Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 5 aborter og er nå gravid igjen. Jeg er så utrolig redd for å miste og vil gjøre alt jeg kan for å holde på denne. Bør jeg snakke med legen om sykemelding? Eller vil ikke det ha noe å si til eller fra? Jobber tredelt turnus i en veldig stressende jobb.

På en måte vil jeg ikke sykemeldes for da har jeg mer tid til bekymring, samtidig så vil jet gjøre alt jeg kan for at dette skal gå bra.

Anonymkode: fc597...b8f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg ikke vanligvis er sykmeldt, og har aldri vært sykmeldt i forbindelse med tidligere svangerskap eller aborter..

Skrevet

Ta praten med legen din 😊 Ikke vær redd for å lufte bekymringene. Etter din opplevelse med fem aborter er det klart at det er ekstra stressende når du så gjerne vil det skal holde. Tredelt turnus er hardt, og det er en egen artikkel om det i forbindelse med graviditet her: https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-unnga-vakenetter/

Fra artikkelen: "Hvis mor jobber natt- og skiftarbeid, kan dette utgjøre en risiko for fosteret."

Er det en mulighet for å tilrettelegge arbeidstiden? Sånn at du f. eks. kun jobber dagskift? Det vil nok en lege spørre om før en eventuell sykmelding, mulig også svangerskapspenger kan være aktuelt om det ikke lar seg gjøre å tilrettelegge. Ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: 9043d...46c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta praten med legen din 😊 Ikke vær redd for å lufte bekymringene. Etter din opplevelse med fem aborter er det klart at det er ekstra stressende når du så gjerne vil det skal holde. Tredelt turnus er hardt, og det er en egen artikkel om det i forbindelse med graviditet her: https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-unnga-vakenetter/

Fra artikkelen: "Hvis mor jobber natt- og skiftarbeid, kan dette utgjøre en risiko for fosteret."

Er det en mulighet for å tilrettelegge arbeidstiden? Sånn at du f. eks. kun jobber dagskift? Det vil nok en lege spørre om før en eventuell sykmelding, mulig også svangerskapspenger kan være aktuelt om det ikke lar seg gjøre å tilrettelegge. Ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: 9043d...46c

Tusen takk for et fint og respektfullt svar 💓 har bestilt time hos lege på onsdag om en uke, så får lufte det litt med henne da!

• Hjerte 2
Skrevet

Dersom du jobber tredelt hadde jeg bedt om tilrettelegging for å slippe nattarbeid. Få legen til å skrive et dokument/sykmelding på at du ikke kan jobbe natt dersom arbeidsgiver er vanskelig.

Anonymkode: d4152...c61

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det pga stress på jobben at du aborterte de 5 gangene? 

Anonymkode: 0931e...b70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det pga stress på jobben at du aborterte de 5 gangene? 

Anonymkode: 0931e...b70

Vet ikke hvorfor jeg har abortert

Skrevet

Har du snakket med legen om progesteronstøtte f eks?

Skrevet
Topsi skrev (3 timer siden):

Har du snakket med legen om progesteronstøtte f eks?

Jada, får det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...