AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Hvis du er forkjøla, tar du sykedag(er) da? Ser mange pleier å gjøre det. Selv synes jeg dette er feil, selv om det finnes unntakstilfeller. Om vi ikke kan jobbe når vi er forkjøla får vi jo ikke gjort noe halve året! Samme med skolebarn, skal de liksom være hjemme fra skolen når de er forkjøla? Anonymkode: b000b...3c3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Vanligvis ikke. Hvis almenntilstanden tillater det, så går jeg på jobb. Men det har vært tilfeller der jeg nesten ikke har klart å reise meg fra senga, da har jeg så klart ringt meg syk. Anonymkode: e31ed...cbe
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Det kommer jo an på allmenntilstanden. Jeg har nettopp vært hjemme et par dager grunnet forkjølelse, og den var ikke uvanlig for min del. Samtidig hadde jeg feber, svært vondt i halsen, nøs og snørret om hverandre og orket i liten grad være oppe. Er jeg feberfri og litt snørrete og ellers i grei form, er jeg selvfølgelig på jobb. Anonymkode: 0ac9a...de3 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Spørs hvordan forkjøla jeg er. Er jeg snufsen med sår hals og lett hodepine så går jeg på jobb. Føler jeg meg elendig ringer jeg meg syk, selv om det ligger langt inne. Er sykepleier med relativt mye ansvar om noe akutt oppstår, så må fungere til en viss grad. Anonymkode: 245ed...6b9 2
LillaGorilla<3 Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Nei, men jeg har eget kontor. Er det ekstra "ille" og jeg er halvslakk, tar jeg evt hjemmekontor. Tar kun sykedag om det er såpass ille at jeg ikke greier arbeidsoppgavene mine.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Det kommer an på formen. Og på om jeg er redd for å smitte andre. Om formen ellers er grei, men jeg bare er litt snufsete, så går jeg på jobb. Om jeg hoster og nyser mye, eller har feber eller nedsatt almenntilstand, så kan jeg finne på å bli hjemme. Før Corona måtte jeg vær på nivået at jeg ikke kom meg ut av senga, for at jeg skulle bli hjemme. Anonymkode: 2863e...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Ja , det gjør jeg. Jeg er ikke forkjøla hvert år så når jeg " endelig" får en forkjølelse så er jeg hjemme en dag eller to. Jeg har en fysisk jobb og da og da er det slitsomt å ikke være i form. Har aldri hatt dårlig samvittighet for å ta en og annen sykedag, som sagt er det veldig sjelden. Anonymkode: a14c4...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Ja, jeg blir veldig syk når jeg er forkjølet. Jeg blir ofte smittet av de som selv bare blir lett forkjølet og derfor kommer på jobb. Nå hra det heldigvis blitt mer kultur for å ta hjemmekontor hos oss hvis man har noe smittsomt og fortsatt orker å jobbe. Anonymkode: 9f71e...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Forkjølelse kan varierer fra å være litt trett og snufsete, til å ligge strak med feber og være helt sylta. Jeg er ikke hjemme ved vanlig forkjølelse nei, da tar jeg kanskje en Paracet og gjør så godt jeg kan. Dersom jeg har høy feber eller er helt utslått blir jeg hjemme , heldigvis sjeldent jeg blir så dårlig. Lett forkjøla kan jeg være halve året 😅 Anonymkode: 81941...770 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Kommer an på. Hvis jeg er helt nedsyltet med dårlig allmenntilstand og hodepine, da gjør jeg det (hvis jeg kan). Men ikke hvis det bare er en lettere forkjølelse. Anonymkode: 2353b...48e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Jeg bruker egenmelding når jeg er for syk til å jobbe. Det er sjeldent en forkjølelse gjør meg ute av stand til å gjøre jobben min. Som for øvrig foregår på et kontor, så smitte er heller ikke noe særlig faktor. Det burde det ikke være uansett synes jeg, med mindre man jobber innen helsesektoren. Ikke ved forkjølelse, det er helt vanlig virus som fyker rundt. Anonymkode: 4f526...56a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Er jeg ikke i form til å skjøtte arbeidet mitt, ringer jeg inn syk. Om sykdommen heter forkjølelse, covid, influensa, magasjau eller senebetennelse spiller ingen rolle. Anonymkode: aa36d...bf3 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 Jeg tar sykedag når jeg ikke er i stand til å yte bra nok på jobb, helt uavhengig av "diagnose". Men om du ikke får jobbet halve året dersom du tar sykedag pga forkjølelse, så ville jeg sjekket opp immunforsvaret... her er det 1-2 ganger i året, og aldri mer enn to dager... Anonymkode: 86153...fae
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 Har alltid hatt en del unnasluntrende kollegaer som blir hjemme på grunn av alt mulig småtteri, så det er nok vanlig. Det er vel de samme menneskene som kakler om lønnsforskjeller. Har selv ikke vært syk på 16 år i arbeidslivet og må si jeg stiller meg undrende til hvor folks immunforsvar og hygiene har tatt veien. I det minste har sjefene mine verdsatt det og godtatt mine noe høyere lønnskrav og betingelser. Anonymkode: 20e11...0a3 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #16 Skrevet 31. august 2023 Jeg har vært hjemme i to dager nå på grunn av forkjølelse, eller hva det nå er. Kroppsverk, feber, hodepine, pottetett, nyser og hoster. Ligget flat ut. Har fysisk jobb med kundekontakt, så hadde ikke hatt så mye å bidra med på jobb nå. Anonymkode: 932d0...29c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #17 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer an på. Hvis jeg er helt nedsyltet med dårlig allmenntilstand og hodepine, da gjør jeg det (hvis jeg kan). Men ikke hvis det bare er en lettere forkjølelse. Anonymkode: 2353b...48e Nå er jeg for eksempel på vei nedover. Stadig dårligere allmenntilstand, og stemmen er i ferd med å forsvinne. Jeg skal ha to timer med forelesning i morgen, og flere møter. Hvis jeg er like dårlig eller dårligere når jeg våkner i morgen, blir jeg hjemme. Ingen vil høre hva jeg sier uansett, hvis det fortsetter som det har begynt denne ettermiddagen. Anonymkode: 2353b...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå