Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 123hopp
Skrevet

Heisann.

Kjæresten min er lege og møter da i forbindelse med jobb en god del folk.

Bare hyggelig det, men nå har han jobbet som lege i nesten et år, og han forteller meg så ufattelig mange historier om damer som prøver seg rett og slett.

Han har kommet hjem og fortalt meg den ene historien etter den andre, og det vi begge har bitt oss merke i nå er at det nesten bare er alenemødre som prøver seg på han.

Min kjære har forklart det slik at det virker ikke som om disse alenemødrene er interressert i HAN (hans personlighet, utseendet, o.l.), men interresert i en forsørger, en med penger, en med status, en de kan skryte av...og ikke minst, en som kan bli reservepappa for ungen dem har ploppa ut uten å tenke seg om.

Merker jeg blir provosert.

Ikke fordi de prøver seg...for det tar jeg som et kompliment, men fordi de søren meg ikke har respekt nok til å se personen bak yrket!

De må da søren meg forstå at det skal være kjærlighet (i hvertfall en liten forelskelse) med i bildet hvis de først skal prøve seg. Ikke penger eller status.

Hvem vil ha en reservepappa som bare er god for penger?

Jeg blir oppgitt...fordi det virker som om enkelte alenemødre er så korttenkte og desperate.

For guds skyld da kvinnfolk, ha litt mer respekt for dere selv. Eier dere ikke stolthet? :overrasket:

Og hva med barnet deres? Er det et fett hvordan reservepappaen er så lenge han tjener godt nok?

Vet ikke hva jeg vil med dette. Trengte å få ut litt frustrasjon. For jeg syns synd på mange av disse alenemødrene. For de ydmyker jo seg selv til de grader.

Min kjære er forresten ikke den eneste som har fortalt dette.

Han har også to kollegaer som har bekreftet dette. Så et sted må de jo ha det i fra... :overrasket:

ps: beklager for ev.t skrivefeil. Litt sent nå. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter visst med en deadline her, så får ikke svart så langt (uff).

Men: I hvilke sammenhenger prøver jentene seg? På legekontoret? I så fall skal det vel litt til å legge så mye i det som det du/dere gjør - i løpet av en konsultasjon (eller fler) eller andre korte møter er det grenser for hvor mye folk går i dybden for å finne ut av en annens personlighet. Jeg tror også en del, både jenter og gutter, faller for en persons status (evt utstråling) uten å reflektere over hvorfor. De blir dermed flørtete uten å tenke mer over grunnen. Kanskje det er fordi din kjæreste selv IKKE føler seg tiltrukket av disse jentene, at de ikke "klikker", at han tenker de også "bare" tenker forsørger/status/trygghet.

For all del, det kan jo være noe i det - på samme måte som også barnløse kvinner har en tendens til å velge forsørgertyper eller menn som har barn fra før og bevist" at de er gode fedre. Men jeg er ganske sikker på at det stort sett er ganske så ubevisst både fra alenemødre og barnløse sin side - følelsene blir "provosert fram" på grunn av visse variabler, men man styrer ikke dette så mye selv.

Desuten kjenner jeg flere alenemødre som ikke er sånn som du beskriver... Og hva er en alenemor? De fleste har tross alt bidrag fra faren, en far som tar en del av omsorgen, eller offentlige bidrag - få vil velge seg en mann primært for å få en far til ungen...

Skrevet

og forresten virker det LITT som du ikke bare tar det som en kompliment ettersom du hovedsaklig har stygge ting å si om disse damene:-)

Skrevet

På seg selv kjenner man andre?

Sikker på at dette er helt sant da og ikke bare dere som tillegger jentene meninger, motiv og umoralske holdninger.

Er ganske rart at du, som sitter hjemme, kan fortelle oss hva alle disse jentene tenker i sitt lille hode....

Gjest 123hopp
Skrevet
Men: I hvilke sammenhenger prøver jentene seg? På legekontoret? I så fall skal det vel litt til å legge så mye i det som det du/dere gjør - i løpet av en konsultasjon (eller fler) eller andre korte møter er det grenser for hvor mye folk går i dybden for å finne ut av en annens personlighet. Jeg tror også en del, både jenter og gutter, faller for en persons status (evt utstråling) uten å reflektere over hvorfor. De blir dermed flørtete uten å tenke mer over grunnen. Kanskje det er fordi din kjæreste selv IKKE føler seg tiltrukket av disse jentene, at de ikke "klikker", at han tenker de også "bare" tenker forsørger/status/trygghet.

Nei, ikke bare på legekontoret. t.o.m jeg forstår at man ikke rekker så mye inne på kontoret.

han jobber b.l.a på skadeavdelingen på legevakten her i byen som vikar innimellom og der kommer han enda mer nær pasientene sine. folk titter inn og ut der, kommer på kontroll en uke senere, og vips...så blir han spurt om å utveksle tlf.nr, osv, osv, osv...

For all del, det kan jo være noe i det - på samme måte som også barnløse kvinner har en tendens til å velge forsørgertyper eller menn som har barn fra før og bevist" at de er gode fedre. Men jeg er ganske sikker på at det stort sett er ganske så ubevisst både fra alenemødre og barnløse sin side - følelsene blir "provosert fram" på grunn av visse variabler, men man styrer ikke dette så mye selv.

Eh... man MÅ da virkelig kunne styre sine følelser.

For, nr 1... man skal ikke prøve seg på legen sin. det er respektløst. Men hva annet kan man forvente av alenemødre?

Høres ut som om jeg er veldig fordomsfull her, og det er jeg nok litt ogsp, men tror jeg har en del rett.

Desuten kjenner jeg flere alenemødre som ikke er sånn som du beskriver... Og hva er en alenemor? De fleste har tross alt bidrag fra faren, en far som tar en del av omsorgen, eller offentlige bidrag - få vil velge seg en mann primært for å få en far til ungen...

Eh. du må virkelig være på vidda. hva så hvis faren til ungen dems betaler bidrag?

i de fleste tilfeller er da ikke faren til stede uansett. :ler:

Gjest 123hopp
Skrevet
og forresten virker det LITT som du ikke bare tar det som en kompliment ettersom du hovedsaklig har stygge ting å si om disse damene:-)

det må du gjerne tro, men når du først tror noe sånt... gi meg da også argumenter FOR. Slik at du kan slå litt hardere i bordet. med det.

Holder ikke med å si at jeg bare har stygge ting å si om dem, for jeg snakker ikke om alle alenemødrene i hele verden. ;)

Gjest 123hopp
Skrevet

Sikker på at dette er helt sant da og ikke bare dere som tillegger jentene meninger, motiv og umoralske holdninger.

Er ganske rart at du, som sitter hjemme, kan fortelle oss hva alle disse jentene tenker i sitt lille hode....

ja...på seg selv KAN man kjenne andre. Men ikke i dette tilfeller.

har ikke barn jeg.

Ja, dette er sant da både min kjære og kollegaer (det står i hovedinnlegget hvis du leser igjen) bekrefter dette. :)

Gjest 123hopp
Skrevet

og en ting... jeg sier ikke hva noen tenker. jeg formidler bare noe andre folk igjen har fotalt meg. ;)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det første som slår meg er at denne legemannen din må ha et overdimensjonert ego!? Stemmer det eller?

Jeg har to barn. Har vært alene med dem i mange år og kan garantere at jeg aldri har prøvd å sjekke legen. En lege er noe man forholder seg til på et proffesjonelt plan.

Rent bortsett fra det så mistenker jeg dem for å være litt følelsesmessig avstumpet (yrkesskade). Men jeg antar at det bare dreier seg om fordommer på lik linje med at andre har fordommer om alenemødre? :)

Det smilet du sender legen når han akkurat har sydd igjen barnet ditt, det betyr; takk og lov at det gikk bra. Det betyr ikke; vil du gifte deg med meg. Utrolig nok. :overrasket: Men nå som jeg har forstått at vennlighet kan være et problem for disse gutta skal jeg vokte meg vel for å smile. :) Uff, har så lett for det skjønner du.

Når det gjelder barna som disse alenemødrene plupper ut uten å tenke. Vel du kan vel si det er tankeløst av oss og ikke forutsi skilsmissen samtidig som vi planlegger ekteskapet og familien. Noen mennesker er bare så utrolig naive. Du får bare trøste deg med at du er smartere enn som så.

Medlidenhet for min situasjon som alenemor vil jeg ha meg frabedt. Mitt valg, mitt ansvar. Ikke føler jeg meg desperat og ikke syter jeg.

Hvor disse legejyplingene har det fra at de er jaga vilt? Jeg tror fortsatt det har noe å gjøre med et overdimensjonert ego jeg da. Nå har jeg visst fått enda flere fordommer når det gjelder leger. Uff. Jeg forsøker virkelig å jobbe med disse fordommene mine. Men det er ikke alltid enkelt.

Skrevet

Det er jo ikke så unaturlig at det er alenemødre, altså single mødre som evt prøver seg da... for gifte kvinner har jo allerede funnet en, mens de sinlge da ofte er på utkikk etter en. Også har jo leger lenge blitt sett på som et "bra" bytte da

Gjest !BettyBoob!
Skrevet
Det er jo ikke så unaturlig at det er alenemødre, altså single mødre som evt prøver seg da... for gifte kvinner har jo allerede funnet en, mens de sinlge da ofte er på utkikk etter en. Også har jo leger lenge blitt sett på som et "bra" bytte da

Bra og bra. Tror nok det kommer veldig ann på personen gitt.

Selv så hadde jeg hatt betenkeligheter med å date eller bli sammen med en lege. Og det fordi jeg nok har litt fordommer ovenfor dem. De kan virke kyniske og litt hovne, men som sagt... dette er bare fordommer. Men tråden handler jo egentlig ikke om dette heller så jeg avsporte litt her. :sjenert:

Gjest !BettyBoob!
Skrevet
Hvor disse legejyplingene har det fra at de er jaga vilt? Jeg tror fortsatt det har noe å gjøre med et overdimensjonert ego jeg da. Nå har jeg visst fått enda flere fordommer når det gjelder leger. Uff. Jeg forsøker virkelig å jobbe med disse fordommene mine. Men det er ikke alltid enkelt.

Du er ikke alene med dine fordommer. :ler:

Skrevet
Bra og bra. Tror nok det kommer veldig ann på personen gitt.

Selv så hadde jeg hatt betenkeligheter med å date eller bli sammen med en lege. Og det fordi jeg nok har litt fordommer ovenfor dem. De kan virke kyniske og litt hovne, men som sagt... dette er bare fordommer. Men tråden handler jo egentlig ikke om dette heller så jeg avsporte litt her. :sjenert:

:ler: Jo, jeg kunne heller ikke vært sammen med en, jeg hadde vel flydd og spurt hele tiden "er dette normalt?" og "dette da?"

Jeg synes ikke lenger de er kyniske og hovne, snakket med en sykepleier om dette og hun sa at særlig kirurgene har en helt enorm selvtillit, men det må de ha i den jobben. Så da virker det som om de er helt skutt i huet ;)

Jeg kjenner en innmari snill en, en som tør å være personlig og la seg engasjere, men han er også brølete mot f.eks. sykepleierne...

Skrevet
Det første som slår meg er at denne legemannen din må ha et overdimensjonert ego!? Stemmer det eller?

Jeg har to barn. Har vært alene med dem i mange år og kan garantere at jeg aldri har prøvd å sjekke legen. En lege er noe man forholder seg til på et proffesjonelt plan.

Rent bortsett fra det så mistenker jeg dem for å være litt følelsesmessig avstumpet (yrkesskade). Men jeg antar at det bare dreier seg om fordommer på lik linje med at andre har fordommer om alenemødre?  :)

Det smilet du sender legen når han akkurat har sydd igjen barnet ditt, det betyr; takk og lov at det gikk bra. Det betyr ikke; vil du gifte deg med meg. Utrolig nok.  :overrasket: Men nå som jeg har forstått at vennlighet kan være et problem for disse gutta skal jeg vokte meg vel for å smile.  :) Uff, har så lett for det skjønner du.

Når det gjelder barna som disse alenemødrene plupper ut uten å tenke. Vel du kan vel si det er tankeløst av oss og ikke forutsi skilsmissen samtidig som vi planlegger ekteskapet og familien. Noen mennesker er bare så utrolig naive. Du får bare trøste deg med at du er smartere enn som så.

Medlidenhet for min situasjon som alenemor vil jeg ha meg frabedt. Mitt valg, mitt ansvar. Ikke føler jeg meg desperat og ikke syter jeg.

:klappe:

Skrevet
Nei, ikke bare på legekontoret. t.o.m jeg forstår at man ikke rekker så mye inne på kontoret.

han jobber b.l.a på skadeavdelingen på legevakten her i byen som vikar innimellom og der kommer han enda mer nær pasientene sine. folk titter inn og ut der, kommer på kontroll en uke senere, og vips...så blir han spurt om å utveksle tlf.nr, osv, osv, osv...

Tja - det er jo ikke rart man kommer igjen på konroll. Noen mennesker er selvsagt også i mer desperate situasjoner enn andre, og kan oppføre seg deretter. Legen hjelper dem i en sårbar situasjon, noe som kan utløse følelser. Legevakta er sikkert ekstra utsatt i så måte.

Eh... man MÅ da virkelig kunne styre sine følelser.

For, nr 1... man skal ikke prøve seg på legen sin. det er respektløst. Men hva annet kan man forvente av alenemødre?

Høres ut som om jeg er veldig fordomsfull her, og det er jeg nok litt ogsp, men tror jeg har en del rett.

Pasienten har faktisk "lov" til å prøve seg på legen - det er vel legen som er den profesjonelle som skal si nei. Som nevnt, pasienten er i en sårbar situasjon. Som andre nevner her er det ikke rart det er fortrinnsvis single kvinner i "passende" alder som prøver seg. Du høres mer enn litt fordomsfull ut om du mener man ikke kan forvente annet enn respektløshet av alenemødre, og igjen: Pasientene er i en sårbar situasjon, og følelsene som utløses avhenger selvsagt også av deres livssituasjon ellers. En enkemann kan f eks bli veldig kontaktsøkende fordi han er ensom (hadde en gammel onkel som stadig oppsøkte sånne steder for å være sosial). En opptatt kvinne vil kanskje skjule at hun blir betatt på grunn av omsorgen hun får av legen, en enslig kvinne trenger ikke skjule det i like stor grad.

Må innrømme at jeg synes kjæresten din høres litt lite reflektert ut hvis han ikke ser årsakene til at folk handler som de gjør, men heller bruker det for årakke ned på en ganske stor gruppe mennesker.

Eh. du må virkelig være på vidda. hva så hvis faren til ungen dems betaler bidrag?

i de fleste tilfeller er da ikke faren til stede uansett.  :ler:

Jeg betrakter ikke meg selv som så veldig langt ute på vidda bare fordi jeg faktisk kjenner alenemødre som er helt annerledes enn de du beskriver, og fordi jeg tviler på at de fleste/mange alenemødre PRIMÆRT er ute etter en far/forsørger. Det heter vel å nyansere, men jeg skjønner at det er vanskelig. Økonomisk er f eks mange alenemødre bedre stilt enn en god del enslige, barnløse. Men det er kanskje logisk at en kvinne med barn i tillegg til å se etter en mann hun kan falle for, OGSÅ leter etter stefarsegenskaper.

Ellers finnes det selvsagt mye snåle folk - jeg innrømmer at jeg også kan se for meg at det henger en del håpløse tilfeller rundt om kring, og at Legevakta (nede ved Akerselva, får biler i hodet..) sikkert er et sted man møter fler av dem enn om kjæresten din hadde jobbet på andrologiavdelinga på Haukeland...

Skrevet

Å herregud :overrasket:

Dette å da være en av de mest ufrivillig morsomme tråder jeg har lest her inne.

Og før jeg satte meg ned å skrev nå tok jeg en tlf til søstra mi ( som også er lege) om dette er et "problem " hun har hørt fra sine mannlige kollegaer.

De hadde ikke det, men opplevde at damer kanskje var noe flørtete men det var uavhengig av sivilstand.

Tror både typen din og vennene hans får nedjustere egoet sitt :roll:

Skrevet

Mulig typen din legger litt for mye i det han tolker om "flørt" .

I sommer var jeg nødt til å kontakte lege da jeg var på mitt hjemsted på ferie. Dette er et gudsforlatt plass i nord-norge hvor utflyttingen er større enn innflyttinga for å si det sånn. Siden det er 17 år siden jeg flyttet sørover var det selvfølgelig ikke noe journal på meg heller.

Jeg ble vel noe "tatt på senga" da jeg kom inn til legen som virkelig var en kjekk kar. Det første han sier er at hhan ikke har sett meg før( naturlig nok) og spørr litt hva jeg drev med her sørpå osv.. sånn lett flyt i samtalen kan du si.. Jeg spørr han hva i all verden som får noen frivillig til å flytte til et sånn gudsforlatt plass som XXX hjemplassen min.

Han sier da han liker naturen osv, så sier han sånn i en bisetning at han jo har samboer og familie her opp.

Vel poenget med min lille historie er at denne legen kanskje trodde jeg "prøvde meg " på han noe som slett ikke var tilfelle.

tenkte med engang at det var sikkert derfor han bare sånn i farten nevnte det med samboer :ler:

Og jeg er alenemor ja;-) Men det kunne han ikke vite hverken utifra journal eller det samtalen vår på legekontoret dreide seg om ;)

Gjest Miloine
Skrevet

:hoho: er det mulig å skrive sånn som trådstarter og virkelig mene det :overrasket:

Enig med Betty Boop og klapper for deg sammen med Piper :klappe::klappe:

-------------------------------------------------------------------------------

Hva annet man kan forvente av en alenemor enn det?

Ingenting, alle allenemødre er jo stokk dumme! :ironi:

og ikke minst, en som kan bli reservepappa for ungen dem har ploppa ut uten å tenke seg om.

Mener du en alenemor som er forlatt av barnets far, da far fant en annen dame og valgte å gå fra kone og barn?

Mener du en kone som mistet mannen sin i en tragisk ulykke eller sykdom som da endte opp som alenemor?

Mener du en mor som valgte å beholde barnet istedenfor å ta abort som da resulterte i at barnets far forsvant?

Mener du en alenemor som står oppreist der andre velger å skrike i ren utmattelse?

Hva mener du med de siterte setningene ovenfor?

men interresert i en forsørger, en med penger, en med status, en de kan skryte av...

Så mannen din er nyutdannet lege han ja, så flott for deg da.

Dersom denne alenemoren prøvde seg på denne ”høytstående” mannen din pga. høy innntekt, og din mann gav etter, tror jeg hun ville ha forsvunnet noe sabla fort da hun oppdaget at han satt med studielån (med skyhøy rente) så stor som en natt er vond

Ikke mye gull å hente der akkurat, ikke med de første årene ihvertfall.

Bare behold denne ”rike høytstående nyutdannede legen din du” han er nok ikke så ettertraktet som du skal ha det til.

Skriver du inn hit fordi du egentlig er forbannet over at mannen din er smigret over dette?

Aner jeg et aldri så lite snev av sjalusi?

Jeg har vært alenemor i mange år, og før jeg traff min nåværende samboer som forøvrig ikke er lege, tenkte jeg virkelig ikke i de baner du beskriver.

Tro meg, jeg var ikke på utkikk etter en mann med høy inntekt, men en mann som viste både meg og barnet mitt respekt og som barnet mitt respekterte.

Mulig at mannen din også er utrolig innbilsk, og innbiller seg at et vennlig smil eller en fortjent klem betyr flørting.

Min søster var gift med en lege i 15 år, hun sa:"hva du enn gjør "Miloine" hold deg langt unna en lege, de er aldri hjemme å tenker kun på jobben.

Så den dagen du og denne fromme høytstående legemannen din en dag får barn sammen, vil du nok føle deg som en alenemor uansett, de fleste leger bor på jobben og må jobbe ræva si for å få betalt studielån og andre lån, og har de barn så vet de bare at det bor noen korte mennesker i huset.

Skrevet

Rent bortsett fra det så mistenker jeg dem for å være litt følelsesmessig avstumpet (yrkesskade). Men jeg antar at det bare dreier seg om fordommer på lik linje med at andre har fordommer om alenemødre?  :)

Det smilet du sender legen når han akkurat har sydd igjen barnet ditt, det betyr; takk og lov at det gikk bra. Det betyr ikke; vil du gifte deg med meg. Utrolig nok.  :overrasket: Men nå som jeg har forstått at vennlighet kan være et problem for disse gutta skal jeg vokte meg vel for å smile.  :) Uff, har så lett for det skjønner du.

:klappe:

Fra en alenemor, som har vært gift med en lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...