Gå til innhold

Data-sim i mobiltelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som nevnt så undrer jeg på om en kan benytte et data-simkort i telefonen? Det vil si, hvis en har flere forskjellige telefonabb uten data og benytter datasim til å dekke data behovet? Telefonene har støtte for flere simkort.

Anonymkode: dfc38...45b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, som nevnt så undrer jeg på om en kan benytte et data-simkort i telefonen? Det vil si, hvis en har flere forskjellige telefonabb uten data og benytter datasim til å dekke data behovet? Telefonene har støtte for flere simkort.

Jeg gjør dette for å få datadekning og media i bilen.

• Liker 1
Skrevet

Ja det skal normalt sett gå fint :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke meg så godt på det her, det skal jeg innrømme. Men hva er forskjellen på f.eks datasim og mobilt bredbånd? Hvis det er slik at en kan benytte et datasim i en 4G/5G router? For det er jo en vesentlig prisforskjell der. 

Men det var forøvrig datasim jeg tenkte på i utgangspunktet. Så da går det fint an å bruke dette i flere telefoner. Så da kan jeg bestille opp slik at jeg får 4 datasim og benytte disse til 4 forskjellige numre 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg forstår ikke meg så godt på det her, det skal jeg innrømme. Men hva er forskjellen på f.eks datasim og mobilt bredbånd? Hvis det er slik at en kan benytte et datasim i en 4G/5G router? For det er jo en vesentlig prisforskjell der. 

Men det var forøvrig datasim jeg tenkte på i utgangspunktet. Så da går det fint an å bruke dette i flere telefoner. Så da kan jeg bestille opp slik at jeg får 4 datasim og benytte disse til 4 forskjellige numre 😀

Rent teknisk sett så tror jeg ikke at det er noe forskjell. Det er kanskje noen tekniske detaljer mtp 8-sifret vs 12-sifret nummer og andre småting. Begge typer SIM vil nok fungere både i telefoner og rutere. Men forskjellen kan ligge i avtalevilkårene med tanke på hvilken type bruk som blir godtatt, og det er nok også grunnen til forskjell i pris.

Jeg har f.eks. et 100GB telefonabonnement som på mange måter er både billigere og bedre enn "mobilt bredbånd". Men vilkårene sier noe slikt som at det ikke er tillatt å bruke SIM-kortet "i en ruter", og at mobildataene som konsumeres skal være generert av brukeren selv. Altså man kan ikke sette opp forskjellige automatiserte prosesser og slikt som sluker data, men forbruket skal være tjenester man aktivt bruker selv, slik som streaming man selv starter opp osv. Det er nok likevel ikke forbudt å bruke "wifi hotspot" på telefonen og la telefonen være en ruter.

Anonymkode: 8fd4b...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...