AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Jeg dater en mann nå som jeg har kjent i mange år. Jeg kjenner også til eks-kona, og selv om jeg ikke kjenner henne, så er hun kjent i miljøet jeg er i. Hun er ikke lett å ha med å gjøre, mange har blitt lei av måten hun behandler folk på. Sladrer mye, er selvopptatt, blir fort sur på folk.. Mannen jeg dater har et barn med denne eks-kona. De har et godt samarbeid. Men de sees mye, han er med eks-storfamilien på tur, han er med eksen, barnet og den nye kjæresten til eksen på turer, og har ellers mye kontakt i hverdagen. Hadde dere orket dette? Dvs at dersom han og jeg blir et par, må jo jeg også bli med på disse eksfamilie- greierne? Jeg vet hun misliker meg, det har jeg fra flere kanter. Men hun misliker «alle». Skal jeg virkelig orke å gå inn i dette? Ser dere for dere at jeg kan bli sammen med denne mannen uten å bli noe særlig involvert i eksfamilien? Anonymkode: 76b58...b44
Gjest diddums Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Jeg hadde mye heller valgt en mann med godt samarbeid med eksen en en som ikke klarer det. Enhver mann vil atagelig ha noen i storfamilien eller venneflokken man ikke liker så godt. Du bør snakke med mannen om forventninger og se om dere kommer fram til noe dere begge trives med.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Du får si at du ikke blir med på ting som inkluderer eksen siden hu er ei bitch og alle vet det Anonymkode: 92738...122
Fjellmannover190 Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Har flere jeg kjenner som har det slik, og det er ofte en praktisk tilnærming for barn. De setter stor pris på at deres foreldre har et bra forhold, og gjerne at de er litt sammen. Vi har det slik, men det blir mindre og mindre kontakt. Og i perioder der man blir involvert på andre hold, så vil dette gå ned. Det handler uansett om å stole på hverandre i et forhold, kan du ikke stole på partneren, så bør man heller ikke involvere seg er min mening
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Fjellmannover190 skrev (16 minutter siden): Har flere jeg kjenner som har det slik, og det er ofte en praktisk tilnærming for barn. De setter stor pris på at deres foreldre har et bra forhold, og gjerne at de er litt sammen. Vi har det slik, men det blir mindre og mindre kontakt. Og i perioder der man blir involvert på andre hold, så vil dette gå ned. Det handler uansett om å stole på hverandre i et forhold, kan du ikke stole på partneren, så bør man heller ikke involvere seg er min mening Jeg stoler på han, men syns det blir mye tid som går vekk til eksfamilien. Han har barnet annenhver langhelg, også er det altså andre helger stadig vekk som går med til felles happenings med de. Det er selvsagt veldig bra at de har et godt samarbeid for barnas skyld, jeg ser bare ikke at det er så mye plass til meg der. Anonymkode: 76b58...b44
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 Dette høres helt greit ut. Voksne mennesker må takle voksen verden. Og den består av skilte foreldre, mine, dine barn og alt det der. Hvis de samarbeider så er det bra for ungene og dermed bra for dere. Mindre tull. Eneste jeg vil sette et gult flagg på er mengden samvær med eks-familie. Noe er ok og helt naturlig. Men du har vel også familie og selv om unger alltid er pri 1, så må han vise at du er viktigere enn eks. Her må han holde en balanse og dere må kunne snakke åpent om det uten å bli barnslige. Anonymkode: 8733c...fd0 1
Fjellmannover190 Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stoler på han, men syns det blir mye tid som går vekk til eksfamilien. Han har barnet annenhver langhelg, også er det altså andre helger stadig vekk som går med til felles happenings med de. Det er selvsagt veldig bra at de har et godt samarbeid for barnas skyld, jeg ser bare ikke at det er så mye plass til meg der. Anonymkode: 76b58...b44 Jeg vil tro at om han velger deg framover, så vil du få større prioritering. Du bør ta det opp med han, om han vil prioritere deg framover, og at du ikke vil naturlig omgås hans eks-familie. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Han synes neppe hun er så ille som du gjør ettersom han er så mye sammen med henne. Jeg tror ikke noe på at han hadde blitt med på disse turene hvis han mislikte henne. Det at dere to forholder dere til henne på to så ulike måter gjør at dette har jeg ingen som helst tro på at kan fungere. Anonymkode: baaf3...9cf 3 1
Rotemor Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du får si at du ikke blir med på ting som inkluderer eksen siden hu er ei bitch og alle vet det Anonymkode: 92738...122 Mannen synes tydeligvis ikke det. Men ts har bestemt seg for at hun er fæl. Så for mannen og barnets skyld bør TS trekke seg. Den eneste som viser dårlig holdning og oppførsel her er jo ts. Men for å svare på spørsmålet ville jeg ikke hatt noen problemer med at de var sammen for barnet, eller at han var knyttet til storfamilien. Men jeg ville hatt betenkeligheter med hensyn til min rolle og plass under hele. Spesielt hvis vi planla barn en gang i fremtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Du kommer deg ikke unna folk som har eks-familie...nesten hele norge (riktig aldersgruppe) er jo skilt. Anonymkode: a63f5...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han synes neppe hun er så ille som du gjør ettersom han er så mye sammen med henne. Jeg tror ikke noe på at han hadde blitt med på disse turene hvis han mislikte henne. Det at dere to forholder dere til henne på to så ulike måter gjør at dette har jeg ingen som helst tro på at kan fungere. Anonymkode: baaf3...9cf Det er alltid veldig interessant hvordan enkelte på KG trekker konklusjoner som dette på så lite grunnlag. Du aner for det første ingenting om hva han syns om henne. Jeg har flere venninner som er tidligere venner av henne, empatiske, lojale, rause venninner, men som ikke har orket å stå i vennskapet med henne pga alt for mye vondt og vanskelig. Men nå var ikke poenget å snakke så mye om henne. Jeg kan fint forholde meg til henne på enkelte tilstelninger, men månedlige helger sammen blir altfor mye, føler jeg. Så lurte jeg bare på andres erfaringer da.. Anonymkode: 76b58...b44
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Hvis han bare ser barnet sitt annenhver helg, så er det jo ikke noe rart at han kaster seg over alle anledninger til å treffe det ekstra. Anonymkode: 26926...11f 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Ja, det hadde gått greit for meg. Jeg har det slik med kjæresten. Vi har begge barn fra før og mye kontakt med barnets andre forelder (og i noen grad resten av storfamilien). Feirer jul og en del andre høytider med barn og ekspartner. Jeg liker ikke kjærestens eks, og unngår dermed å omgås i særlig grad. Det går også helt fint. De gangene vi tilbringer tid sammen, som i bonusbarnas bursdager, konverserer vi høflig når vi må. Anonymkode: 8f569...69f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er alltid veldig interessant hvordan enkelte på KG trekker konklusjoner som dette på så lite grunnlag. Du aner for det første ingenting om hva han syns om henne. Jeg har flere venninner som er tidligere venner av henne, empatiske, lojale, rause venninner, men som ikke har orket å stå i vennskapet med henne pga alt for mye vondt og vanskelig. Men nå var ikke poenget å snakke så mye om henne. Jeg kan fint forholde meg til henne på enkelte tilstelninger, men månedlige helger sammen blir altfor mye, føler jeg. Så lurte jeg bare på andres erfaringer da.. Anonymkode: 76b58...b44 Jeg dømmer kun ut i fra opplysningene du kommer med. Han drar på flere turer med ekssvigerfamilien skriver du. Det er uvanlig i utgangspunktet og man gjør det i hvert fall ikke hvis man ikke tåler trynet på eksen. Og han kjenner henne mye bedre enn du gjør. Jeg skjønner at denne svir, men det ser ut til at han ikke har noen problemer med henne. Og da kommer han ikke til å like din negativitet heller. Anonymkode: baaf3...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 Jeg syns flere av dere er unødvendig krasse mot meg. Husk at dere ikke aner hvem jeg er, hvilken personlighet jeg har og hvordan jeg pleier å behandle andre. Jeg skrev bare et lite innlegg, og ut fra det er det flere som hiver seg på og mener det er meg det er noe galt med. Jeg er en forsiktig person som alltid prøver å gjøre så godt jeg kan for at alle andre skal ha det bra, og strekker meg alltid så godt jeg kan for å få det til. Jeg har ikke sagt noe om dette til mannen jeg dater. Jeg syns det er helt supert at han og eksen samarbeider godt for barnets skyld. Men jeg er også en person oppi dette, som bare luftet mine private tanker her inne for å få høre andres erfaringer og tanker. Dere trenger ikke dytte meg ned av den grunn. Anonymkode: 76b58...b44 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #16 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns flere av dere er unødvendig krasse mot meg. Husk at dere ikke aner hvem jeg er, hvilken personlighet jeg har og hvordan jeg pleier å behandle andre. Jeg skrev bare et lite innlegg, og ut fra det er det flere som hiver seg på og mener det er meg det er noe galt med. Jeg er en forsiktig person som alltid prøver å gjøre så godt jeg kan for at alle andre skal ha det bra, og strekker meg alltid så godt jeg kan for å få det til. Jeg har ikke sagt noe om dette til mannen jeg dater. Jeg syns det er helt supert at han og eksen samarbeider godt for barnets skyld. Men jeg er også en person oppi dette, som bare luftet mine private tanker her inne for å få høre andres erfaringer og tanker. Dere trenger ikke dytte meg ned av den grunn. Anonymkode: 76b58...b44 Ingen har da dyttet deg ned? Ærlig talt. Anonymkode: 26926...11f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #17 Skrevet 31. august 2023 Jeg svarer som jeg alltid gjør i slike tråder: du må gå en ekstra runde med deg selv, og se om dette er noe for deg. For noen fungerer dette kjempefint, for andre blir det bare krøll… Ikke sett i gang med fellesbarn og hele pakka før du er så sikker som du kan få blitt 😅 Dersom alle parter liker og respekterer hverandre er det selvfølgelig enklest, ja kanskje til og med hyggelig med en slik stor «bonus»familie! Men, dette passer ikke for alle. Anonymkode: 3142c...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #18 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kommer deg ikke unna folk som har eks-familie...nesten hele norge (riktig aldersgruppe) er jo skilt. Anonymkode: a63f5...4fa Men ikke alle bruker all sin fritiden med x familien, det er forskjellen. Jeg har barn med fedre jeg ikke er sammen med lengre, vi har et godt samarbeid. Har både reist på tur sammen og ferierer noen julaftener og andre ting som bursdag sammen. Men vi henger ikke sammen stort sett hver eneste fritid utenom det sammen. Er jo ikke det at han har en x familie her. Barna mine fikk en stemor som hatet vi hadde et godt samarbeid, og ville ikke vi skulle prate eller ha dialog utenom, fordi hun var så redd for at vi liksom skulle bli et par igjen. Og jeg føler ikke ts er der heller. Om barnemoren vil ikke ha henne der, eller misliker henne blir det jo veldig vanskelig fremover. Om han skal bruke nesten all tid med x og den siden. Så jeg ser hva hun spør om. jeg tenker du kan fint ikke være med på alt, men prioritere noe. Om x vil gjøte ting vanskelig og bare velge og mislike deg uten og vite hvem du er eller hvordan du er mot barna. Ser jeg det vanskelig og forsette forholdet, ihvertfall om kjæresten din bare lar hun holde på. Det finnes desverre veldig mange kvinner som liker og ha full kontroll over x, men ikke vil ha et forhold. Setter ofte kjepper i hjula for nye forhold, men dem selv kan ha kjærester og nye partnere. Så du må nesten se helhetsbilde her. Men møt henne i det minste med en positivt holding, så ligger resten hos henne. Anonymkode: 4b1b0...c67
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #19 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg syns flere av dere er unødvendig krasse mot meg. Husk at dere ikke aner hvem jeg er, hvilken personlighet jeg har og hvordan jeg pleier å behandle andre. Jeg skrev bare et lite innlegg, og ut fra det er det flere som hiver seg på og mener det er meg det er noe galt med. Jeg er en forsiktig person som alltid prøver å gjøre så godt jeg kan for at alle andre skal ha det bra, og strekker meg alltid så godt jeg kan for å få det til. Jeg har ikke sagt noe om dette til mannen jeg dater. Jeg syns det er helt supert at han og eksen samarbeider godt for barnets skyld. Men jeg er også en person oppi dette, som bare luftet mine private tanker her inne for å få høre andres erfaringer og tanker. Dere trenger ikke dytte meg ned av den grunn. Anonymkode: 76b58...b44 Jeg er helt enig med deg, det er så lett og sitte bak et tastatur og trykke noen ned. Lage kvalme og mene du er problemet. Jeg har svart deg som #6 jeg skjønner godt tankene og bekymringene dine her. Og føler ikke du har noe i mot at han har en x familie, men med så mye tid dem bruker på hverandre, og barnemoren ikke vil godta eller like deg, eller inkludere deg. Så tror jeg dette forholdet kan bli veldig vanskelig. Ihvertfall ikke lag noen felles barn eller flytt sammen før man vet at dette går. Anonymkode: 4b1b0...c67
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #20 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men ikke alle bruker all sin fritiden med x familien, det er forskjellen. Jeg har barn med fedre jeg ikke er sammen med lengre, vi har et godt samarbeid. Har både reist på tur sammen og ferierer noen julaftener og andre ting som bursdag sammen. Men vi henger ikke sammen stort sett hver eneste fritid utenom det sammen. Er jo ikke det at han har en x familie her. Barna mine fikk en stemor som hatet vi hadde et godt samarbeid, og ville ikke vi skulle prate eller ha dialog utenom, fordi hun var så redd for at vi liksom skulle bli et par igjen. Og jeg føler ikke ts er der heller. Om barnemoren vil ikke ha henne der, eller misliker henne blir det jo veldig vanskelig fremover. Om han skal bruke nesten all tid med x og den siden. Så jeg ser hva hun spør om. jeg tenker du kan fint ikke være med på alt, men prioritere noe. Om x vil gjøte ting vanskelig og bare velge og mislike deg uten og vite hvem du er eller hvordan du er mot barna. Ser jeg det vanskelig og forsette forholdet, ihvertfall om kjæresten din bare lar hun holde på. Det finnes desverre veldig mange kvinner som liker og ha full kontroll over x, men ikke vil ha et forhold. Setter ofte kjepper i hjula for nye forhold, men dem selv kan ha kjærester og nye partnere. Så du må nesten se helhetsbilde her. Men møt henne i det minste med en positivt holding, så ligger resten hos henne. Anonymkode: 4b1b0...c67 Tusen takk for fint og seriøst svar❤️ Anonymkode: 76b58...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå