Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i tredje semester og forsøker å trene bekkenbunnsmusklaturen. Men når jeg leser beskrivelser av hvordan det skal gjøres får jeg stadig en følelse av at jeg gjør det feil. 

Jeg får inntrykk av at det liksom er en slags «muskelplate» i bekkenet som skal løftes inn og opp. Den får jeg ikke kontakt med. Men jeg klarer fint å stramme alle de tre hullene hver for seg, har problemer med å gjøre det samtidig. 

Noen som har peiling, ev tips til hvordan man treffer riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du legger en finger på perineum og kniper, løftes muskelen bort fra fingeren?

Anonymkode: cd376...5a6

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du legger en finger på perineum og kniper, løftes muskelen bort fra fingeren?

Nei, hvis noe så går den heller litt mot fingeren tror jeg. 

Skrevet

Ha en finger i skjedeåpningen og kjenn om det strammes litt rundt den. 

Anonymkode: 956e3...29e

Skrevet
shakini skrev (1 time siden):

Er gravid i tredje semester og forsøker å trene bekkenbunnsmusklaturen. Men når jeg leser beskrivelser av hvordan det skal gjøres får jeg stadig en følelse av at jeg gjør det feil. 

Jeg får inntrykk av at det liksom er en slags «muskelplate» i bekkenet som skal løftes inn og opp. Den får jeg ikke kontakt med. Men jeg klarer fint å stramme alle de tre hullene hver for seg, har problemer med å gjøre det samtidig. 

Noen som har peiling, ev tips til hvordan man treffer riktig?

Hva mener du med de tre hullene? 

Skrevet
shakini skrev (57 minutter siden):

Nei, hvis noe så går den heller litt mot fingeren tror jeg. 

Okei, da kan det høres ut som om du gjør feil ja. Kniper du på utpust?

Skrevet

Du skal knipe som om du holder igjen urin/ avføring. Neste gang du må på do, så tiss litt også holder du igjen så du stopper strålen. Da gjør du det riktig.

Anonymkode: 1dc8f...214

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du skal knipe som om du holder igjen urin/ avføring. Neste gang du må på do, så tiss litt også holder du igjen så du stopper strålen. Da gjør du det riktig.

Anonymkode: 1dc8f...214

Ja, men da er det ingenting som løfter seg opp liksom. Bare kniper. 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Okei, da kan det høres ut som om du gjør feil ja. Kniper du på utpust?

Jeg kjenner ikke noe forskjell på om det skjer på utpust eller innpust tror jeg. Med tanke på løftinga. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...