Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg, en 16år gammel jente, treffe en gutt på 24? 

Anonymkode: 371a2...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere begge vil så.

Anonymkode: 4e52f...4cb

• Liker 4
Skrevet

Før yngste er 20 har aldersforskjell litt å si. 

Etter 20 kommer man inn på samme steder hvis man liker å ut og man får vært ungdom med ungdommer. 

Men om begge vil go for it❤️

Anonymkode: 4fa36...57e

• Liker 2
Skrevet

Nei, det bør du ikke. Han er en voksen mann og kan lett utnytte deg. Finn deg heller en på din egen alder eller maks 3-4 år eldre.

Anonymkode: 7f0cc...d4b

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

24 år er ikke en gutt, det er en mann.

Det er i utgangspunktet ikke noe i veien for det, men det er utrolig sært av en på 24 å ville date ei på 16 år. Det vil du se selv når du blir 24 og ser på 16åringene. 

Når det er sagt.. er han snill og grei så kjør på. Å date tullinger er jo bare en helt naturlig del av tenårene, det.

Og selv om det er litt umodent av han å date 16åringer, så er han nok fremdeles mye mer moden enn gutta på din alder, så det kan jo være en positiv opplevelse for deg. 

Pass deg for kontrollbehov og den slags, det er en skjev maktbalanse her og jeg tror nok at NOEN voksne som dater "barn" gjør det fordi de liker å ha makt over den andre, liker å være smartere enn den andre, ha mer penger enn den andre, være den som bestemmer. Du er mye lettere å kontorllere, manipulere og utnytte enn kvinner på hans egen alder.

Nå sier jeg ikke at det betyr at han må være sånn altså!!!

Men det er noe å være obs på.. Jeg tror ikke dine foreldre blir så fornøyde for og si det sånn.

Og du - bruk kondom.

Anonymkode: 34bda...4e4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er på grenseland til barnerov som vi kalte det i gamle dager.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde en kompis av meg vært med en på siste året av ungdomsskolen/1.vgs hadde jeg aldri pratet med han igjen

Det er ikke greit

Anonymkode: 75dd9...384

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Æsj

Anonymkode: 5817d...053

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Da vi var i 16-års-alderen, var det noen jenter på trinnet som hadde typer langt oppe i 20-årene, og vi andre synes de var så modne og kuule når de kjørte rundt i flotte biler...

Ettersom vi vokste til, oppdaget vi at de samme typene etter hvert fikk seg nye damer i 16-års-alderen, og at de var langt i fra de modne og kuule guttene vi trodde de var.

Det er ofte "taperne" som går etter mye yngre damer; de har på en måte stagnert på et stadie og kommer seg ikke videre.

Anonymkode: 5c750...aac

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Selv om det er lett å føle seg som voksen når man er 16 år, så er det fremdeles en enorm forskjell på det å være 16 og det å være 24. Han er en voksen mann og du er trolig i starten av vgs. de mennene som går etter jenter som så vidt er lovlige gjør ofte dette fordi kvinner på deres egen alder ikke vil date dem. Jeg var selv sammen men en voksen mann i midten av tyveårene da jeg var på din alder, og når jeg tenker tilbake til det nå som jeg er voksen, så gjør hele greia meg kvalm. Det er så utrolig lett å bli utnyttet når man har en så stor aldersforskjell, som var akkurat det som skjedde med meg.  Som noen over her skriver: om en av mine venner på 24 hadde funnet seg en kjæreste som var like gammel som deg, så hadde jeg tenkt det var noe alvorlig galt med dem og droppa dem. 

Anonymkode: 07efd...6ef

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er på grenseland til barnerov som vi kalte det i gamle dager.

På grensen?? Dette er jo langt over og direkte kvalmt

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan jeg, en 16år gammel jente, treffe en gutt på 24? 

Anonymkode: 371a2...80b

Hold deg unna! Be han finne seg en på egen alder, han er kun ute etter 1 ting, eller så er han psykisk syk

• Liker 3
Skrevet

Ble sammen med mannen når jeg var 17 og han 24 🙂 Vært sammen i 19 år 🙂

Anonymkode: d5518...00c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei. 

En bra rettesnor er alder delt på 2 + 7 som nedre grense. Bare synsing på generelt grunnlag, ikke individuelt, men det stemmer veldig godt med min mening angående aldersforskjeller. En på 24 bør ikke være sammen med noen yngre enn 19. 

Anonymkode: 6f062...ee7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

En bra rettesnor er alder delt på 2 + 7 som nedre grense. Bare synsing på generelt grunnlag, ikke individuelt, men det stemmer veldig godt med min mening angående aldersforskjeller. En på 24 bør ikke være sammen med noen yngre enn 19. 

Anonymkode: 6f062...ee7

Nei, det er ingen bra regel! Det er en eldgammel regel som hører hjemme fra før 1950 når kvinneundertrykking var særdeles inn i tiden!

Anonymkode: 25d74...48e

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en sønn på 16 og jobber sammen med folk som er 24 år gamle.

Det er milevis forskjell på min som nettopp begynte på vgs og de som har fullført høyere utdannelse, kan ikke se for meg at noen av mine yngre kollegaer hadde sett på sønnen min som kjærestemateriale....

Anonymkode: 341be...c79

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fettere min ble sammen med ei på 17 da han var i 20-årene. Skal sies at hun var veldig moden for alderen. De har nå fått 2 barn og hun tok høyere utdanning før de fikk barn.

Anonymkode: 4e52f...4cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler deg å la vær.

Det har med maktbalanse å gjøre.

Ja, han virker sikkert kul, siden han kan kjøre bil, kjøpe alkohol, tobakk, ta lån osv... Men du burde vente til du også er over 18 år før det blir noe seriøst.

Anonymkode: 2b393...17b

• Nyttig 1
Skrevet

Nei  en 16 åring er fortsatt ett barn. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...