskelig ut?

Og at man så bevisst kan klare å lyve om alt dette - når han også får direkte spørsmål fra deg?

Må jo være en fantastisk dyktig skuespiller, og ha en enorm god kontroll og hukommelse for å være sikker på at han ikke sier feil eller svarer feil.

Du har kjent han i to år, og vært "kjæreste" i 10 mnd. HELT UFATTELIG!

Når tid kan man tro man kjenner et menneske da og når tid kan man begynne å stole på dem?

Skrevet

:frustrert:

Skjønner bare ikke hvordan i alle dager han har klart å holde dette skjult jeg ???

Du sier at ting har skurret, men hva har skurret egentlig?

Hvis du hadde søkt på navnet hans og sånt tidligere? Søkt på adressen hans i telefonkatalogen og sett der var flere navn på samme adressa?

Du sier du har vært hjemme i leiligheten hans flere ganger? Har han en "pendler-leilighet" i tillegg til hjemmet med kone og barn da? For å slette alle spor fra både kone og barn høres jo vanskelig ut?

Og at man så bevisst kan klare å lyve om alt dette - når han også får direkte spørsmål fra deg?

Må jo være en fantastisk dyktig skuespiller, og ha en enorm god kontroll og hukommelse for å være sikker på at han ikke sier feil eller svarer feil.

Du har kjent han i to år, og vært "kjæreste" i 10 mnd. HELT UFATTELIG!

Når tid kan man tro man kjenner et menneske da og når tid kan man begynne å stole på dem? :frustrert:

Ok, jeg kan forklare litt nærmere..

Noe av det som har skurret:

-Han holdt alltid mobilen skjult, jeg snoket en gang, og så at det var ingen meldinger fra meg(!).

-Da vi ble sammen sa han at han jobbet og bodde i Oslo. Rett etterpå sa han at han hadde fått en jobb et annet sted på Østlandet (gidder ikke si akkurat hvor, men et stykke unna), og at han skulle flytte dit.. Det var alltid unnskyldninger for hvorfor jeg ikke kunne besøke i Oslo, som at han var syk, lekkasje på badet (ja, jeg trodde på det). Og så flyttet han dit da.. Men senere fant jeg ut at han hadde hatt denne jobben han sa han nettopp fikk hvertfall ett år lengre(!), og jeg så også en regning på nattbordet hans som var adressert til samme sted, men var fra over et halvt år tidligere enn han sa han flyttet dit. Disse to tingene sa han skyldtes at han "tok noen småjobber for sjefen i den nye jobben tidligere", og at "han hadde bodd i den leiligheten i sommerferier". Jeg trodde på det, for jeg skjønte ikke hvorfor han skulle gidde å ljuge om sånne ting! Men denne leiligheten har tydeligvis vært en "pendlerleilighet" da. Det var INGEN spor i leiligheten etter unger (ikke engang ekstra soverom) eller en annen dame.. Og jeg var så usikker på han at jeg snoket litt, for å si det sånn..

Det er mange som bor på samme adresse som han, for det er et hus med fire leiligheter i, så funker ikke det heller.. :frustrert:

Det er ufattelig.. Jeg skjønner ikke at han har klart.. Og jeg som pleier å være god på å skjønne når folk lyver.. Denne fyren her må visst være en MESTER på å lyve!

Skrevet

Men hvordan kan du være så skråsikker på at det er riktig det du fant på internett?

Jeg har selv opplevd at det har stått feil sivilstatus på et familiemedlem i en artikkel en gang....

Sier selvfølgelig ikke at dette nødvendigvis tilfelle her, men synes det virker helt utrolig at han har klart å skjule dette, selv når du har vært hjemme hos ham (dem?). Det er vanligvis stooor forskjell på en ungkarsleilighet og en "familieleilighet"! Hva med leker,familiebilder, tegninger på kjøleskap, toalettsaker, barnerom(!) osv,osv......Merkelig at han skal klare å skjule dette såååå godt!

Og hvis noen mener jeg er godtroende og naiv nå, vil jeg påstå at de tar feil...Jeg har brent meg på fingeren før,og er egentlig veeeeeldig skeptisk blitt, men i dette tilfelle blei jeg liksom litt usikker på hva man skal tro!

Uansett! Vær nå glad du er ferdig med ham! Du uttrykte jo selv at du også i forholdet synes det var ting som skurret. Så det hadde ikke vært noe bar utgangspunkt anyway!

Skrevet

Neste gang han skriver en melding, svar han med at han kan gå hjem til konen for du er ikke interessert. Jeg tror ikke jeg ville laget noe mer oppstyr rundt det, for du får det ikke ugjort uansett hva du velger å gjøre.

Jeg tviler på at du vil føle deg bedre med å eventuelt hevne deg på han, men du kan faktisk risikere at det blir verre for deg. Avslutt det med hevet hodet, og be han ryke og reise.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Send ham en mail med link til artikkelen da vel...

Skrevet
Neste gang han skriver en melding, svar han med at han kan gå hjem til konen for du er ikke interessert. Jeg tror ikke jeg ville laget noe mer oppstyr rundt det, for du får det ikke ugjort uansett hva du velger å gjøre.

Jeg tviler på at du vil føle deg bedre med å eventuelt hevne deg på han, men du kan faktisk risikere at det blir verre for deg. Avslutt det med hevet hodet, og be han ryke og reise.

Helt klart.. Er noe sånt jeg har planer om.. Ikke hevn eller noe, det er han ikke verdt.. !

Til Gjest: Les det forrige innlegget mitt, så skjønner du kanskje litt mer (så du svarte omtrent likt som meg sist, så du fikk nok ikke det siste med deg).. Og dessuten, jeg vet artikkelen var om han, HELT sikkert! Og at han er gift gjør at jeg skjønner en god del mer..

Skrevet
Helt klart.. Er noe sånt jeg har planer om.. Ikke hevn eller noe, det er han ikke verdt.. !

Til Gjest: Les det forrige innlegget mitt, så skjønner du kanskje litt mer (så du svarte omtrent likt som meg sist, så du fikk nok ikke det siste med deg).. Og dessuten, jeg vet artikkelen var om han, HELT sikkert! Og at han er gift gjør at jeg skjønner en god del mer..

Ja, det var meg ja..

Skrevet

Huff.. Tingene begynner liksom bare og falle mer og mer på plass nå som jeg vet.. Det skurrer liksom ikke lenger.. Det er utrolig deprimerende da, at jeg har vært så dum.. Jeg forstår jo alt nå.. Alt virker så "selvfølgelig" nå.. *banke hodet i veggen*

Skrevet

fy flate... syk mann da!! hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det til konen hans slik at hun slipper å være med en sånn dritt!. Du kunne jo absolutt ikke vite dette så hun kan jo ikke klandre deg...

God :klem: til deg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet (endret)

pip

Endret av ¤Humlen¤
Skrevet
fy flate... syk mann da!! hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det til konen hans slik at hun slipper å være med en sånn dritt!. Du kunne jo absolutt ikke vite dette så hun kan jo ikke klandre deg...

God  :klem:  til deg

Hadde jeg bare visst hvem kona hans var så... Men allikevel.. De har barn.. Jeg vil liksom ikke ødelegge for dem heller da.. Eller jeg vet ikke.. Syns jo på en måte kona fortjener å vite det da, sånn at hun kan få ta et valg..

Er det egentlig noen måte jeg kan finne ut sånt på?

Takk for klemmen.. Den setter jeg pris på :)

Skrevet

Jeg ville ikke gått til kona. Du kjenner ikke hun/deres forhold, så å risikere å tråkke i salaten er noe jeg ikke ville følt for.

Ettersom han stadig kontakter deg, så kunne du kanskje tatt telefonen når han ringte neste gang, og fortalt at du vet? :klø: Mulig han ligger litt lavere i terrenget da... ;)

Skrevet
Jeg ville ikke gått til kona. Du kjenner ikke hun/deres forhold, så å risikere å tråkke i salaten er noe jeg ikke ville følt for.

Ettersom han stadig kontakter deg, så kunne du kanskje tatt telefonen når han ringte neste gang, og fortalt at du vet? :klø: Mulig han ligger litt lavere i terrenget da... ;)

Jeg kommer nok egentlig ikke til å gå til kona.. Jeg er vel for feig uansett tipper jeg..

Han ringer som regel ikke, men sender mail/sms.. Så neste gang han gjør det.. Ja, da skal han virkelig få høre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...