AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Del Skrevet 31. august 2023 Jeg er ingeniør og FLT-medlem (kom fra Fellesforbundet og var dypt inne i LOFavør med boliglån, billån og alle forsikringer der). Driver og lurer på å gå over til NITO siden det er en større organisasjon på min arbeidsplass, men er usikker på om godene der er bedre. Ser renten NITO-medlemmer får på boliglån i Nordea er dårligere enn den vi har på vårt LOFavør-lån, og med LOFavør får jeg toppkasko (hakket over fullkasko) uten tillegg i pris. Har også gratis innboforsikring (uten egenandel siden både jeg og samboer er LO-medlemmer) og mange andre forsikringer som jeg ikke har helt oversikt over i skrivende stund. Er også veldig fornøyd med Sparebank1 (som er de som tilbyr LOFavør), så det sitter langt inne å skifte. Det det står på da er rett og slett om de forhandler lønn bedre enn FLT. Har hørt det er tilfellet ved en annen bedrift i området. Selv fikk jeg 7,5 kr per time i sentralt tillegg, men er relativt nyansatt og skulle egentlig ikke lønnsjusteres før neste år, så vet ikke om det er et lokalt tillegg jeg har gått glipp av da kanskje? Setter pris på alle innspill 😊 Anonymkode: 0a2b3...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Del Skrevet 31. august 2023 Nå forhandler NITO tillitsvalgte innad i egen bedrift, og ikke sentralt. Så hva resultatet ble, kommer an på hvilken bedrift du spør om. Hvis det er et stort NITO miljø på din arbeidsplass, ville jeg kontaktet dem og spurt om du kunne få innsyn i hvordan deres resultat av lønnsoppgjøret var blitt. (I vår bedrift publiseres det overordnede resultatet for hver enkelt fagforening, så der hadde du ikke trengt å spørre.) Anonymkode: f0fdb...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Del Skrevet 31. august 2023 Her fikk NITO 5,35 Anonymkode: 33f3d...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 31. august 2023 #4 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ingeniør og FLT-medlem (kom fra Fellesforbundet og var dypt inne i LOFavør med boliglån, billån og alle forsikringer der). Driver og lurer på å gå over til NITO siden det er en større organisasjon på min arbeidsplass, men er usikker på om godene der er bedre. Ser renten NITO-medlemmer får på boliglån i Nordea er dårligere enn den vi har på vårt LOFavør-lån, og med LOFavør får jeg toppkasko (hakket over fullkasko) uten tillegg i pris. Har også gratis innboforsikring (uten egenandel siden både jeg og samboer er LO-medlemmer) og mange andre forsikringer som jeg ikke har helt oversikt over i skrivende stund. Er også veldig fornøyd med Sparebank1 (som er de som tilbyr LOFavør), så det sitter langt inne å skifte. Det det står på da er rett og slett om de forhandler lønn bedre enn FLT. Har hørt det er tilfellet ved en annen bedrift i området. Selv fikk jeg 7,5 kr per time i sentralt tillegg, men er relativt nyansatt og skulle egentlig ikke lønnsjusteres før neste år, så vet ikke om det er et lokalt tillegg jeg har gått glipp av da kanskje? Setter pris på alle innspill 😊 Anonymkode: 0a2b3...c56 Det er nok ingen fasit på det du spør om. Selv om en fagforening har et snitt på 5.7% i årets oppgjør betyr ikke det nødvendigvis at alle får 5.7%. Hvis NITO er størst på din arbeidsplass så bør du i alle fall snakke med tillitsvalgte der og spørre hvordan lønnsoppgjøret har vært. I forhold til lånerente bør du snakke med Nordea. Fortell hvilke betingelser du har i dag, og spør hva du kan få som NITO medlem. Så vidt jeg har forstått gir Nordea individuelle betingelser til NITO medlemmer. I forhold til forsikringer så kan du kontakte Tryg og spørre hva de kan tilby hvis du blir NITO medlem, så har du noe å sammenligne med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Del Skrevet 31. august 2023 Jeg fikk 10,25 kr pr time ekstra. Angående gratis forsikring, det er jo alltids bra med gratis innboforsikring, men hva betaler du i medlemskontingent pr år til LO? Jeg vurderte nemlig bytte til LO på forrige arbeidsplass, og ville da måtte ut med så mye høyere kontingent at jeg hadde gått i tap i forhold til NITO. Anonymkode: 16cc7...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Del Skrevet 31. august 2023 Vi fikk 5,3% flatt. Dvs alle fikk det samme og det var null justering eller glidning. Anonymkode: de99d...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 1. september 2023 #7 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi fikk 5,3% flatt. Dvs alle fikk det samme og det var null justering eller glidning. Anonymkode: de99d...8c6 Har alle ansatte eksakt lik lønn? Hvis ikke har dere jo ikke fått samme tillegg. Prosenttillegg betyr mer til de som tjener mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk 10,25 kr pr time ekstra. Angående gratis forsikring, det er jo alltids bra med gratis innboforsikring, men hva betaler du i medlemskontingent pr år til LO? Jeg vurderte nemlig bytte til LO på forrige arbeidsplass, og ville da måtte ut med så mye høyere kontingent at jeg hadde gått i tap i forhold til NITO. Anonymkode: 16cc7...a24 Det har også noe å si, ja. Tror jeg betaler ca. 700 per måned i kontingent. Har ikke regnet på om LOFavør faktisk lønner seg, men jeg håper og tror 😅 Hva betaler du i måneden til NITO? Anonymkode: 0a2b3...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Del Skrevet 1. september 2023 1 hour ago, mmd said: Har alle ansatte eksakt lik lønn? Hvis ikke har dere jo ikke fått samme tillegg. Prosenttillegg betyr mer til de som tjener mest. yes, jeg er veldig misfornøyd siden jeg ligger helt lavest i lønn og har fått mange nye ansvarsområder i år. Har varslet sjefen at jeg forventer justering utenom ellers tar jeg ikke tak i de nye oppgavene. Anonymkode: af76b...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har også noe å si, ja. Tror jeg betaler ca. 700 per måned i kontingent. Har ikke regnet på om LOFavør faktisk lønner seg, men jeg håper og tror 😅 Hva betaler du i måneden til NITO? Anonymkode: 0a2b3...c56 Yrkesaktive medlemmer i NITO betaler 434,- pr måned. Så, kontingent, innboforsikring, ulykkesforsikring og reiseforsikring, så betaler jeg 704,- pr måned. Anonymkode: 16cc7...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå